Verwaarloosde pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 21:14

In de weg waar mijn paardjes staan, staat nog een pony waar ik nooit iemand zie. Hij ziet er niet al te best uit. Maar hij ziet er ook al redelijk oud uit. Zijn wei is slecht afgezet, De stukken prikkeldraad hangen helemaal los. Zijn stal ligt vol mest . Er ligt geen stro. Wel ligt er allemaal muf en rottig hooi. Daar krijgt hij waarschijnlijk ook niks van want er ligt altijd even veel.Ook heeft hij geen water meer bij zijn weitje.
Wij zijn een tijdje geleden gewoon zijn weitje in gegaan om eens in zijn stalletjes te kijken. Hij kan gewoon in en uit lopen. Het dak bestaat uit klapraampjes en lekt dus met regen door. Als hij binnen wil staan staat hij in de mest.
Vind het echt zo erg voor hem Huilen
Het is een hele lieve pony en komt altijd naar het hekje toe als er iemand voorbij komt. Over het hek gesproken als hij er tegen aan duwt kan hij er gewoon uit. Zit met niks vast gemaakt.

Maar sinds een week staan er bordjes bij zijn weitje en daar staat op :

Ik wordt verwaarloosd. Wie heeft er nog brood voor mij. Want ik rammel van de honger.

Ik heb eerst die bordjes nog weggegooid want was bang dat hij koliek zou krijgen als mensen hem allemaal (vers) brood zouden geven.

Maar vandaag stonden ze er weer. Ik vraag me nou af . Wie doet er nou zoiets? Misschien die mensen van wie hij is zelf? Omdat ze hem niet meer willen of kunnen verzorgen?

Ik heb gehoord dat hij van iemand was die is overleden. En dat zijn dochter hem geerfd heeft, Maar dat die er niet voor kan zorgen omdat ze allemaal kleine kinderen heeft. En geen geld. Maar of dit waar is?

Ik vind het zo erg voor die pony?
Wat moet ik hier nu aan doen? Zo kan dat toch niet langer doorgaan, Zonder drinken in een weitje met heel weinig gras. En verder geen eten?
Overigens zie je die pony heel weinig buiten hij staat meestal in zijn stalletje te suffen in de mest

Ik zet hier een paar foto's op van hem. Ze zijn wel 2 maandjes geleden gemaakt. Hij is nog magerder . De dierenbescherming hebben we gebeld 5 x en ze vragen steeds waarvoor bellen jullie ons Frusty

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S


Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:23

Misschien kun je fotos maken van die vieze stal en hoe hij er nu uitziet. En dat aan de dierenbescherming mailen. Of toch proberen te achterhalen van wie hij is. Meestal weten buren wel hoe of wat. Het lijkt ook wel of hij wat ouder is.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:24

Jeetje....Arm beestje!!! Gewoon de dierenbescherming blijven bellen, daar zijn ze verdorie toch voor...'Waarom bellen jullie ons' tssss... Als ze jullie niet serieus nemen, laat dan eens een van je ouders bellen, misschien dat ze daar wel naar luisteren.

(Op de foto's vind ik hem trouwens niet echt mager). Maar zo'n beestje heeft ook recht op een goede oude dag met iemand die van hem houdt, en niet ergens acheraf weggestopt in een weitje

:D

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:30

zo te zien op deze foto's is hij alleen maar oud... en zo mager is hij niet...! probeer erachter te komen van wie hij is... en ga daar eens mee praten!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 21:45

Van zijn stalletje heb ik foto's geprobeerd te maken . Die waren mislukt met de digi. Het was veel te donker daar binnen.

Mijn ouders zullen denk ik niet gaan bellen. Ben zelf wel oud genoeg hoop ik Knipoog
Ik bel morgen nog een. Is toch niet normaal dat ze daarvoor nog geen eens moeite willen nemen om te gaan kijken?
terwijl ze bij ons wel geweest waren omdat ze te lang op stal stonden Verward
terwijl ze van 10 tot 6 buiten lopen............
Op de foto's lijkt hij idd alleen oud. Maar hij heeft een hele dikke vacht, Maar zijn ribben en botten zie je er nu echt heel erg door heen.

Maar dat het nu zo'n groote moeite is om hem ook water te geven

Heb bij heel veel mensen al gevraagd van wie hij was maar niemand weet precies van wie.
Heb zelfs ook een briefje opgehangen bij zijn weitje.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:49

Hoe lang staat 'ie volgen jou dan al zonder water? Hij moet toch op de 1 of andere manier water krijgen, want anders was 'ie er al lang niet meer geweest, paarden kunnen niet zo lang zonder water. Probeer er idd achter te komen van wie hij nu precies is. Maar niet te snel conclusies trekken. Oude pony's worden vaak ook gewoon mager, maar dan hoeven ze niet meteen verwaarloosd te zijn. Misschien komt er wel iemand, maar op een ander tijdstip dan het tijdstip waarop jullie er zijn?

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:53

Heel goed van je dat je andere paarden en pony's goed in de gaten houdt. Ieder jaar staat er wel een verhaal in de krant van een pony die overlijdt na ernstige verwaarlozing en waarbij buurtbewoners nooit alarm hebben geslagen.

Zo te zien is het wel een oudje. Ik begrijp alleen niet dat de DB niet eventjes lang gaat voor inspectie. Je kunt anders ook eventjes contact opnemen met de politie om te informeren wat je zelf het best kunt doen wanneer de DB niet reageert. Succes!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 22:56

Hij staat rustig een paar dagen zonder water, Wij en mensen die er naast wonen geven hem water, Maar na een aantal keer waren ook zijn bakjes weggehaald . Nu drinkt hij dus uit een emmer. De mensen die er tegen over wonen houden het ook in de gaten. Er stopt weleens een auto om hem een appel te geven. Maar of dat nu de eigenaar is? Dat was toen wij er niet waren. Dat hadden die buren gezien.
Ik zal er proberen achter te komen van wie hij is. Maar wat moet ik nog meer tegen die mensen zeggen dan? Nouja denk dat als je zegt dat ze hem verwaarlozen ze niet zo aardig zullen zijn?

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:00

Jij hoeft niets te zeggen.
Als er spraken is van verwaarlozing doet de DB dat voor je. Jij hoeft alleen de DB of politie te bellen en de zaak goed in de gaten te houden.

PassoaLover
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 00:06

Ik vind het wel heel zielig hoor!!! Je moet gewoon even kijken van wie hij/zij is en daar dan even mee praten! Neem bijv als je langs komt wat brood ofzo mee dat hij/zij iig wat eten heeft. En hoelang staat zijn waterbak al droog???? Anders moet je proberen gewoon wat water bij te vullen! Maar probeer iig de dierenbescherming nog een keer te bellen en als ze weer niet willen luisteren ga je er een keer langs en dan houden ze vast wel een gesprek met je. Nou ik hoop dat je dier iets aan hebt gehad! In ieder geval sterkte!!!

(L)Lucky-Boy!!!(L)
<b><A HREF="http://www.klikhierniet.net">Klik hier niet !!!</A></b>

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:24

Ik denk idd dat de eerste stap is om te proberen uit te vinden wie de eigenaar is. Dan kun je misschien zelf met die persoon gaan praten, of de gegevens doorsturen naar de DB.
Vreemd trouwens dat die niet luisteren naar je verhaal. Misschien moet je eens foto's proberen te maken en die mailen.

* To Belg, or not to Belg *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:33

Je hoeft (als je de eigenaar kan achterhalen) natuurlijk niet meteen beginnen met te zeggen dat ze hun pony verwaarlozen. Misschien kun je voorstellen dat jij hem een tijdje gaat verzorgen, en probeer er achter te komen waarom ze hem verwaarlozen door gewoon met ze te praten. Willen ze niet naar je luisteren, dan kun je altijd nog de DB bellen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:36

Als je erachter kunt komen wie de eigenaar is zou dat mooi zijn. Misschien mag je hem gaan verzorgen ofzo.
Ik zou iig de DB bliojven bellen enzo. Als je maar lang genoeg aanhoud, komen ze vanzelf!

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:51

wat een zielige foto!!!! misschien mag jij hem wel poetsen enzo maar dat moet je wel leuk vinden en vragen of het mag!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:58

Ik zou ook de dingen die hierboven staan doen, veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:19

Arm beestje. Wou dat ik hem kon opvangen!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:28

Wat zielig..probeer idd de politie of de DB te bellen, of foto's te maken van de stal en hoe hij er nu uitziet en er een keer langsgaan.
Verder zou ik hem goed in de gaten houden, en een beetje bijvoeren?
Succes, en laat ons weten als er iets gebeurt

Boque | Bokai | Buka | Boksel

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:47

Ik zou als ik jou was in ieder geval proberen te achterhalen wie de eigenaar is.Ik zou het paardje zeker niet bijvoeren voordat je weet waarom hij niet bijgevoerd zou worden.Ik heb een merrie van 21 die er net zo uitziet als deze pony.Als zij bijgevoerd zou worden kon het haar dood wel eens worden omdat zij chronisch hoefbevangen is en op een dieet staat.Ik zou haar zelf ook liever dikker zien maar dat zou in haar geval slecht uitpakken!.Dus achterhalen van wie hij is,de oorzaak van het ,,niet verzorgen,, achterhalen en dan pas maatregelen treffen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:21

Wat betreft dat bord, als die er nog steeds staat zou ik er ff een briefje op hangen dat paarden koliek kunnen krijgen van brood en dat dit dus niet zo verstandig is om er op te zetten.
en voor de rest, idd proberen de eigenaar te achterhalen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:55

Ik heb een soort gelijk verhaal eerder mee gemaakt. Een man van 80 had 2 shetjes, stonden ergens in de polder, en elke dag ging hij trouw zijn beestjes voeren, en hij stond ze zelfs te poetsen! Was echt een ontzettend lieve man.
Na een tijdje zagen ze er steeds viezer uit, bagger pootjes, manen en staart helemaal in de klit... Ik vond het vreemd, maar ach de man was al oud, en ze waren verder niet mager ofzo.
Maanden ging dit door, en langzaam maar zeker werden ze wel mager. Hun hoeven werden lang, het was gewoon duidelijk dat ze een hoop zorg misten.
Gelukkig wist ik waar de man in kwestie woonde, dus ik erlangs gefietst.
Aangebeld, en een jonge vrouw deed open./
Dus ik was gelijk al verbaasd. Ik vroeg waar meneer X was. Ik kreeg te horen dat ie was overleden, ongeveer een half jaar geleden. Via haar kreeg ik een telefoonnummer van een dochter van dhr X. Haar gebeld, en gevraagd hoe het met de pony's zat. Pony's??? Had mijn vader pony's?

De familie wist dus helemaal niet dat de man pony's had. Toen ze dit wisten zijn ze met allebei naar de DA gegaan om ze helemaal na te laten lopen, speciaal dieet, etc etc etc

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:18

arm ding...

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:40

Jeeeeeeee wat een verhaal maar ik zou inderdaad wel aktie ondernemen hoor. Desnoods een briefje bij de wei ophangen dat je jezelf zorgen maakt en of er een kontakt kan komen dan hoor je het vanzelf wel en zo niet dan zal je de DB moeten inschakelen. Ik vind het wel helemaal tegek dat je jezelf zo inzet voor dit paardje en jezelf er zorgen over maakt. Chapeau!!!!!!!!!!!!!!!!.
Ik vind zelf zoiets heel normaal maar je heb er mensen bij.....

Vel geen oordeel over een ander maar beoordeel jezelf kritisch...

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:51

Totdat ik naar belgie verhuisde heb ik 8 jaar bij de PR afdeling Breda van de DB gezeten. Ik zag dat jij in steenbergen woont en dus neem ik aan dat die pony daar ook staat. Dat valt dus onder mijn oude inspectie regio, ik ken daar nog wel mensen. Weet je nog wie je gesproken hebt bij de DB ? Bel ze AUB nog eens, al vinden ze je een lastpak. Het verbaast me wel een beetje dat ze zo laks reageren (maar ja inspecteurs wisselen ook regelmatig- het is niet echt werk waar je snachts lekker van slaapt) Als ze weer nee zeggen laat het mij even weten, dan ga ik wat telefoontjes plegen !

succes !!!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 18:39

bedankt voor de berichtjes allemaal.

Het briefje hing er vandaag nog, maar was helemaal verregend.
Ik geef hem zelf geen voer bij. Af en toe geef ik hem een snoepje. Want hij is niks gewend om te eten van brokken, dus lijkt het me niet zo verstandig als ik hem dat dan ineens ga geven.
Ik zou hem natuurlijk we erbij willen verzorgen, Een beetje poetsen enzo. Maar heb er zelf al 4. Hij staat daar ook alleen.
Ik wilde eigenlijk een briefje ophangen, Dat als wij de verzorging van de pony op ons namen dan hun weitje mochten gebruiken om de veulens op te zetten of eentje als een maatje voor hem. En dan de wei opnieuw afzetten etc. Dus dat wij dan voor hem zorgen.

Bij de dierenbescherming had ik een man aan de lijn . weet niet meer wie,
we belde een aantal keer achter elkaar omdat ze niet opnamen en toen werden ze erg boos. dusja.

De pony staat idd in steenbergen. In de straat waar mijn paardjes staan.

Heb in het begin zijn stal nog gemest , maarja kan dat niet blijven doen natuurlijk, Wie weet willen die mensen dat helemaal niet. Ik geef hem wel water en geef hem altijd even een aai.
Het is echt zo'n lieve pony

Ik ga morgen de dierenbescherming nog eens bellen.
Hopelijk willen ze komen kijken bij hem.
Misschien ga ik vanavond nog wel eventjes kijken hoe zijn stal er nu uit ziet enzo.

Als ik nieuws heb laat ik het horen.
Als iemand verder nog tips of ideetjes heeft laat ze dan aub weten.


http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:50

bij ons in de buurt staan een aantal shetjes die echt verwaarloosd zijn. Er zijn er deze winter al 2 doodgegaan. Die mensen geven ze ook geen eten en drinken. Een kennis van ons heeft toen ook al aangeboden dat hij daar GRATIS voer op kon halen, omdat die beestjes gewoon bijgevoerd moesten worden. Maar dat hebben ze dus nooit gedaan.
Als je niet voor je beestje wil zorgen neem dan gewoon geen beesten, ik vind het echt zielig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Bielsje, BimAsSpi, hoogendroog, josien_m_, Kirrietje, Mark0919, senna21, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers