Allergitum & Cullivetsum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Allergitum & Cullivetsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 17:40

Hoi,

Ik heb enkele vraagjes over allergitum & cullivetsum (tegen zomerexceem):

1: In de catalogus van de Paardendrogist raden ze aan beiden producten te gebruiken voor het beste effect. Klopt dit? Of kan je ook alleen allergitum of alleen cullivetsum gebruiken? Of gebruiken jullie allergitum & cullivetsum & nog een ander middel?
2: Wie gebruikt dit en wat voor ervaringen hebben jullie hiermee?
3: Er wordt ook wel gezegd dat het vooral na het 2e jaar effect heeft. Klopt dit? En heeft het het 1e jaar ook wel effect?
4: Is het verstandig nu al te beginnen?

Best veel vraagjes, maar hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden... Lachen
Alvast bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:47

Ik heb het één zomer gebruikt en kon niet zeggen dat het direkt effekt had. Buiten dat is het ook een behoorlijk kostbare zaak als je beide van maart tot oktober moet geven.

Ik heb gekozen voor een eczeemdeken en die werkt direkt. Je moet alleen het ding wel op tijd om doen Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:46

Ik heb het een aantal jaren gebruiktmaar op het felst van de zomer wonnen de mugjes het och van de middeltjes Boos!
Ik heb nu zelf een eczeemdeken gemaakt en dat bevalt haar en mij goed.Wel opletten op nog uitstekende delen zoals oortjes,daar prikken die mugjes alsnog in Frusty

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:23

Ik heb vorig jaar voor het eerst beide produkten gebruikt bij mijn shetlander. Ik merkte wel verschil. Het grootste verschil was in het begin. Normaal begon ze altijd rond koninginnedag met krabben. Nu was dat minstens een maand tot 6 weken later. Maar 100% verdwenen was het niet. Ik heb het van 1 maart tot ongeveer 15 oktober gebruikt. Nu ben ik ook weer met beide produkten begonnen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:32

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb Cullivetsum + Sweet Itch + FoeneKnof besteld bij de Paardendrogist. Hopen dat het helpt....

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:14

Sommige paarden zijn extreem gevoelig voor knoflook en krijgen daar juist extra jeuk van.

Dat geldt dus niet voor alle paarden, bij de meeste heeft het juist wel een zuiverend en daardoor jeukstillend effect. Maar als de jeuk niet minder wordt of juist erger, dan is het dus verstandig om een tijdje te stoppen met de knoflook.