Heel hoog!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Heel hoog!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 16:20

ja ja... we hebben vandaag emt modena en yorin vet hoog gesprongen en dat terwijl ik niet eens zo hoog durf te springen.. ik was als eerste aan eht rijden (dressuur) toen kwam noortje ook in de bak. en toen hadden we maar eens bedacht om te gaan springen.
we hadden een lijntje neergezet. Heel veel kruisjes in het begin later bijna allemaal stijltjes. De laatste hindernis was een stijl. Eerst stond die op 70 toen 80 en steeds hoger maar ik was al bijna 2 uur aan eht rijden... later was die stijl 1.10! die heb ik toen nog maar een paar keer gesprongen. Toen vond ik het wel weer goed voor vandaag. Maar noorjte was nog niet zo lang aan het rijden. Lissy bouwde de hindernis steeds hoger op een geven moment stond die op 1.40. Nou dat is toch echt wel Z voor noorjte met modena. Ik wou wel verder met springen maar ik vond het zielis en ikdurfde neit zo goed meer omdat Yorin die weigert heeeel gemeen en heel onverwacht lissy is er toen ook heel hard afgevallen duss vandaar wat kan ik er aan doen dat Yorin niet zo gemeen meer weigert of zelf helemaal niet meer... dit was mijn belevenis van vandaag ( spring normaal ook wel hoog maar niet vaak) nou doeggiess

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D


carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 17:04

goedzo!! Knipoog ik weet ook nie preies wat je er aan kunt doen maar misschien een hele goede band met je paard krijgen?¿? Verward
veel succes! *LOL*

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 17:18

bedankt!!

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:20

wat je aan dat weigeren kan doen, misschien zorgen dat ie eerst wat meer vertrouwen er in krijgt door veel wat lagere hindernissen te nemen. Wanneer weigert ie? Hoe groot is je paardje eigenlijk en wat is ie gewend? En hoeveel ervaring heb je zelf met springen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:36

Ga om dat weigeren op te lossen eerst de vragen van Richtje maar eens na *LOL* Ik denk dat dat de oorzaak meestal wel duidelijk maakt Knipoog

Ik heb woensdag ook lijntjeswerk gedaan op springles en dan durf ik veel meer. De les was echt super opgebouwd; lekker schakelen en gymnastieken. Aan het eind heb ik een stijlsprong gesprongen van 1.45m(uit het lijntje), terwijl mijn grens normaal toch ook wel op 1.20 ligt...Knipoog Maar ik pas me langzaam aan aan mijn wedstrijdniveau, die grens lag een tijd terug nog op 90 cm Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:04

als jij echt wilt dan wilt je paardje ook wel !

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:08

Dat hoeft niet hoor ardonnypony *LOL* Sommige paarden willen echt niet over een (hoge) hindernis heen en probeer jij dan maar eens om 600 kilo paard te dwingen met het gevoel dat je echt wilt...Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 10:07

ok ik zou de vragen eens beantwoorden..
yorin weigert meestal bij hindernissen van 0.90 en 1.00 als ik er een zweepje bij mneem dan springt ze hem wel mar ik gebruik die nooit.. meestal gewoon sporen. Ze weigert dan dus heel gemeen. mijn paadje is een grote E en ik ben op andere paarden helemaal neit bang maar omdat ik weet dat yorin zo gemeen weigert dan heb ik een raar gevoel met andere paarden spring ik alles hoor...

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:38

Als jij twijfelt, doordat je weet dat ze misschien wel weigert, zal de pony ook veel sneller weigeren, die reageert op jou onzekerheid.
Weet je verder wel zeker dat ze goed uitkomt voor de sprong, als ze niet helemaal goed uitkomt zal dat met lagere sprongen niet zo veel problemen geven, bij hogere sprongen komt ze dan wel in de problemen.
Ga anders voorlopig een tijdje alleen lage hindernissen springen (neem er ook een keer wat 'enge' hindernissen bij), zodat je pony weer vertrouwen krijgt in het springen en jij in je pony. Als dit helemaal goed gaat kan je langzamm aan weer wat hoger gaan springen. Dan is het wel heel belangrijk dat jij er heelmaal zeker van bent dat ze springt, want als jij gaat twijfelen, zal ze sowieso wel weigeren. Anders moet je misschien dan iemand anders, die de pony nog nooit heeft zien weigeren, vragen om met haar te springen.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:47

Helemaal met Richtje eens! Zolang jij je pony niet vertrouwt, zal ze jou ook niet vertrouwen en zal ze blijven weigeren!
En ga eens na of je pony misschien nare ervaringen heeft met hoge sprongen nog van vorige eigenaren ofzo.
Succes ermee!

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 10:49

niet twijfelen en vertrouwen proberen te winnen denk ik en begin met lagere hindernisjes te springen denk ik

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:02

goed joh!!!!
echt gaaf, dat het aleemaal veel beter ging!!!
En idd, dat is voor noortje en modena wel hoog hoor!!!
Wanneer kan ik jou knollie eens irl komen meeten?
Lijkt me namelijk wel gezellig!

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 17:48

hjaja vandaag ging het cker beter man! ben ik heeel blij om ennne we gaan cker een keer meetn he??? yorin is wel een super knol op het wiegeren na.. vandaag neit 1keer geweigert..

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:00

Als al deze proffesionele tips niet helpen: Mijn verzorgpony weigerde altijd als ik niet goed aan reed of maar een hele korte aanloop nam.

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, cindyy_1993, Hobbyhorse, IASCrawler, Josien_, josien_m_, sterregoud, xdesix en 44 bezoekers