[VD] Debo de geweldige???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

[VD] Debo de geweldige???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:04

Hai!

Ik zie dat veel mensen mij verkeerd begrijpen.. Dit wil ik ff rechtzetten..
Ik krijg allemaal reacties dat ik mezelf debo de geweldige vind.. en dat ik alles beter weet op het gebied van VD.. en dat ik lekker helemaal niets wil zeggen,,,,

Ik wilde even laten weten dat ik:

*gewoon Debo ben...
*een meid van 20 die een fjordje heeft
*gewoon een beetje gestoord is..
*geen superfjord heb, maar gewoon een getalenteerde.. Haha! Knipoog
*niet denk dat ik alles weet
*wel veel ervaring heb met VD
*en ook dat ik Rydar zelf veel geleerd heb
*maar soms niet eens presies weet hoe
*ook veel fouten maak
*graag leer van comentaar (mits vriendelijk gebracht)
*niet zo gemeen(flouw , kinderachtig, achterdochtig net hoe je het wil noemen) ben om niets te vertellen
*best wel uitleg wil geven via PB aangezien ik dan zie aan wie ik de info geef..
*het liever niet met KOEIENLETTERS op internet zet omdat het dan in verkeerde handen kan komen
*somige dingen toch liever niet vertel , niet omdat ik geen concurentie wil maar omdat somige dingen gevaarlijk zijn...
*niet denk dat Ry de beste pony van de weereld is
*best veel moeite heb met rydar aangezien hij behoorlijk onhandelbaar kan zijn
*wel een enorme band heb met hem waardoor dit allemaalmogelijk is
*en dat ik niet denk dat mensen "het kaas van mijn brood"eten..

Ik hoop dat jullie inzien dat ik niets kwaads in zin heb en dat ik gewoon debo ben met een gewoone fjord rydar...
amen.... Haha!



owja en ik wilde ook nog even melden geen hekel te hebben aan bepaalde mensen ik kan gewoon iest fel uit de hoek komen.... sorry
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-03 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt


RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:11

AMEN Knipoog

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:26

jullie mogen reageren hoor Haha! Knipoog ik bijt niet whahaa

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:00

Zo heb ik nog nooit over jou gedacht eigenlijk, ik had er zelf nog niet eens bij stilgestaan... Haha!

IK heb er veel bewondering voor hoor en kijk en luister graag naar jullie foto's en teksten. Rydar en jij zijn een geweldig team

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:56

Beste Debo, vind het goed van je dat je dit hier zo neerzet. Ik was vanmiddag misschien een beetje kinderachtig bezig, dat spijt me. En idd. dat Ry en jij een goed team zijn, vind ik ook

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:57

Wie zegt dat dan? Heb geen last van je hoor Haha!

Of zou ik 't nou niet durven zeggen? Schijnheilig Nee hoor Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:44

whaaaa hahahah. jij getsoord Verward ? ben je mal. Ik ben zoals het pupliek vaak zegt, geschift, krankzinnig en absoluut niet normaal . Welke sukkel scheert in godsnaam een amerikaanse vlag op een paard? nou IK Maar die gene die denkt dat ze normaal zijn kunnen beter maar niets meer doen met vd. Vrijheidsdressuur is iets waar je gewoon een bijzondere band met je paard voor moet hebben. Het is iets van 100% pure vertrouwen en aangezien 99% van de mensen werkt met het systeem GEEN GELUL TREK HEM IN DE KRUL. of TREK MAAR RAAK VOOR EEN KNAAK, hahahah Haha! nee laat mij maar, gelukkig heb ik meer verstand van...............( wat is verstand eigelijk, kan je dat eten ? )

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:49

Scherps schreef:
Welke sukkel scheert in godsnaam een amerikaanse vlag op een paard? nou IK

Ooh, dus jij was dat *LOL* *eventjes on-topic* ik vond het geweldig *LOL*

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:14

Nou volgens mij moet je wel gek zijn om shows te geven met je paard!
(prettig gestort dan he)......

Ik ben ook de gek van stal(maar wel een leuke gek!)......
Geen gek waar je met een bocht om heen loopt.

Nou laat mij maar lekker gek zijn dan, ik heb er heel veel plezier in met gek zijn en gek doen..
Je moet al zo vaak in het leven proberen normaal te doen.

Gek zijn heeft ook zijn voordelen..

Mensen schatten mij ook altijd verkeerd in.
En het klopt dat ik een beetje raar schrijf blijkbaar want ik bedoel het altijd anders dan dat mensen het vaak oppakken.

Als je hoort praten hoor je me vaak lachen(ook al ben ik boos)
Tijdens een ruzie moet ik nog vaak grapjes maken..

Ik ben het best wel beu dat mensen mij soms wel eens als een paarden goeroe zien...
Ik ben ook maar een gewone(gekke) Monique
Ik kan het lijstje van Debo wel onder het mijne zetten.
Ik weet ook niet alles(wil ik ook niet)
Ik heb ook een leuke fijne band met Ric
Doe ook rare dingen(ben ook gek)
Maak ook fouten, ben niet perfect en zal ik ook nooit zeggen.
Kan heel veel dingen wel en ook heel veel dingen niet.
Maar ik heb mijn grens nog niet berijkt in heel veel dingen en ga dus lekker verder met aan rommelen en dat is dus niet alleen met de paarden zooi.
Heb een kleine handicap(versleten ruggewervels) en daardoor kan ik niet alles doen. Dus ik weet dat ik niet hoeft te verlangen perfect paard te leren rijden enz..Daar heb ik ook geen belangstelling voor en streef ik ook niet naar.
Ik doe aan VD maar dat staat op de tweede plaats! Recreatie staat op de eerste plaats. Lekker buiten rijden knuffelen en plezier maken met de horsies.
Als Ric zelf geen talenten had en het VD helemaal niet leuk zou hebben gevonden zou ik er nooit mee door gegaan zijn.
Maar ook tijdens een buiten ritje zonder snoepies en andere omkoperij doet hij het ook allemaal Vrijwillig daarom heet het ook vrijheids huppelepup. Hij vind het leuk en wordt er helemaal opgewonden van(want hij heeft altijd een stijve tijdens de kunstjes en gedoetjes)....
En dat krijgt een paard alleen uit wel behagen..En niet als hij angstig is of dergelijke..ook tijdens optredens voor groot plubliek wordt hij helemaal opgewonden en voelt zich zeer happy en schaamt zich nergens voor.
Ik wel maar dat poeder ik weg!

Ik ben op niemand jaloers en zie niemand als concurent of dergelijke.
Zulke dingen heb ik geen zin in. (is erg vermoeiend)
Bovendien ben ik tevreden met mezelf en wat Ric en ik kunnen enz..

Debo gewoon lekker jezelf zijn en blijven en genieten van je horsie en iedereen laten (praten) wou ander woord neer zetten maar dan staat er banketstaaf..

Groeties Monique

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:34

Heey Debo, Ik heb echt bewondering voor wat jij jou fjordje allemaal hebt geleerd! Zo ver zal ik niet komen...
Groetjes Jessie

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 07:42

Deborah, rydar is wel geweldig! Ga zo door, jij komt er wel!

keep your head up


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 08:13

tinkernikky schreef:
Heb een kleine handicap(versleten ruggewervels) en daardoor kan ik niet alles doen. Dus ik weet dat ik niet hoeft te verlangen perfect paard te leren rijden enz..


Ken het probleem bij mij presies het zelfde heb ook 2 versleten stukken kraakbeen in mijn rug.. bij mij is het alleen geen "kleine" handicap maar een verschrikkelijke handicap.. ik kan zo goed als niets meer... heb constante pijn..........ben blij dat ik nog kan lopen... Huilen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 08:14

Iedereeen bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik wilde gewoon ff laten weten dat ik mezelf niet meer vind als ieder ander... gelukkig is de boodschap nu eindelijk goed over gekomen..

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:38

hoi Debora, iedere gek heeft zo'n, ze'n gebrek.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 11:51

Het gaat mij niet om foto's of topics die je maakt,
meer om reacties die je plaatst op het moment dat er iets gepost wordt wat je liever niet wilt lezen/horen.
Vervolgens ga je als een kip zonder kop typen...
Lees eerst nou eens een paar keer door voordat je op [plaatsen] klikt.
Verder heb jij bij mij al een 'archiefje' opgebouwd, als ik jou naam lees denk ik automatisch aan bijvoorbeeld die shet die in een kattebak van een auto werd vervoert. Hoe onozel kan je wezen als je dat vervolgens nog gaat verdedigen omdat jij vindt dat jullie echt wel weten waar je mee bezig bent.
Kan je je dan voorstellen dat ik me dan afvraag of je ècht wel weet waar je mee bezig bent?

Oh, en Scherps:
ik vind jou stuk behoorlijk generaliserend, de manier waarop jij dit geplaatst heeft zegt meer over jou als over de 99% van de mensen welke volgens jou geen verstand zouden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:07

hmmzzz....... ik heb die shet er niet ingestopt hoor... maar vond t ind ook niet storend... Had wel een wat grotere outo verwacht Haha! maar t paste prima..

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:57

Chippito in de achterbak? Dat is toch geen gewone shet? Dat is een mini-mini-mini shet. Inderdaad alleen de auto zou wat groter mogen zijn. Debo, Rydar is wel geweldig, maar geen "gewone" pony. Voor de mensen die jullie niet kennen, ik vind dat jullie zeker wel weten waar jullie mee bezig zijn.
Laatst bijgewerkt door Charaz op 01-03-03 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:02

Sjuimpje schreef:
Verder heb jij bij mij al een 'archiefje' opgebouwd, als ik jou naam lees denk ik automatisch aan bijvoorbeeld die shet die in een kattebak van een auto werd vervoert. Hoe onozel kan je wezen als je dat vervolgens nog gaat verdedigen omdat jij vindt dat jullie echt wel weten waar je mee bezig bent.
Kan je je dan voorstellen dat ik me dan afvraag of je ècht wel weet waar je mee bezig bent?



Hé, daar weet ik volgens mij helemaal niets van.
Een shet in een auto vervoeren? Er werd eerder verteld dat een paard van 1.70m en een pony van 65 cm beide 4 hoeven en benen hebben waarmee ze heel wat schade kunnen aanrichten. Het zijn dan nog eens beide vluchtdieren ook.

Kun je ze op z'n minst op een fatsoendelijke manier vervoeren en behandelen als elk ander paard. Tis niet omdat die shet even hoog is als een hond dat ie dat meteen ook is.

Paard blijft toch een paard?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:05

newforestlover schreef:
Chippoto in de achterbak? Dat is toch geen gewone shet? Dat is een mini-mini-mini shet.


Conclusie?

Nog steeds een shet -> nog steeds lid van het equus -> nog steeds een vluchtdier en dus nog steeds onberekenbaar.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:05

Wahahahaha!!!! Soms rijden wij ons mini-mini-mini-shetje wel eens in ons busje naar de wei... en dat gaat makkelijk...Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:07

Persoonlijk zou ik ook geen shet in een auto vervoeren, maar jah, je moet het zelf weten natuurlijk...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

thorreke

Berichten: 51
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:12

Sjuimpje schreef:
Het gaat mij niet om foto's of topics die je maakt,
meer om reacties die je plaatst op het moment dat er iets gepost wordt wat je liever niet wilt lezen/horen.
Vervolgens ga je als een kip zonder kop typen...
Lees eerst nou eens een paar keer door voordat je op [plaatsen] klikt.
Verder heb jij bij mij al een 'archiefje' opgebouwd, als ik jou naam lees denk ik automatisch aan bijvoorbeeld die shet die in een kattebak van een auto werd vervoert. Hoe onozel kan je wezen als je dat vervolgens nog gaat verdedigen omdat jij vindt dat jullie echt wel weten waar je mee bezig bent.
Kan je je dan voorstellen dat ik me dan afvraag of je ècht wel weet waar je mee bezig bent?

Oh, en Scherps:
ik vind jou stuk behoorlijk generaliserend, de manier waarop jij dit geplaatst heeft zegt meer over jou als over de 99% van de mensen welke volgens jou geen verstand zouden hebben.


ik kan mij hier eigelijk volledig in vinden....

If it doesn't break me, it will only make me stronger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:25

mensen mensen ............. dit toppic gaat over mij en rydar niet over chiipie.. das niet mijn pony en niet mijn verantwoordelijkheid...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:31

Debo schreef:
mensen mensen ............. dit toppic gaat over mij en rydar niet over chiipie.. das niet mijn pony en niet mijn verantwoordelijkheid...

Het zegt wel degelijk wat over jou als persoon.
Met zulk soort opvattingen vorm ik een mening over jou als persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:58

Marianne Scherps schreef:

"Maar die gene die denkt dat ze normaal zijn kunnen beter maar niets meer
doen met vd. Vrijheidsdressuur is iets waar je gewoon een bijzondere band met je paard voor moet hebben. Het is iets van 100% pure vertrouwen en
aangezien 99% van de mensen werkt met het systeem GEEN GELUL TREK HEM IN DE KRUL. of TREK MAAR RAAK VOOR EEN KNAAK,
hahahah nee laat mij maar, gelukkig heb ik meer verstand van"

Dit soort boodschappen snap ik niet (maar dat kan aan mij liggen). Ook ik ben er van overtuigd dat het best handig is als je paarden er van overtuigd zijn dat de baas prettig gestoord zijn. Dat geeft ze houvast in potentieel gevaarlijke situaties ("Hmm. Lig ik nu werkelijk in een sloot? Is dit een kunstje?" 'Yep, wel als je rustig blijft staan zodat ik de teugels onder je vandaan kan halen' :)).

En dat 100 % pure vertrouwen, yes, dat is het standaardverhaaltje van elke goeroe/professional/bijzondere mens die zijn methode wil promoten. Vrijheidsdressuur is echter niet zaligmakend. Je kunt je paard echt perfect in de VD opleiden door dwang te gebruiken (kluisters, touwtjes en zwepen). Dat een paard netjes buigt betekent niet automatisch dat hij een goede band heeft met zijn baas. Een band hebben betekent dat mens en dier overleggen en naar elkaar luisteren. Staat je paard te shaken als je hem onder een brandende hoepel zet is dat knap (dat het paard er nog staat dus) maar je kunt je afvragen of dat dan nog wel eerlijk is van de baas tegenover het paard.

Dat Geen gelul In De Krul een systeem is zou je kunnen zeggen. Er zijn echter ook vele andere manieren om dressuur te rijden. Net als dat VD volgens Marianne Scherps of Marjolijn Kielstra of Nathalie Pennquit ook aparte systemen zijn waar je voor of tegen kunt zijn. Ikzelf kan erg goed leren door te lezen en ik probeer dan ook zoveel mogelijk boeken over onderwerpen te pakken te krijgen om zelf tot een goede aanpak te komen die bij een specifieke pony werkt. Waarschijnlijk is dat het systeem a la mij (gecombineerd met clickertraining natuurlijk) en ik ben best bereid om dat met de aanpak van anderen te vergelijken. Maar dat is moeilijk als er steeds geroepen wordt dat het ware compliment slechts door 100 % vertrouwen tot stand komt en niet doordat iemand gewoon het boek van Pennquitt of wie dan ook gelezen heeft. Tegen 'vertrouwen' is namelijk niets in te brengen en niemand leert er ook maar iets van. Tuurlijk, het voor de koets beleren van onze pony's kon ook alleen door absoluut vertrouwen van alle kanten, maar ondertussen heb ik voor ik Black en [***] voor het eerst voor de koets zette ze wel eerst aan het tuig en het slepen laten wennen. Maar daar laat ik me verder liever niet over uit aangezien mensen dan op verkeerde ideen zouden kunnen komen en het na gaan doen (op helemaal de verkeerde manier natuurlijk). Met paard en wagen kun je namelijk enorm grote ongelukken veroorzaken, dan zie ik de mensen toch liever op de grond ernaast lopen. In een binnenbak. Met alle deuren dicht. :D

Inderdaad, een beetje flauw, maar dat vind ik ook van het 'geheimhouden' van de doodgewone handelingen bij het aanleren van kunstjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers