Wat te doen tegen verveling bij boxrust?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Wat te doen tegen verveling bij boxrust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 22:12

Mn paard moet dus al sinds dinsdag op stal blijven, zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=104642 Het is nogal een heethoofd, wat er niet goed tegen kan als ze te weinig beweging krijgt. Ik zit veel bij dr in stal, gewoon als afleiding, lekker een beetje borstelen, en vooral heel veel verwennen. Maar wat kan je doen als afleiding, zodat ze wat te spelen heeft en zich niet heel de dag staat te vervelen?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:14

Een speeltje in de stal leggen?
Een pion bijvoorbeeld, of een bal een een touw.
Of een ton maken waar je brokjes in kunt doen.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:19

Inderdaad, je hebt van die speelballen waar je wat snoepjes of brokjes in kan doen en die er na lang draaien door het paard pas uitkomen. Kunnen ze uren mee bezig zijn!

Dag, lieve Kristal...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:21

Je kan die lege melkkannen ophangen met wat erin? (die anderhalve literdingen van de Deka) een biksbal een speelbal...

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:27

Ik weet niet waar ze staat, als je een box met 'uitzicht' hebt, is dat een prettige plek voor een paard op rust. Ook een goede buur is leuk. Als het kan zou je kunnen overwegen om de tralies tussen je paard en het paard in de box er naast weg te halen zodat ze tenminsten gewoon kunnen kroelen. Maar dan moet je natuulijk wel 1000% zeker weten dat dat verantwoord is.
Ik vind al die speeltjes in de box altijd maar gevaarlijk, wat ik wel prettig vind is iedere dag een paar takken/takjes, bv van een berk in de box leggen. Daar kunnen ze wat van eten en ze knagen er wat aan.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:10

Mijn merrie moest vrij lang op rust na een zware operatie en omdat ik een kleine kudde heb die iedere dag naar buiten gaan had ik dus een probleem. Toen hebben we buiten een "box" van 4 x 4 met planken en schrikdraad gemaakt. Kon ze toch mee naar buiten, de anderen zien en toch boxrust. Misschien een idee

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 17:29

Hartstikke bedankt voor jullie tips. Met speeltjes moeten we idd heel erg oppassen, omdat ze zulke dingen nogal gauw eng vind en er dus naar gaat schoppen. Ook hadden we gister een bal in dr stal gelegd waarze naar ging schoppen, natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de genezing van dr achterbeen. Nu hangt die bal in een hooinet en dat vindt ze helemaal geweldig!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lanouska en 32 bezoekers