Mijn paarden zijn toegetakeld!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 22:14

Zo ontzettend aso en erg!! Zoals jullie waarschijnlijk weten is het bollenseizoen in volle gang. Zo dus ook bij ons. Nou zijn er dus veel buitenlanders met veeeeel kinderen, in principe niet zo erg, als ze maar normaal doen. 3 jaar geleden is mijn paard door een kind kreupel geslagen en sindsdien is het dus voor iedereen (vreemden) verboden om naar de dieren te gaan. Helaas luisteren die kl... kinderen daar niet naar en zaten gisteren al op het land de kalfjes te pesten. Ik super kwaad en heb ze weggestuurd. niet dat ze er veel van aantrokken, ze zeiden gewoon dat ik m'n bek moest houden, kun je nagaan, kinderen van 5 t/m 10 jaar!
Vandaag ging ik dus m'n paard halen, weet je wat ik zag?? Waren z'n manen afgeknipt! Z'n voorpluk is helemaal eraf, terwijl hij die juist zo nodig heeft ivm met die vliegen, hij heeft snel ontstoken ogen. Ik was zoooo kwaad! Boos! Boos! Ik keek bij de andere paarden, en bij Joe waren de manen ook eraf. De rest was ongedeerd. Ik dus naar die kinderen gelopen en die gaven alles eerlijk toe, maar ik hoorde nog meer. Bleek dat ze de hele middag op de paarden (zonder zadel) hadden gereden, met z'n achten, om de beurt erop springen. En die goedzakken van mij vinden natuurlijk alles best! Ik kon ze wel slaan en moest me echt inhouden! Nu dus nieuwe regel, nog 1 keer zoiets en ze worden weggestuurd. Ik had ze allang weggeschopt van het erf, maar ja, hun ouders werken hard en dat hebben we gewoon nodig, er is best tekort aan mensen. En de kinderen kunnen niet alleen worden thuisgelaten. Ik ben nu zo verdrietig Huilen Huilen , niet alleen omdat die mooie lange manen eraf zijn, maar ook omdat ze op m'n paarden hebben lopen raggen. Ik zit gewoon nog te trillen van woede. Ik zal wel even een foto maken anders, kunnen jullie ze ook zien. Van de voorkant zien ze er net uit als 2 monniken, met zo'n recht kort kapsel. gelukkig zijn ze verder nog in orde en hebben ze geen 'schade'. Anders had ik ze echt wat aangedaan, ik weet het zeker. Gelukkig gaan de vaste werknemers nu regelmatig de weilanden checken, en zodra ze maar 1 kind zien wordt die weggestuurd. En zo hoort het ook!

Groetjes Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:19

Jeetje!!
Kan me voorstellen dat je hier pissig om word Boos! Boos!
Ik heb meelij met je echt waar!!
Wie doet nou zoiets!! Verward Verward
Denk je eindelijk je paarden lekker op het land te hebben staan gebeurd er zoiets!
Veel succes ermee!
Groetjes Tamaar

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:21

Oei das echt heel naar...ik vind het echt bealchelijk dat je dat kan doen met een beest hoe oud je dan ook bent...ik zag vandaag ook weer in de krant dat die vage verkrachter ook weer heeft toegeslagen bij een merrie scherpe dingen in haar steken enzo hoe haal je het in je hoofd en waar haal je het lef vandaan om een beest zo te mishandelen.... Misselijk

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:26

jeetje wat verschrikkelijk,o daar kan ik me echt zo kwaad over maken!!kun je niet tijdelijk je paarden ergens anders neerzetten?/@##@$#$sorry hoor maar dit vind ik dus echt gewoon heeel heel heel erg oliebol voor je

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-18 10:05 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:26

Sjonge sjonge dit vind ik dus echt niet normaal meer......kan me daar heel erg over opwinden, kan me voorstellen dat je uit je vel bent gesprongen en vind het heel knap van je dat je je nog hebt kunnen inhouden Extreme duivel .
Dit is opvoeding........het is toch niet normaal meer, vind .....grrrrrr, heb er geen woorden voor!!!!!

Arme paardjes en nu net als het zomer is dat ze juist dat stukje haar niet kunnen missen.
Dan moet je maar een vliegenetje omdoen, hebben ze toch wat om de vliegen weg te jagen Frusty

la luna
Berichten: 20
Geregistreerd: 17-07-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:27

wat erg voor je . Huilen Huilen

ik hoop dat het weer beter gaat. Party!! Party!! Party!!
Gaaaap Gaaaap Gaaaap Lips are sealed Lips are sealed Frusty Frusty

la luna is mooi, la luna is prachtig,
la luna is groot, ALLEMACHTIG!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 22:31

Gelukkig heb ik net een zo'n flymask van de paardendrogist besteld, dus hebben ze daar wat aan! Maar toch...vind het zo zielig voor die beestjes. Dat vind ik het ergste. ja, ik zou volgende week naar een keuring gaan, maar met die geknipte manen, het ziet er niet uit. Ook invlechten voor m'n wedstrijd zal niet gaan, ga hem morgen maar stekels geven. Snif Huilen Huilen die prachtige manen, dat hoort gewoon bij hem! Gelukkig leven jullie mee! Dank je!

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:36

Vreselijk poedersuiker voor je!!! Begrijp niet dat mensen dat leuk vinden of zo. Zeker kinderen. Inderdaad net als die persoon in de omgeving van Enschede. Ik moet hem niet tegenkomen.
Vindt het knap dat je je in hebt gehouden. Dan nog zo eerlijk zijn die kinderen om het nog te zeggen. Zou ze alle hoeken van het weiland laten zien, incl. de omheinig laten proeven!!
Sorry, moest er ff uit!!

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:45

Ow maaaaaaaaaaan, dat is echt wel heeeeeeel erg veel lef hebben Boos! Jeetje, als zoiets bij Oscar zou gebeuren en ik zou weten wie dat had gedaan dan had diegene een best wel heeeeeeeeel groot probleem hoor. Poeh, echt asociaal, maar ik heb nog lekker praten, want jij zit ermee. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:18

3-draads schrikdraads om de wei, zodat ze er ook niet onderdoor kunnen kruipen, en een draadje boven het hek. Flinke klap erop zetten, laat ze het maar voelen, stelletje onopgevoede blagen! Extreme duivel Extreme duivel
Ik snap die ouders ook niet, hebben die geen controle of zo? Ik hoefde zoiets echt niet te proberen vroeger!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:19

Oef...ik denk niet dat ik zo had kunnen reageren als jij...denk dat ik radicaal "ontploft" was...had hen ff lekker dezelfde coupe aangemeten...of erger... Extreme duivel Wat zeggen de ouders van die kinderen er eigenlijk van? Misschien moet je ze een tuigje kado doen...balen hoor! Ik zal voor je duimen dat de manen van je paarden een beetje snel groeien...


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:20

damn ik had ze echt wat gedaan! Iedereen die aan mijn pony komt die er nix te zoeken heeft die... naja laat maar anders denken jullie dat ik aggressief ben haha
Maar das echt klote ja... wat een lef hee tss echt niet normaal...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:20

Jeetje Mirte, wat akelig voor je!

Ik wil niet alle kinderen over 1 kam scheren, maar toch ... ze zijn tegenwoordig wel een tikkie asocialer dan vroeger.

Maar wat ik me afvraag: nemen die mensen hun kinderen dan gewoon mee naar het werk??
Raar hoor .. dat gebeurt bij het bedrijf van Marco niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 00:11

He wat klote zeg, als ik ze op heterdaad betrapt had dan hadden ze een week niet kunnen zitten }>
Als de manen echt verkloot zijn kun je ze altijd nog afscheren.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 05:42

Ik had die kinderen bij hun lurven gegrepen en ze met de scheermachine helemaal kaal geschoren. Wat een rotetters, gvd. Echt tuig, zoiets zouden ze een spuitje moeten geven.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 08:45

hoi,

Wat erg voor jou en je paardjes! grr... Als ze dat bij mij hadden gedaan had ik mij denk ik niet meer kunnen inhouden ik had ze echt geslagen! Boos! Nou, hopen dat de manen snel weer aangroeien en veel sterkte ermee!

-xxx- Daphne

(L)

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:00

Ik had ze geloof ik een flinke schop onder hun hol verkocht Boos! Boos! Zijn ze nou helemaal besodemietert!!! Knap van je dat je jezelf in hebt kunnen houden. Ik zou bloedlink worden als ik merk dat iemand iets met mijn paard uit zou halen zonder dat ik er wat van afweet. Ik zou echt woest zijn. Ik zit me eigen nu al op te vreten en dan is het nog niet eens bij mijn paardje gebeurd. Ze zullen aan mij toch echt een slechte hebben Extreme duivel

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:47

Tsja, dat is de hedendaagse opvoeding he. Vroeger moest je afblijven van iets wat van een ander was en andermans bezitting respecteren. En nu hoeft het niet eens meer als het om een levend wezen gaat. Ik zou toch eens met die ouders gaan praten hoor!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 10:09

Jezus wat errug, ik had die kinderen door het hele weiland geslagen hoor, ik had me niet in kunnen houden. Als ze aan mijn paarden komen, komen ze aan mij !

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:04

Hoi! Ben vanochtend dus inderdaad naar de ouders gegaan, maar die konden geen woord nederlands of ze wilden het niet kunnen. Grrr, zaten die kinderen ook nog gewoon naar mij te zwaaien met zo'n gemene bek.
Het probleem met die ouders is, ze hebben een zooi kinderen en hele families zitten nu op het erf, dus geen oppas. Er is absoluut geen toezicht op die krengen, vanochtend lag er dus een baby op de grond Verward ! omdat die uit de kinderwagen was gevallen. Die kinderwagen stond om het hoekje naast de schuur en er stond nog een 2 jarige ofzo bij, geen moeder of vader in de buurt. Dat is toch niet normaal? Die jongens zijn het ergste, in die cultuur zijn mannen hoger en jongens mogen daardoor veel meer. Dat resulteerd dus in dit soort ettertjes. En de meisjes zijn al erg. Ik heb nu de paarden naar een ander land verkast, wat iets verder ligt, maar ze kunnen er alsnog heen als ze willen. Ik hoop dat ze ze verder niets doen, na die verhalen in twente... vreselijk gewoon. Joe heeft nu trouwens stekels. Net geschoren. Bij hem staat het gelukkig wel leuk, maar toch erg zonde als je nagaat dat hij manen voorbij z'n schouder had. Die van mij heeft nog wel iets langere manen (10 cm ipv 30) en dat 'geknipte' is niet zo goed meer te zien, behalve z'n voorpluk dan. Een positief iets: ik mijn shet nu ook bij de paarden gezet als 'waakpony', want hij beschermt namelijk goed z'n territorium. Oftewel: als er iemand in de wei gaat dat valt die je aan *LOL* normaal heb een hekel aan dat gedrag, maar nu geeft het een toch iets veiliger idee!

groetjes Mirte

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:27

Ik hoop dat die kids terug gaan naar jouw paarden en dat die shetlander ze gruwelijk hard aanpakt! Als dat gebeurt, dan gun je ons toch wel de voldoening en laat je het weten he.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:53

Hier werkt maar 1 ding tegen en dat is twee draden spannen en stroom erop.
Wat een stelletje **** kinderen zeg. waar moet dat toch heen in deze wereld.
Wees blij dat er lichamelijk niks aan mankeerd wat zulke eikels lopen er tegenwoordig ook rond het staat iedere dag in de krant.
Ik geloof trouwens dat die voorplukken wel weer aardig snel groeien. In ieder geval zo dat je niet meer ziet dat het geknipt is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:56

ps geen handvat eraan maken maar egwoon een knoopje en dan zorgen dat je een apparaat in de buurt hebt staan die je dan ff uit kan zetten als je je eigen paarden gaat halen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:19

Jeetje wat erg dat ze dat zomaar doen. Maar je kan ze toch ook aangeven ofzo wegens vernieling van bijvoorbeeld die manen, of omdat ze zomaar jou grond betreden zonder toestemming. veel succes ermee! groetjes claudia

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:24

Oe,,,,,dat hadden ze mij niet moeten flikken,ik had ze zo een ram voor hun kanis verkocht man! Arme paarden,houd die k...koters goed in de gaten hoor! En gebruik anders tijdelijk zo'n vliegenmasker voor je paarden! Dan kunnen ze zich nog een beetje verdedigen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, amandananana, Ania, Jet, josien_m_, midori, Muronia, Nef1985, vilheide en 68 bezoekers