Eerste echte strandrit met Kevin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Eerste echte strandrit met Kevin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 16:41

Vandaag heb ik mijn eerste echte strandrit met Kevin gemaakt. Hij was natuurlijk al eerder op het strand geweest en ik ook, maar nog niet samen Haha! . Igor was afgelopen week al een keer gaan stappen op het strand met Kevin, dus hij had al gezien dat we zo dichtbij het strand waren.

Op vrijdagochtend rijden we altijd met een redelijk vaste groep: een tinker, een d-pony, wat kleine paarden en nu dus ook Kevin erbij (rond de 1.77m.)
Stralend weer, mooi strand. Wat wil je nog meer Cool .
Op de heenweg in stap vond Kevin het heel belangrijk dat hij achter (of desnoods naast) die kleine pony's bleef. We zijn een aantal trekkertjes tegen gekomen maar daar keek hij niet eens naar. Draf was een hele nieuwe ervaring. Voor mijn gevoel zat ik in een rustig mooi drafje, maar dan keek ik om me heen en dan zag ik de rest toch flink doordraven om dat bij te houden Haha!.

Galop was heel boeiend. Er was iemand mee met een fjord die normaal niet met een groep rijdt, dus zij ging iets voor de groep, iets tegen het duin aan in galop. Tja, als groot paard kun je dat natuurlijk niet op je laten zitten }> . Met vier grote galopsprongen reden wij al naast de fjord om vervolgens (voor het gevoel...) vrij beheerst verder te galopperen. Alleen: wat voor Kevin vrij rustig is in galop is dat voor de rest wat minder Schijnheilig .

Na het galopje omgekeerd en rustig naar huis gestapt. Kevin was op dat moment van top tot teen bezweet. Hij moest echt wennen aan het rijden met een grotere groep (hij is een of twee andere paarden gewend) en reageerde dus echt op wat er in de groep gebeurde. Ook was hij van mening dat hij voorop wilde (of dan minstens bijna voorop). Ik voelde wel dat zijn conditie daar nog niet helemaal op berekend is (rest van de paarden heeft een stevige strandconditie).

Op de terugweg nog een drafje gedaan, wat uiteindelijk ook een galopje werd (tsja, als de rest in galop valt dan ga je automatisch mee Scheve mond ). Daarna nog heeeel lang uitgestapt. Uiteindelijk zijn we een uur op het strand geweest en dat was lang genoeg zo voor de eerste keer met een nieuwe groep Haha! .

Kevin is heel braaf, kijkt nauwelijks ergens naar. Ik verwacht dat het een goed voorpaard wordt, want nu nam hij al duidelijk de leiding Haha! . Ik moet nog even werken aan mn remweg in galop, want die is nu iets te lang. Maar: ik heb wel een stuur en een basis tempo controle (er zijn paarden waarbij ik dat de eerste keren op het strand niet had }> ).

Vervolgens nog even koffie gedronken en Horseless kwam Kevin bezichtingen . (Horseless: volgende keer rijkleertjes mee en ook mee naar het strand Lachen ).
Laatst bijgewerkt door Apple op 28-02-03 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 16:48

Kevin is bij deze goedgekeurd Tong uitsteken Hij is echt liev.
En apple, ik wil wel mee naar strand, maar dan niet om 10 uur, want dan moet paardloos al om half 8 weg Slapen
Als jij nou een keer op een normale tijd naar strand gaat wil ik wel mee Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:51

Lekker voor je. Dat gaat kriebelen bij me. Ik, samen met de pony, wil ook wel een strandrit maken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 19:54

Dan kom je toch gezellig een keertje langs? Pony in de trailer Haha!

(en Kevin blijkt heeeeel lief voor pony's Tong uitsteken)

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:03

Apple schreef:
Dan kom je toch gezellig een keertje langs? Pony in de trailer Haha!

(en Kevin blijkt heeeeel lief voor pony's Tong uitsteken)

Lijkt me leuk. We spreken wat af binnenkort.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:04

Wat leuk zeg dat ie het zo goed aanpakt op het strand. Heerlijk paard dus! Snel foto's vanaf het strand?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:11

Jurga schreef:
Snel foto's vanaf het strand?


Dat is zeker de bedoeling Lachen . (Alleen nog even uitvechten wie met Kevin naar het strand mag en wie de foto's 'moet' maken Haha! )

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:13

Wacht maar. Ik vraag mijn vriend wel om de camera mee te nemen. mag hij de foto's maken.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:15

Leuk dat het zo goed ging en dat Kevin zijn draai op stal gevonden lijkt te hebben.

En vraag je binnenkort ook al een startkaart aan?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:20

Hehehe. Ben wel van plan een startkaart aan te vragen Tong uitsteken. Ik heb me iig al ingeschreven voor een onderlinge wedstrijd Cool