Wie heeft ervaring met fyto voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Wie heeft ervaring met fyto voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 20:29

Dmv bovenstaande banner kwam ik op de site van fyto horse uit, een site over voer. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede vervanging , nu voer ik subli maar ben niet helemaal tevreden. Wie heeft er ervaring met fyto en weet iets over prijzen etc.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 01:16

Heb ervaring met Fyto, op onze manege voerden ze het, maar het is erg duur. De paarden hebben nl. erg veel nodig van het voer inclusief hooi, terwijl ze er heel veel zo weer van uitpoepen. Bovendien heeft het lange tijd nodig om te verteren.

Ik gaf mijn paardje sportbrok in combinatie met een beetje kuilgras en dat was perfect, mijn andere paardje kreeg muesli met basisbrok en hooi en dat was ook prima. Let wel op. Bij welk voer je ook voert is ruwvoer (dus kuil of hooi) eigenlijk onmisbaar. (Mits ze natuurlijk op het land staan)

Ook schijnt het dat als je je paard regelmatig wortelen bijvoert ze minder nerveus worden...

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:49

De Cobs waar Albert mee rijdt krijgen het al een tijdje.
Zelf zou ik het nooit gaan voeren, het is idd erg duur en je moet er veel van voeren wil je paard er een beetje fatsoenlijk blijven uitzien.
De Cobs krijgen ongeveer 4 kg per pony per dag.
Ter vergelijking, mijn Geldersen krijgen 1 a 2 kg brok (Pahebo) per dag en zien er voller uit en glanzen veel meer.
Je ziet idd in de mest dat ze veel van de granen zo weer uitpoepen en niet goed verteren.

Ik vind het hele Fyto gebeuren te zweverig, vooral het ingestraalde water enzo waar Henny Hagen (eigenaar Fyto) mee bezig is is aan mij niet besteed, thuis noemen hem altijd Jomanda Hagen Haha!
Maar ja voor anderen kan het wel werken.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:09

He Ilindra die is goed!
Jomanda Hagen Haha!

Ik vind het ook te duur.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:58


Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:03

Klopt. Die Henny Hagen heeft heel wat manege paarden naar de knoppen geholpen bij ons... Ze kregen dan alcohol met sterk water en dat zou ervoor zorgen dat het zand uit hun darmen ging! En zo had ie nog meer van die rommel! En het werkte allemaal voor geen meter. Zo heeft hij ons een kaal paard verkocht dat met zijn medicijnen weer gewoon moest worden. Voorlopig zijn we 3 jaar verder en is ie nog steeds nagenoeg kaal. Vreselijk zielig...