Concentratieprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Concentratieprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 10:12

Ik heb dus de laatste tijd erg veel last van het feit dat ik me niet kan concentreren als ik aan het rijden ben. Ik erger me werkelijk aan alles wat om me heen gebeurd en tja dan kom je niet echt aan rijden toe Haha!
Ook schijn ik het op één of andere manier aan te trekken dat iedereen mij ongevraagd tips wil geven Verward De laatste dagen is het dus echt heel erg, woensdag was ik aan het rijden (nadat ik dinsdag les had gehad, en dus bezig was met het "huiswerk") komt er gewoon iemand de bak in, gaat in het midden staan en gaat me ongevraagd vertellen wat ik volgens haar fout doe. Gister wilde ik lekker in de buitenbak rijden, was er echter 1 aan het rijden die constant aan het klikken was, maar goed, daar was nog redelijk over heen te komen, totdat er een klein jochie met crossmotertje in de buurt van de bak aan het rondjengelen ging Boos! Toen ben ik maar naar de binnenbak vertrokken, waar ik opzich lekker heb gereden, maar toen ik klaar was hoorde ik van Dorus dat er weer iemand tegen hem aan de rand van de bak tips over mij aan het geven was.
Grrrr, ik word hier echt niet goed van, maar het ergste vind ik nog dat ik me voor dit soort dingen niet kan afsluiten. Iemand tips (dit keer vraag ik er zelf om Haha! ) hoe ik me beter kan concentreren en me niets aantrek van dit soort gedoe?

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:14

dat niet concentreren ken ik. Ik ga maar het bos in. Probleem opgelost. Nee, hoor, ik beperk me in de oefeningen, hou het kort en krachtig en stap daarna in het bos uit.
Ongewild advies geven, laten kletsen en geen aandacht aanbesteden. Succes, PS, hoe ging je les?

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 10:22

Belker schreef:
dat niet concentreren ken ik. Ik ga maar het bos in. Probleem opgelost. Nee, hoor, ik beperk me in de oefeningen, hou het kort en krachtig en stap daarna in het bos uit.
Ongewild advies geven, laten kletsen en geen aandacht aanbesteden. Succes, PS, hoe ging je les?


Soms mis ik het echt dat bos! Dat zou ik inderdaad nu ook wel willen, maar helaas bij ons kan je niet zo makkelijk naar buiten.
Les ging trouwens heel erg lekker, ben blij dat ik de overstap heb gemaakt.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:23

Ik heb dit ook een tijdje heel erg gehad vooral als er veel mensen tegelijk aan het rijden waren. Dan was ik voornamelijk bezig met al die andere mensen te ontwijken. Ik zat toen een beetje in een vertrouwen-dipje (richting mijn paard) en daardoor hoorde ik echt alles en was ik nerveus om tegelijk met anderen te rijden.

Lessen hebben bij ons altijd voorrang, dus tijdens mijn les ging alles super, ook omdat ik dan zo geconcentreerd bezig was dat ik eigenlijk de rest niet zo in de gaten had... ik heb dus even overwogen om meer lessen te gaan nemen en heb een tijdje heel laat 's avonds gereden (na 10-en).

Het commentaar geven vind ik zelf ook heeeeel irritant en daar word ik dus ook heel zelfbewust van. Ik vind het ook vreselijk als er mensen naar me staan te kijken...

Toen ik eens voor de eerste keer met mijn 3.5 jarige de binnenbak in kwam heb ik een tijdje met hem aan de hand gestapt om hem alles te laten zien terwijl ik wachtte op iemand om even te hangen met opstijgen... Schijnt heel veel commentaar op geweest te zijn in de trant van "Waarom staps ze nou niet gewoon op"... Gelukkig heb ik zo mijn handlangers, die gelijk zeiden "Ten EERSTE is dat paard net een maand onder het zadel en ten tweede heeft ie waarschijnlijk de binnenbak nog nooit van binnen gezien". Moest ik wel om lachen toen ik dat hoorde Lachen

Maar om terug te komen op je vraag... Ik denk dat je hest best kan proberen om he concentratie te verleggen, dus inderdaad door middel van een les of iets dergelijks...

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:30

Beperk je tot de oefeningen die je hebt gekregen. Doe die oefeningen , ben je tevreden, stop dan. Rij niet langer door, niet nog beter willen hebben. Goed is goed. Op deze manier heb ik mijn concentratie leren vergroten. Ben ik nu helaas kwijt. Heb teveel in het bos gecrosst. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:40

Bij ons kun je echt niet makkelijk in het bos komen te paard, dat is wel jammer. Misschien toch maar een keertje met de trailer??

Als iemand ongevraagd tips wil geven dan zeg je dit: 'dank je, maar ik heb al een instructrice'. Dat is ook wel zo'n beetje de boodschap.

Storende elementen heb ik niet zoveel last van (behalve tijdens mijn les Boos!). Er is er wel eentje die soms wat lastig is, maar dan vraag ik of hij niet steeds op me wil richten Haha!.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:45

Mischien kun je van de zomer mijn stalletje wel een paar weekies lenen... Kun je zo het bos in... En mijn knol staat dan toch op het land...

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 10:53

Lovely schreef:
Bij ons kun je echt niet makkelijk in het bos komen te paard, dat is wel jammer. Misschien toch maar een keertje met de trailer??

Als iemand ongevraagd tips wil geven dan zeg je dit: 'dank je, maar ik heb al een instructrice'. Dat is ook wel zo'n beetje de boodschap.

Storende elementen heb ik niet zoveel last van (behalve tijdens mijn les Boos!). Er is er wel eentje die soms wat lastig is, maar dan vraag ik of hij niet steeds op me wil richten Haha!.


Bij jou lijkt het idd altijd tijdens je les te gebeuren, nog lastiger Boos!
Maar het lijkt bij mij wel of iedereen de laatste tijd zich met mij wil bemoeien, altijd erg leuk als iemand een nieuw paard heeft. Vooral de opmerking: lijkt me een erg makkelijk paard om te rijden (en dan juist op het moment dat Cas en ik even een communicatiestoornis hebben en het er dus niet uit ziet Bloos ). Helaas (voor mij en voor Cas) word ik daar erg kriegel van.
Muckypup: gewoon nieuwsgierig hoor, waar sta jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:01

Von schreef:
Vooral de opmerking: lijkt me een erg makkelijk paard om te rijden .


Ja, die kennen we inderdaad, komt me erg bekend voor. Laat ze maar in die waan hoor, je verandert er toch weinig aan. Mensen die dat zeggen, kunnen vaak een vrij lange lijst met problemen aan hun eigen paard opnoemen en daar zijn ze dan nog trots op ook Verward. Paardrijden is nu eenmaal niet zo eenvoudig als het soms lijkt, voor niemand.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 11:06

Lovely"]
[quote="Von schreef:
Vooral de opmerking: lijkt me een erg makkelijk paard om te rijden .


Ja, die kennen we inderdaad, komt me erg bekend voor. Laat ze maar in die waan hoor, je verandert er toch weinig aan. Mensen die dat zeggen, kunnen vaak een vrij lange lijst met problemen aan hun eigen paard opnoemen en daar zijn ze dan nog trots op ook Verward. Paardrijden is nu eenmaal niet zo eenvoudig als het soms lijkt, voor niemand.
[/quote]

Op zich vind ik het wel een compliment als ze dat zeggen over mijn paard, alleen niet als ze het zeggen net op een moment dat het bij mij niet lukt......
Maar inderdaad schijnt het voor sommige mensen erg stoer te zijn om een paard te hebben wat "moeilijk" is.
En dat paardrijden niet makkelijk is, pfff, tja daar was ik al achter Haha!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:08

Bij de Jong... Zijn altijd een heleboel stallen vrij 's zomers en ik moet mijn box toch doorbetalen. Is alleen wel doe het zelf Tong uitsteken

Die "wat is jouw paard toch makkelijk" opmerkingen vind ik erg vermakelijk, bijvoorbeeld dat hij zo lekker makkelijk en relaxed aan een halstertje met me mee loopt. Als 2.5 jarig hengstje was dat nl. wel even iets anders en die ene keer dat hij het waagde om op zijn achterbenen te gaan staan en ik hem ontzettend op zijn donder gaf was het weer zielig. Jahoor... maar nu is hij toch "zo braaf". Da's nou ook niet echt vanzelf zo gekomen (hoewel een goed karakter natuurlijk helpt Lachen Maarja, dan krijg je dus inderdaad "Ja maar, die van jou is zoooo makkelijk, maar die van mij... tsja..."

Hihi... achja.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:11

Als het er makkelijk uitziet is het altijd een makkelijk beest. Tot ze er op gaan... Dan valt het tegen. Vroeger vondt iedereen Belker toch zo braaf en lief, ja als ik reed. Met anderen werd het zichtbaar dat het een draak was...
Ik had met hem leren omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:13

Het is inderdaad juist de kunst om het er makkelijk en ontspannen uit te laten zien, zodat je de hulpen niet of nauwelijks ziet, dat is de kunst van dressuur.
Maar oweee, als dat lukt Haha!.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:22

Dan krijg je die mensen die aan de kant staan en je gaan vertellen hoe het echt moet, veel slaan, scherpe sporen en de slof om hem in die krul te krijgen

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 11:54

Belker schreef:
Dan krijg je die mensen die aan de kant staan en je gaan vertellen hoe het echt moet, veel slaan, scherpe sporen en de slof om hem in die krul te krijgen


Dat soort opmerkingen heb ik werkelijk waar de eerste dag dat ik hem reed gehad: de 1 zei: hang er een thiedeman aan, de volgende vond een slof beter.....
en nu, tja ik heb hem nu toch al bijna 4 maanden, dus volgens de kenners moet hij ondertussen toch echt helemaal volgens het plaatje kunnen lopen. Aan elkaar wennen is er niet bij, dat is onzin, je kan toch rijden hoor je dan. Nou nee dus Haha!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:58

Ach, Grappa werd voor levensgevaarlijk uitgemaakt en ik deed er het beste aan om hem maar weg te doen, ik zou nog verongelukken. Ik was namelijk 2 maanden bezig met hangen, longeren en zadel erop voordat ik echt kon gaan zitten. Nu, 4 maanden later, waarvan hij er 2 ernstig weinig is getraind, is het een super beestje waar ik zo na 2 weken niet rijden op stap en mee weg rij. Laat ze kletsen. Volg je eigen gevoel en al je twijfelt, bespreek het met je instructrice Haha! Die kan wel wat licht en hoop geven *LOL*