Wie kocht ook zelf een paard als minderjarige?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wie kocht ook zelf een paard als minderjarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 10:44

Wie heeft dat hier gedaan?

Ik kocht Origine van mijn eigen geld toen ik 16 jaar was. Ik heb haar eerst op een boerderij gehad, dat was niet zo duur en daarna op een prive stalletje wat toch flink wat duurder was. Ik kreeg helemaal niets van mijn ouders (voor mijn paard). Natuurlijk kreeg ik wel gewoon zakgeld enzo, maar ze wouden zich met het paard niet bemoeien. Dat was ook direct de afspraak als ik zo nodig een paard wou Lachen, ik was het er helemaal mee eens.
Toen ik het paard kocht had ik al een krantenwijk en was ik aangenomen bij de Alberte Heijn. Toen ik bij de Albert Heijn een vast contract kreeg stopte ik de krantenwijk en werkte ik iedere zaterdag bij de Albert. Dit was voldoende om mijn paard te onderhouden. Ik had ook reserves gespaard ( ja ja, was al aan het sparen voor een paard vanaf mijn negende Pling ) voor als er iets mis zou gaan, en ik had mijn paard een jaar later laten verzekeren. Alles had ik, ookal was ik nog zo jong, redelijk goed overzien. En tot de dag van vandaag heb ik daar nog geen spijt van gehad.
Toen ik ging studeren en een andere (beter betaalde baan) kreeg in een verpleeghuis, ging alles helemaal makkelijk. Ik was erg trots op die 4 jaar dat ik zo jong was en zelf mijn eigen paardje heb gekocht en onderhouden, daar heb ik veel van geleerd. Nu echter is mijn oogappel overleden, maar die jaren samen vergeet ik toch nooit.

Wie heeft ook al minderjarige zijn eigen paard gekocht en onderhouden?


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:07

Ik heb ook als 16 jarige mijn pony gekocht. Ik moest alles zelf betalen alleen kreeg ik van mijn ouders de kinderbijslag erbij. Ik deed toen de kappers opleiding en dat is dan 4 dagen werken en 1 dag in de week naar school.
Ook ik had eerst mijn pony bij een boer staan en ben na 2 jaar naar een pensionstal gegaan.

Daar kwam ik mijn paard tegen.
Gelukkig heb ik ze allebei nog Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:12

Petje af Manda

Ik heb mijn paard op mijn 31e gekocht en ben blij dat ik het vroeger niet gedaan heb, wat ik wel wilde maar niet mocht van mijn ouders.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:32

ik heb loulou nou bijna een jaar. ik was net 16 toen ik haar kocht. ik heb haar zelf betaald en onderhoud haar ook helemaal zelf. als ik zo nodig een paard wilde, dan mocht dat op voorwaarde dat ik het zelf zou betalen. voor m'n verzorgpaard moesten ze eerst 10 euro in de week betalen aan de eigenaar en die geven ze nou dus aan mij, maar daar kan ik net het voer voor betalen. verder betaal ik dus ALLES zelf. alleen rijkleding krijg ik wel eens, maar soms moet ik dan ook nog de helft betalen.
ik kan het goed betalen en ik zet ook nog regelmatig geld op m'n spaarrekening. ik werk in de supermarkt. heb daar 10 vast uren in de week, maar werk regelmatig extra voor mensen die ziek zijn of vrij willen. en eigenlijk vind ik het helemaal niet erg dat ik het zelf moet betalen. ik ben niet graag afhankelijk van andere. en m'n ouders kunnen nooit zeggen dat ze m'n paard verkopen, want het is MIJN paard. en dat klinkt wel goed Lachen
veel mensen vinden het ook wel knap dat ik hem zelf onderhoud. en nou heb ik natuurlijk wel geluk dat ik hem gratis kan stallen, want anders had ik het nooit kunnen betalen. en ik krijg ook gratis les, want in ruil daarvoor voer ik haar paarden en help ik op wedstrijden.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:23

Ik ben nu 17 en ben van plan nog voor m'n 18e verjaardag een paard te kopen.. niet omdat het voor m'n 18e moet, maar dat komt gewoon zo uit.. en ik ben dus ook nog minderjarig..
Ik werk elke zaterdag en soms avonden bij de Gamma, en ik kan het makkelijk betalen.. Ik ben nu al al m'n spulletjes aan het aanschaffen (vandaag zweetdeken en 2 sjabrakkies gekocht) zodat ik dat dan niet meer hoef te doen Haha! het enige waar m'n ouders bij helpen is dat m'n vader m'n paard gaat doen als ik er niet ben Haha! en waarschijnlijk betaal ik alles zelf en betalen m'n ouders alleen de verzekering Haha!
Groetjes Ilse

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:36

Hmm dan denk ik dat ik de jongste was Haha! Ik was 14, bijna 15 toen ik mijn eigen pony kocht. Ook ik moest zelf voor zijn onderhoud werken, want ook mijn ouders zeiden: "Een pony, best, maar dan moet je ook zelf de verantwoordelijkheid dragen, wij betalen alleen de DA in geval van nood." Zo gezegd, zo gedaan, ik heb altijd krantenwijken gelopen of ook idd bij winkels gewerkt. Dus voor de mensen die er aan zitten te denken: waar een wil is, is een weg, je moet er alleen voor knokken.
Nu zijn we 10 jaar verder en heb ik een prachtig paardje erbij. Maar het zal nooit meer hetzelfde worden zoals toen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:37

Ik heb mijn paard neit zelf gekocht, maar kreeg hem toen ik 15 was. Ik werkte toen al. Ik heb wel altijd al het onderhoud zelf betaalt (nu nog) Omdat ik op een vrij dure stal sta betalen mijn ouders wel een groot deel van het stalgeld. Verder heb ik gewoon alles vanaf eht begin berekent en vanaf het begin 30 euro per maand aan de kant gedaan voor HS/DA kosten, ben ik nu heel blij mee, zo ben ik nog niet in probs gekomen met de rekeningen van de DA die ik al heb gehad (stuk of 4).
Ik heb een zadel van mijn ouders gekregen, de rest heb ik allemaal zelf gekocht, dekens, hoofdstellen, enz.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:56

Ik KREEG mijn paard toen ik 17 was (ik heb hele lieve ouders Lovers). Ik zit zelf nog 5 dagen in de week op school en werk op zaterdag. Ik heb helemaal de tijd niet om het geld bij elkaar te werken om mijn paard te onderhouden. Maar hoe dan ook vind ik het wel erg knap van degene die dat wel kunnen hoor!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:15

Ik heb Dennis gekocht toen ik net 17 was. En m'n ouders hebben nog geen cent aan hem betaald. Als er een keer iets zou gebeuren zodat ik een hele hoge VA rekening zou krijgen ofzo zouden ze me wel willen helpen. Maar dan wil ik niet meer dan dat ze het me zouden voorschieten. Ze hebben altijd gezegt dat ik het zelf moet doen en dat wil ik dus ook heel erg graag. Ik wil niet eens meer dat ze wat voor me betalen.
Maar het is toch wel bijzonder hoor, om als 17 jarige een goedgekeurde dekhengst te hebben als 1e pony. Maar het zal altijd mijn Dennis blijven waar niemand aan kan komen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Loendri
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:19

hallo, denk dat ik de jongste ben??? ik was twaalf toen ik mijn pony kocht en mijn ouders legden niets bij! xxx eline

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:24

Ik heb mijn paard zelf gekocht dat ik 33 was. Voor die tijd was het niet mogelijk, niet qua tijd, en ook niet financien. Mijn ouders hebben me er nooit bij geholpen, wel een paard beloofd, maar die kwam er niet.
Ik heb groot respect voor degenen die hun paard jong helemaal zelf hebben gefinancieerd. En er nog steeds plezier in hebben. Helaas hoor je ook van minderjarigen die door het feit dat ze zo jong van alles hebben moeten laten, na verkoop/overlijden van het dier niet weer aan een paard beginnen. Je kunt je natuurlijk afvragen of dat de echte paardenmensen zijn. Ik kan me echter ook heel goed voorstellen dat het op een gegeven moment erg fijn is om wat royaler te leven....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:27

knolletje schreef:
hallo, denk dat ik de jongste ben??? ik was twaalf toen ik mijn pony kocht en mijn ouders legden niets bij! xxx eline


Het gaat niet alleen om het kopen maar ook om het onderhoud. Hoe kun jij als 12 jarige het onderhoud bekostigen? Hooi, Stro? Dierenarts, Hoefsmid? Stalling, tuigage? Of je ouders hebben zelf land, maken zelf hoor en stro en kunnen je paard zelf bekappen. Of je had als twaalfjarige een verdraaid royaal zakgeld....

Je suis Charlie.

Loendri
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:31

Of je had als twaalfjarige een verdraaid royaal zakgeld.... : hihi, we hebben zelf stal en weiland en hooi en stro halen we bij vrienden dus kost ons bijna nix (tga over twee shetjes he) de hoefjes kappen doe ik zelf ( ga ik wel comentaar op krijgen) maar men dierenarts zegt dat ik het goed doe dus... ja dierenarts moet ik ook betalen ( heb ook een pony gehad en toen heb ik een oud veelzijdigheidszadel en hoofdstel gekrege van vrienden omdat ik altij mee ging als groom op wedstrijd en ze stond ook thuis.... ( ow ja die hoeve kapte ik wel zelf niet hoor!!) xxx eline

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:00

Ik was 15 toen ik Lars kochte. Ook moest ik alles zelf betalen. Daarom had ik een baantje bij mijn tante in de snackbar. Gelukkig stond ik op een niet zo dure pensionstalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:04

Dat vind ik knap Manda! Ik denk dat je zo wel heel snel een stukje verantwoordelijkheid bij wordt gebracht. Maar aan de andere kant ben je ook erg kwetsbaar wanneer er iets mis loopt.
Ik kocht mijn eerste paard toen ik 24 was, van het geld van mijn eerste full-time baan.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:07

Ik heb zojuist vanmiddag mijn eerste paard gekocht, ik ben 17. Mn vader 'sponsort' me wel een beetje extra, en verder krijg ik gewoon zakgeld. Ik werk 2 middagen in de week, en verder krijg ik natuurlijk studiefinanciering. Schoolgeld betalen mn ouders, maar boeken (30 euro per 2 maand ongeveer) betaal ik zelf. Ik sta gelukkig niet op een erg dure stalling.
Ik moet alles van mn paard wel zelf betalen, het paardje betaal ik ook van zelf gespaard geld.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:14

Ik mocht van mijn ouders pas een paard kopen als ik 21 was. Dat is toevallig ook zo gegaan. Op mijn 21e ben ik gaan werken. Mijn vader wilde niet verantwoordelijk zijn als er iets zou gebeuren vandaar dat ik pas een paard mocht als ik 21 was. Hij heeft ook niet echt iets met paarden. Maar nu Hidde er is komt hij elke week wel kijken.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:15

Ik verzorgde mijn pony al een heel aantal jaar, toen ik (net) 17 was heb ik haar van haar oude eigenaren gekregen! *LOL*
Ik mocht haar daar wel laten staan (ben daar inmiddels wel weg), maar hoefsmid en voer kwam wel voor mijn eigen rekening en dit heb ik ook zelf betaald.
Maar ik heb ook al vanaf mn 12de bijbaantjes, en ook altijd gespaard voor mijn eigen paardje..
Nu, een half jaar geleden (ben nu 18) heb ik er een 2de bijgekocht, een shetje die ik al jaren verzorgde..
Ben nu dus 18 en heb 2 paarden die ik beide helemaal zelf betaal! Hoefsmid, stalling, voer, wormenkuur etc. etc.
En volg een HBO opleiding..

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:24

Ja, toen ik 17 was. Ook ik betaalde alles zelf. Nu niet meer, want nu is hij in 'bruikleen' bij mijn ouders, en m'n zusje rijdt erop. Beetje rare constructie is het misschien, maar ja, als student kon ik niet anders, en dit was de beste oplossing.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:36

Toen ik 12 was kochten we voor fl. 900,00 mijn 1e pony. fl. 450,00 had ik zelf bijelkaar gespaard, de rest kreeg ik van mijn familie. We hadden toen nog zelf wat land, dus ze was niet zo duur. Ik moest wel al mijn zakgeld en verjaardagsgeld er aan geven. Toen ik 14 was heb ik haar verkocht en heb ik een krantenwijk genomen om te sparen voor een grotere pony.

Die heb ik op mijn 15e zelf gekocht. Ik bleef de krantenwijk er bij doen (elke morgen 04.30 opstaan) om mijn pony te kunnen onderhouden. Verder gaf ik wat les bij en hielp ik soms met pony's zadelmak maken.
Op mijn 17e verkocht ik mijn rij-pony en ben paarden voor anderen gaan rijden. Ik had toen wel vaak wat shetlanders of veulens in de wei staan.

Achteraf zeg ik dat ik het beter niet had kunnen doen. Die krantenwijk en school was een beetje te veel van het goede en dat heeft mijn gezondheid geen goed gedaan en mijn schoolprestaties ook niet altijd.
Ik moest er ook altijd heel veel voor laten qua uitgaan en kleding. Ik had zelf bijna niets.

Als ik het nu over zou moeten doen, zou ik het niet meer doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:43

Ik was 14 toen ik met Flair begon, ik deed toen samen met een vriendin waar Flair toen ook officieel van was. Vanaf dat ik 16 ben is ze van mij.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:16

Ik was 13 toen ik een haflingerveulentje (had niet genoeg geld voor een opgeleerd paard) kocht, en had nog veel geld gespaard voor zijn onderhoud. Hij heeft altijd bij ons thuis gestaan in de stal van de buren, gratis, dus mijn ouders betaalde dan zijn hooi en stro en krachtvoer in de winter vanaf mijn spaargeld op was , in de zomer kostte hij niets... Buiten de hoefsmid natuurlijk... Haha!

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:37

Ik was 18 toen ik Tristan "kocht"en mijn moeder heeft zich er eigenlijk ook nooit mee bemoeid, was mijn pony zei ze altijd.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:58

Dribbel kocht ik zelf toen ik 14 was. Ik heb zelf een jaar een folderwijk gehad, maar mijn ouders zijn eigelijk al vrij snel mee gaan betalen. Zo kon ik ook nog dingen 'voormezelf' kopen. we deden toen altijd allebei de helft van de stalling en wat ik extra wilde moest ik zelf betalen.
Heb er dus wel wat voor moeten doen maar heb hem niet helemaal zelf hoeven te betalen. Wel moest ik alles zelf regelen.
Na 1,5 jaar zijn mijn ouders dribbel helemaal voor me gaan betalen Kusje
Ook hij is inmiddels overleden Verdrietig Verdrietig

Veerle heb ik zelf de helft van de aanschafprijs mee betaald, verder betalen mijn ouders alles Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers

cron