Wit met 3 ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wit met 3 ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 10:22

Op stal hebben we een 1,5 jarig schimmeltje (wordt dit jaar 2). Toen ze een paar maanden geleden kwam was ze nog erg grijs, nu is ze al zeer lichtgrijs op de rug, het gaat in een noodvaart! Je zult het niet geloven, maar ze is zeker al 2 slagen lichter geworden in die paar maanden. Komt dit doordat ze nu verhaard of kan ik erop rekenen dat ze gewoon spierwit is met 3 *LOL* Ik heb nog nooit een schimmel gezien die al zo licht is op 1,5 jarige leeftijd. Bovendien blijven de manen en staart gewoon pikzwart, echt appart. Of worden die zowiezo altijd later wit?

Ik weet niets van schimmels *LOL* *LOL*

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:30

Prachtig! Dat zie ik veel liever dan die halfbakken grijze dingen met een witte kop en donkere benen...
Helemaal wit, is helemaal fantastisch! Ik ben jaloers!

Of de manen en staart donker blijven is de vraag. Zit er wit op de staartwortel? Zo ja, dan wordt die staart ook wit. Zit er geen wit op, heb je een kans dat die blijvend donker zijn.
De manen gaan vaak mee met de staart.

Is het een nakomeling van Mr Blue? Die nafok is vrij snel wit...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 10:35

Nee van Uniform Lachen

Ja de staartwortel is wit, dus dat duurt gewoon wat langer denk ik.

Het is echt ongelovelijk op moment, als je een week weg zou gaan zou je het verschil duidelijk zien. Maar haar rug is op moment wel witter als de rest, haar hoofd en hals zijn donkerder, dus ze is wel zo;n halfbakken ding *LOL* Maar ja, tegen de tijd dat ik erop ga zal dat wel over zijn.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:18

Ik heb een jonge Lusitano-merrie gereden en die was met 4/5 jaar praktisch helemaal wit...
En haar moeder was ook met 5 jaar helemaal wit.

Afbeelding

Hier was ze net 5 ...