idee: clinic voor ruiters met groene paarden??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

idee: clinic voor ruiters met groene paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 13:51

Zou het een idee kunnen zijn om een dag te organiseren in de vorm van een clinic, voor ruiters die net met een groen paard zijn gestart in de training. Ik zie namelijk in verschillende topics dat er een aantal ruiters begonnen zijn met hun jonge dieren en het leek mij iig leuk om eens te bekijken hoe zij dit aanpakken. Dit zou natuurlijk onder leiding kunnen van iemand die hier veel verstand van heeft, of evt. in een andere vorm gegoten.

Ik zou kunnen informeren of er een mogelijkheid is dat dit bij ons op de vereniging zou kunnen plaatsvinden, wij hebben namelijk een binnenbak, en een longeerring, wat wel zo prettig is voor die groene paarden Schijnheilig .

Zijn er meer mensen die dit leuk zouden vinden, zowel als toeschouwer en/of als deelnemer??

Ik ben benieuwd!

groet, Maureen


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:00

Zou het wel een leuk vinden, ook niet zo ver weg voor mij.
Alleen heb ik er alleen nog maar een paar keer een zadel op gehad dus op korte termijn lukt dat niet. En dan zit ik met het probleem dat ik geen E rijbewijs heb en dus een van mijn ouders mee moeten en ik weet niet of die dat wel zo'n goede tijdsbesteding vinden.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:01

Ik heb ook wel interesse als deelnemer dan. Paardje dat ik rijd is dan al wel wat meer evaren dan die van essie79, maar ze is pas vier en nog redelijk groen (hangt er ook vanaf wat je onder een groen paard verstaat). Mits het op een zondag (of feestdag oid is) en ik vervoer heb doe ik zeker mee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:12

Ik vind dat ookwle leuk.
Die van mij is ook 4 en ik heb er al 2 keer op gehangen Haha! niet te snel dus

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:14

Lijkt me leuk! Paard is inmiddels niet meer heel erg groen, maar kijken kan altijd! Nadeel vind ik wel dat ze in een vreemde omgeving toch nog altijd wat anders zijn dan thuis.
Wel erg leuk idee IMO.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:42

Ik vind het een superleuk idee, maar voorlopig ga ik het erf niet af met een van onze paarden. Gezien het Rhino verhaal, en we hebben een aantal drachtige merries hebben we besloten dat niemand het erf af mag. Tot dit allemaal overgewaaid is. De risicos zijn te groot.

En daarbij heb ik er nog niet op gezeten, en wil ik de boel niet overhaasten voor een clinic. Het is namelijk wel een Jazz en iedereen weet hoe die bekent staan. Ze is wel braaf maar ook heel erg rillerig, met die jonge dieren ga ik niet graag overbluffen en daardoor de fout in. Mocht het fout gaan, dan zijn de gevolgen te groot en ben ik weer tijden bezig om het goed te krijgen. Dus van de zomer prima, maar nu nog even niet.

Iedereen die nieuwsgierig is.....................is van harte uitgenodigd om te komen kijken en koffie te komen drinken. Geld ook voor het topic waar iedereen bokkers wil zien rijden, aangezien ik daar ook niet kom. Ook die mogen gerust met grote getallen komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:44

Mause schreef:
Ik zou kunnen informeren of er een mogelijkheid is dat dit bij ons op de vereniging zou kunnen plaatsvinden, wij hebben namelijk een
binnenbak
, en een longeerring, wat wel zo prettig is voor die groene paarden Schijnheilig .


Haha! Voor een jonge Jazz die alleen maar in een buitenbak gedaan word, is dat juist niet prettig Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:57

Tof idee... en is ook nog wel te rijden vanuit Amsterdam, maar dan moet ik wel vervoer zien te regelen, of een bus... oid. Heb nog nooit met een trailer gereden Knipoog

Die van mij wordt in juni 4... Heeft iemand Katja al lief aangekeken? Tong uitsteken


michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 08:54

Dat lijkt mij ook een zeer leuk idee, we hebben sinds een kleine maand een bijna 4 jarige die net twee maanden onder het zadel is(is dat groen genoeg? )
Ze is wel ontzettend braaf tot nu toe, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als je haar meer aanpakt, maar ik denk niet dat dat een probleem gaat opgeven.
En dan kan ik meteen mijn ouwe clubbie weer eens bezoeken, kijken of ik nog iemand ken Haha!

groeten,
michèle

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 09:21

Oh ja, Lovely wil heeeeeel graag op mijn pony... Mag wel hoor Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:41

Lijkt me best een leuk plan,
kan evt. met het Mondriaantje komen of als het hengstje ver genoeg is ook met hem.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:45

Ik weet niet of ik brenin mee krijg, maar dat kan ik wel vragen natuurlijk..
al moet ik eerst er nog een zadel opgaan leggen...

*en toen was marielle dood*..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 12:35

leuk dat er met mij nog meer mensen zijn die dit een leuk idee vinden:)! Indien het bij ons op de club gehouden wordt, dan moet ik de bak hiervoor reserveren en dat kost dan waarschijnlijk wel geld. Ik zal eens informeren of het bestuur hier toestemming voor geeft en hoeveel geld dat dan moet kosten.

Het lijkt mij leuk om dat dan richting de zomer te doen, dan zijn er misschien nog meer mensen die net gestart zijn, dan is er ook meer kans op mooi weer. Zat te denken aan eind mei, begin juni oid.

Ik houd jullie op de hoogte!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:20

Is die van mij tegen die tijd dan nog groen te noemen? Lachen)
Ach, als ze opeens in een binnenbak, vreemde omgeving en met vreemde paarden loopt, gedraagt ze zich ongetwijfeld als een heel gestresst (groen) paard dat opeens niet meer snapt wat ik wil Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:06

Mmm... die van mij gaat begin Mei al het land op en uit het werk, dus dat zal wat mij betreft erg moeilijk worden...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:52

Misschien is het een idee om 2 clinics te organiseren. Eentje nu, voor mensen die op dit moment paarden hebben die daar aan toe zijn en entje van de zomer, voor mensen die er nu nog niet aan toe zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:12

ja, lijkt mij ook wel wat!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:26

Hmm, gaaf om te zien.

Is er ook zoiets voor paarden met groene ruiters? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:41

Ik weet nog niet echt waar en wanneer mijn paard het land opgaat... dus mogelijk kan ik wel, mogelijk ook niet...

Lijkt me wel heel erg leuk trouwens, en gelijk goed om eens te kijken hoe hij op vreemd terrein reageert.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:19

misschien een idee om er gewoon een aantal verspreid over het land te houden? een soort bokt clinics voor groene paarden of groene ruiters, kijken waar de meeste vraag is en natuurlijk waar een geschikte locatie of instructie te vinden is!
bij ons op stal zou ik ook best zoiets willen organiseren!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:31

Ja, leuk idee! Ik ben nu ook met die van mij bezig en ik zou graag mee willen doen!
Het zou helemaal handig zijn als er 1 bij Rhijnauwen op stal zou worden georganiseerd, want daar sta ik namelijk, hihi!
Echt een heel leuk idee!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers