paardjes uitgebroken..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

paardjes uitgebroken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 19:23

Vandaag wil ik net naar m'n paardjes toe fietsen, klopt m'n moeder op het raam. "Zijn dat niet Mazzel en Shakyra die daar kei-hard rennen" Ze wees naar de overkant.. Ik had ze eergisteren helemaal in de voorste wei bij m'n oom gezet en dit was de aller-aller-achterste, en ik zag ze niet rennen waar m'n moeder naartoe wees. Dus ik "nee joh, hoe zouden die daar nou weer kunnen komen, dat kan echt niet hoor"
Tegelijkertijd zie ik in de verte een bonte voorbij denderen, die wel erg veel verglijking toont met die tinker van mij. "oliebol", denk ik.. "ze zijn uitgebroken.."
Ik heb geloof ik mn record richting de paarden fietsen verbroken, maar hoe kunnen die twee nou daar komen, misschien heb ik me gewoon vergist. Dat is minstens zo'n 100 meter verder, maar wel weilanden van m'n oom. Dus ik kom daar aangefiets, bekijk de wei.. geen paard te bekennen.. Ik pak als een gek m'n halstertouw. Controleer de wei nóg een keer, is ook zo banketstaaf om te roepn dat ze weg zijn terwijl ze er nog zouden staan.. maar helaas; geen pony's.. ze zijn weg.. dus ik op zoek naar m'n oom, helemaal buiten adem. Kom ik m'n neef tegen "ze stonden hier op de werft, we hebben ze de polder ingejaagd" Pjew, ik wordt wat rustiger "maar we weten niet zeker of alle draden dicht zijn" ..ik hoop maar van wel, denk ik. Gelukkig dat ze ze terug hebben kunnen jagen, anders hadden ze op straat gezeten.
Dus ik, gewapend met halstertouw de polder ingelopen. Maar nog geen pony's te zien. Half lopend, rennend en struikeld kijk ik om me heen of ik ze misschien ergens zie. M'n kleren plakken aan m'n lijf en de zenuwen razen door m'n lichaam heen. Opeens zie ik iets wits.. zou dat Shakyra zijn? ..ik kijk nog eens goed.. nee, heb mezelf vergist, het is een wit pak in de verte.
Gelukkig, verzucht ik, daar staan ze. In de wei naast de paarden van een grote fokkerij schuin tegenover ons huis. Ik onder de draad door, en met moeite krijg ik Shakyra te pakken. Die dat gras wel erg lekker vind smaken Vork .. nu heel dat stuk terug lopen, gelukkig met pony. Ik baal er een beetje van dat ik niet 2 halstertouwen meegenomen heb, maar goed, denk ik; als ik Shakyra mee neem komt Mazzel er vast wel achteraan. Fout gedacht, Mazzel vermaakt zich kostelijk met de dure fokmerrie's van de fokkerij, en hij slooft zich dan ook gigantisch uit. Nou, die haal ik zo wel.. ik met Shakyra terug, komt opeens halverwege Mazzel aangegallopeerd.. Beestjes zijn zeiknat, het schuim staat tussen Mazzels billen Haha! maar die twee hebben zich wel vermaakt.. en mij ontzettend laten schrikken..

Ik heb daarna nog eens naar de draad gekeken, en daar staat nu het winter is, en de koeien van m'n oom binnen staan, geen stroom op.. en Daar heeft Shakyra gebruik van gemaakt en die is dus door de draad heen gestormd, tenminste ik neem aan dat zij het was.. heeft ze namelijk wel vaker gedaan. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen, en ik kan er achteraf wel om lachen, m'n oom waarschijnlijk iets minder Schijnheilig

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:27

pffff ik schrok me rot bij het lezen van de titel.. nu was t natuurlijk nou niet bepaald een leuk iets, maar tis goed afgelopen! En hoe staan ze nu buiten dan?


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:36

Zo dat is zeker even schrikken, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:40

Lekker is dat ja! Wij hebben ook vaker geen dan wel stroom op het draad staan en er gaat er geeneen door, ook de hengst niet. Maar afkloppen....

Gelukkig heb je je paardjes weer kunnen vangen voordat er iets gebeurt was.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:42

ik weet hoe dat is, mijn verzorgpony's braken ook regelmatig uit. zo keek ik s ochtens een keer uit het raam zie ik die kleine ukkie over straat lopen! kwam gelukkig goed maar het kwam toen ook zo vaak voor echt niet normaal
mijn pony is ook eens uitgebroken ons pap had met uitmesten het hek open laten staan. fijn
gelukkig voor je dat het goed is gekomen zeker als ze zo ver zijn gelopen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:49

Hehe , goed dat alles goed afgelopen is.Zei je moeder dan zo heel chill : Heej kijk is dat Shakyra en Mazzel niet met een smile op haar gezicht Haha! ???Ach hebben je paardjes zich eens vermaakt Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:52

Spikkel schreef:
Zei je moeder dan zo heel chill : Heej kijk is dat Shakyra en Mazzel niet met een smile op haar gezicht Haha! ???


ons mam zou flippen echt waar, die zou helemaal in paniek zijn

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:29

Fijn dat t goed is afgelopen, wat een schrik zeg!


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 16:15

Spikkel schreef:
Zei je moeder dan zo heel chill : Heej kijk is dat Shakyra en Mazzel niet met een smile op haar gezicht Haha! ???


Nee, ze zei het verbaasd en ietwat geflipt Haha!
Maar inderdaad, ben blij dat het toch goed afgelopen is..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:18

Er toch maar weer stroom op doen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers