YES ze kan het !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mystic
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-01 17:31

vandaag heeft mystic .. ( wat een poepie!!!) de slide stop gedaan en een begin van de rollback !!!!
hehehe de slide stop was nog heel minimaal maar echt uit de galop inde slide hehehe gaaaaaaaaaf ( was wel maar een meter ofzo) maar ben super trots ehehehhe

scare your fears with the silence of your screams...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 17:44

cooollll
foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-01 14:15

JAAAAAAAAAAAA, FOTO'S!!!!!! Gaaf he, slidings! Voelt echt kicken aan! Enjoy! Sonja.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 09:03

hartstikke goed zeg. Lois heeft vrijdag ook z'n eerste sliding gedaan. Een hele kleine maar, maar alle begin is moeilijk. Hij vindt het trouwens wel heel leuk, want hij probeert het iedere keer, ook al is het niet de bedoeling (eigenwijs portret Knipoog)

Mystic
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-01 09:00

stef....zewur niet...hier op het forum vind je het gaaf maar achtrer men rug om lopen janken dat je het zielig vind.,... man get a life

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 12:27

ik vind niks zielig, ik vind het erg jong, en dat weet jij ook!!!!!! Maar het is jou paard, en je weet hoe ik er over denk. DUs vindt ik het niet nodig daar verder over in discussie te gaan

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 12:28

trouwens, ik heb niks gezegd over zielig, ik heb alleen aan claudia gevraagd of sliden met een paardje van 2.5 niet erg jong is

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 12:33

een paard van 2,5 is te jong om mee te rijden. hij heeft tijd nodig om volwassen te worden in het hoofd!

Verder is training niet echt goed. Wel veel stappen op het harde om de botten sterker te maken. maar dan og bij een driejarige. Je moet je training aanpassen. je wilt toch nog veel jaren van je paard kunnen genieten!

Nou ja ik ga er maar niet dieper op in. maar ik vind het niet kunnen op een 2,5 jarig paard te rijden/trainen. Zeker zoiets als sliding stops en spins. je vraagt dan toch veel te veel. de groeischijven zijn nog niet eens uitgegroeid.....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 12:39

(geknipt en geplakt uit Heike haar tekstje, waar ik een heel klein dingetje bij wilde zeggen.)


Nou ja ik ga er maar niet dieper op in. maar ik vind het niet kunnen op een 2,5 jarig paard te rijden/trainen. Zeker zoiets als sliding stops en spins. je vraagt dan toch veel te veel. de groeischijven zijn nog niet eens uitgegroeid.....

Niet uitgegroeid!!! Dat betekend dat door veel trainen dingen kunnen gaan vergroeien en/ of sneller slijten!!!
Dat wil je je geliefde beessie toch niet aandoen??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 15:22

Laat mij jullie nog even verder in de nachtmerrie brengen: een paard is pas ECHT uitgegroeid op z'n achtste. In NL wordt daar geen aandacht aan besteed, maar in ALLE andere hippische landen houdt men er rekening mee, een paard mag pas zwaardere klassen lopen vanaf 7-8 jaar... Anders komt dat paard NOOIT aan de top... En het is waar... Vind 3 jaar nog jong om een paard te beleren, gewoon laten wennen is ok, maar beleren? Dat gaat al veel verder...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 16:38

inderdaad. maar met drie kun je al wel gaan rijden maar niet echt trainen. Gewoon veel stapwerk. lekkere stukken draven etc. Niet teveel belasten etc.

Ik wist wel dat ze pas laat uitgegroeid waren hoor. Welsh cobs zijn vaak nog wat later. Net als andere ponies. Tja..wel iets om rekening mee te houden

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 07:23

ff een reactie op het stukkie van Laui!:
"In NL wordt daar geen aandacht aan besteed, maar in ALLE andere hippische landen houdt men er rekening mee, een paard mag pas zwaardere klassen lopen vanaf 7-8 jaar..." Okee, hou je vast: In Amerika is er geen minimum leeftijd voor hogere dressuur en springlevels. Er is 1 regel wat betreft leeftijd: Een paard moet minimaal 36 maanden zijn voordat het mee mag doen aan competitie. Dat is dus de enige vereiste. Voor de rest kan je dus bij wijze van een spreken een 3 jarige in een Grand Prix springconcours starten. Het gebeurt ook veel dat 4 en 5 jarigen op Grand Prix niveau worden uitgebracht. Met dressuur gebeurt het minder omdat A: hier weinig geld in omgaat en B: een 5 jarige een paar keer over een Grand Prix parcours jagen is makkelijker dan het op die leeftijd een Grand Prix dressuur proef te laten lopen. Met western gaan ze nog een stapje verder. Hier kun je namelijk al met twee jarige paarden wedstrijden onder het zadel doen. Dit is absoluut een slechte zaak en de reden dat dit zoveel gebeurt is GELD. Er valt veel geld te verdienen en mensen rijden dan liever hun jonge paarden aan barrels en hebben vervolgens een gevulde portemonee, dan dat ze het op de juiste manier doen en er veel minder of niets aan over houden, of langer moet wachten op de geldstroom. En voor Mystic, eerlijk gezegd vind ik sliden en spinnen met een paard van nog geen 3 ook een beetje te veel gevraagd. Het paard moet enorme klappen opvangen met dit soort oefeningen. Op deze leeftijd zijn ze daar nog niet sterk genoeg voor en ook nog niet genoeg uitgegroeid. Waarom heb je niet wat geduld en kun je vervolgens nog jaren genieten van je paardje? Ik weet wel zeker dat je het beste met je paardje voor hebt en ik vrees dat je verkeerde voorbeelden hebt gehad. Dat ze dit in Amerika op zo`n jonge leeftijd doen wil nog niet zeggen dat het ook goed is. De reden van het jong overbelasten van paarden heb ik hierboven uitgelegd. Wat vind je instructeur/trice (als je die hebt) hier van? groetjes P.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 11:19

Haai Pril,
Ik bedoelde meer in Europa, en dan vooral in de endurance. In Duitsland ligt de leeftijd een jaar hoger dan hier. En in alle andere omringende landen gelden veel zwaardere regels. de VS was ik ff vergeten, maar daar doen ze ook plastische chirurgie met paarden...

Laui
edit: essentieel typotje... IN de NL omringende landen zijn JUIST strengere regels, of dat zwaarder is, dat is niet aan mij, maar goed... GAat over endurance he...
_________________
In deze stilte, die fluistert als de wind, ben ik alleen
In deze stilte, die ruist als de zee, ben ik alleen
In deze stilte, die brult als een waterval van woorden, ben ik alleen, alleen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-03-09 20:43 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:46

Haha dat denk ik niet maar dat weet ik zeker.

Haha.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:46

haha you go girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:46

is het helemaal met Heike eens belachelijk dat je met een 2.5 jarige aan het rijden bent en dan ook nog fanatiek Bleeeh wat kan ik zulke mensen afschieten zeg als je het nou doet omdat je niet beter weet okeemaar dan ook nog goed advies afslaan das wel heel erg dom. zonde van zo'n paard ook vroeg versleten en dan naar de slager want hij is niet goed meer gatver

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 17:33

Tja, het lijkt alsof ze niets van anderen wil aannemen, want ze reageert dus helemaal niet meer. Trainen op scherpe draaien en snelle stops zijn uit den boze bij jonge paarden. Ik ben benieuwd of Mystic nu een beetje beter met haar paard omgaat.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 20:54

Mystic heeft geen internet meer. zij ze laatst. dit was dus ook een van de laatste reacties die ze neerzette

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 20:41

hoi,
Ik wil mijn verzorgpony ook een slide leren, met het woord "Stop"!
Maar ik ben niet de enige die op haar rijd, behalve in de winter dan, want ik ben de enige die met haar buiten mag rijden.
Maar zomers komen al die ukkies en willen ze ook rijden, en als ik dan STOP zeg, liggen ze eraf, HIHI, toch wel een beetje banketstaaf.
Bovendien hoor je vaak, dat wat je je paard aan leer ook tegen je gebruikt kan worden!
Bijvoorbeeld, als je je paard leert steigeren, dat hij het op de onverwachte momente kan doen, omdat hij iets niet wilt.
Maar je dat hoeft natuurlijk niet voor elk paard te zijn.
Zal mij benieuwen hoe het met Margot (de verzorg-haflinger) zal aflopen!

Groetjes van Alice.


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 20:51

ik denk dat steigeren ook veel gevaarlijker is dan een slidingstop. dus zo erg is t niet. (wel voor de benen als je t niet goed doet, maar niet gevaarlijk) en voor die andere berijdsters zou ik je niet al te druk over aken. je kan een slidingstop niet alleen op stem doen, je moet ook de goede gewichtshulpen geven. enneh anders gewoon niet het wordtje stop gebruiken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 21:51

eerst d8 k leuk sliding stop maar is ie pas 2,5 ten eerste kun je een paard inrijden als ie 3 is maare is het niet verboden fzo dat je de dierenbescherming er op af kan sturen? Daar heb ik nu ik dit zo hoor erg behoefte aan!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 21:57

Nee niet de dierenbescherming, want waar moet het paardje terecht komen? Misschien heeft hij het daar wel slechter dan nu. Maarre... Ik zeg niet dat ze het nu slecht heeft hoor, ikke is 'neutraal', want dat heb ik meer dan eens gehad dat iemand het oneens was met mn reactie, en ik was fout en........
naja jullie snappen me wel (?)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 10:52

Marjolein....sliding stop maakt kleine scheurtjes in de pees in het achterbeen, die worden opgevuld door litteken weefsel, litteken weefsel rekt niet.
Op een gegeven moment is dus de pees bijna alleen nog maar littekenweefsel dat dus niet rekt, dan is het paard op.
Western ruiters en een paardenfysiotherapeut hebben mij dit weleens uitgelegd en ook dat er een nummer op staat hoeveel sliding stops een paard kan maken in zijn leven voordat het paard op is. Ik dacht 800-1000 stops, mijn man rijdt western en sliding stops worden er niet gedaan met de paarden, roll-backs wel maar dit zijn paarden van minimaal 4-5 jaar. Steigeren is een natuurlijke beweging van het paard.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 13:07

wow sjeetje dat wist ik niet.
800 stops is niet eens zoveel. als je elke week 10 stops maakt. heb je nog geen 2 jaar nodig om je paard in de vernieling te rijden. Als je met 2,5 begint. dan is je paard voor zn 5e al rijp voor de slacht. nou meeste paarden zijn dan nog niet eens volwassen

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sheeltje2 en 9 bezoekers