hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 08:30

telkens als ik ga rijden met viera en dan ga drafen begint ze te hoesten na een tijdje is het over en dan heeft ze er geen last meer van. ga je daarna weer stappen en dan weer drafen is er ook nix aan de hand. wat is het en hoe komt ze ervan af


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 09:53

Mmmm, gek dat ze het niet vaker doet. Is het echt alleen tijdens het rijden, of ook weleens tijdens het eten?? Nou ja, ik denk dat het een beginnende irritatie aan de luchtwegen is. Gaan ze ook vaak hoesten onder het rijden. Ik zou eerst eens beginnen met een homeopathisch middel, bij dit soort klachten geeft dat vaak verbetering. VSM en Simicur heeft goede producten voor de voorste luchtwegen. Bij wittig of gelig snot zou ik wel even de DA bellen. Kan je sowieso doen, misschien vindt hij het wel verstandig om langs te komen. Pas namelijk op met deze klachten!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 10:34

doet ze dat altijd al?
en briest ze daarna of niet?

soms is het beter om te zwijgen

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 11:24

Gebeurd wel vaker, belangrijk is idd dat hij daarna briest. Het is natuurlijk geen goed teken dat hij het doet, maar erg ongerust hoef je je er niet om te maken, als hij het blijft doen zou ik toch wel actie ondernemen. Ofwel de dierenarts even laten luisteren, dat is natuurlijk het beste, of anders op de hoestkruiden zetten, ik gebruik die van HPM (PHM?) preventief en heb goede ervaringen. Ik geef hem trouwens alleen 's winters, als hij op het land staat niet.

Navragen is beter dan afvragen.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 16:26

viera heeft ut altijd als je begint met darfen hoest ze ff en dan is het over voor jah hoe mot je dat zeggu nou tot dat je weer een andere dag gaat rijden en begint met draven

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:27

hahaha HMP Jasmijn......

Voorzitster AFM

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 17:21

mijn vorige verzorgpaard had dat ook,die deed precies hetzelfde.zij was licht dampig,en daaraan was die hoest (elke keer met rijden aan het begin) te wijden.naarmate ze ouder werd werd dat hoesten ook erger.ik heb haar 4 jaar gereden,ze is nu al 18.tja eigenlijk weet ik niet of poeders helpen hierbij.vraag anders je da om advies,want die eigenaren van dat paard wat ik reed wilden er niets aan doen(en ik was nog te jong om hen wijs te maken dat dat niet goed was)dus ik weet ook niet of het te verhelpen is.........

soms is het beter om te zwijgen

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:20

Even hoesten bij het aandraven is vaak een teken van stofallergie. Je paard is dan allergisch voor stof. Je mag ze dan niet meer op stro zetten en ook geen hooi(wel voordroog) meer geven. Staan ze in een manege dan moet je ervoor zorgen dat ze zo veel mogelijk frisse lucht hebben.
Veel paarden krijgen het als ze wat "ouder" worden. Mijn paard heeft het gekregen toen ze 12 was. De allergie is vaak het gevolg van een verkoudheid die chronisch geworden is.


Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:20

Het kan ook een grassoort allergie zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, amaniblauw, Appel_33, axel_1997, Bielsje, cariena1, GrapeshotBot, Joesje, joyce83, Larissajulia, Lau07, Luna2013, NienkeThella, Nils, SUSANNEx, Thjalfy, Whizz, xPabloBokt en 23 bezoekers