Probleem

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 12:09

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb 5 verzorgpaarden. Ze staan in Zeist op 10 minuten afstand van mijn huis. Waar ze staan is geen rijbak en je moet altijd op de weg rijden. Je kunt er dus niet lekker trainen ofzo. Nu rij ik daar al 6 jaar helemaal gratis, en altijd naar het bos. Maar ik krijg nu voor mezelf het gevoel dat ik verder wil. Ik wil niet alleen recreatief rijden, maar ook echt gaan trainen. Met die paarden kan dat dus niet. Maar goed, de eigenaar is een oude man van 85 jaar. Hij heeft die paarden alleen en ik rij er samen met nog 1 meisje. Maar dat meisje heeft een eigen paard gekocht en gaat dus weg. Dus ik blijf alleen achter.... Nou weet ik dus niet of ik daar wel wil blijven rijden. Ik zou liever iets anders zoeken. Maar die man kan het niet meer alleen, dan is er niemand die hem helpt en die de paarden rijdt. Dus eigenlijk kan die man niet zonder mij. Maar het is ook geen optie om met die paarden naar een andere bak te gaan, want dan meot ik met de trailer en dat kan die man niet meer. Verder heb ik een eigen paardje, maar zij is pas 1 jaar, dus dat duurt nog even voordat ik op haar kan rijden.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen??? Bij die man blijven en hem helpen of iets anders zoeken en die man alleen achterlaten met zijn paarden??? Ik weet het gewoon niet meer!!! Scheve mond\


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:15

Da's inderdaad wel moeilijk, ik zou niet zomaar weggaan, kies dan een middenweg.
Misschien kun je 1x per week op een manege lessen en kun je een of twee dagen per week de paarden van die man rijden?

Net wat je zegt, het is ook nogal wat om hem ineens te laten zitten, ken je niemand anders die daar wil helpen de paarden te verzorgen?

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 12:17

Nee, ik ken verder niemand die daar wil helpen, want je moet goed kunnen rijden (moet de weg op en zijn niet allemaal makkelijke paarden). Verder heb ik lange tijd op een manege gereden maar dat vind ik niks want daar kom je ook niet echt verder mee. Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:29

Wat rot zeg.

Ik rij nu ook helemaal in mn eentje. Nooit iemand die meegaat.

ik kan je vertellen....dat hou je niet lang vol. Het is echt niets aan.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:31

Ik zou die man ook niet alleen laten. Dan komt die paarden ook niet ten goede denk ik, want wie gaat dan voor ze zorgen? Is er niet een weiland waar je kunt rijden. Of een grasveldje in de buurt? Ik rij zelf ook het meeste in het land. Wil je echt heel graag verder en besluit je te stoppen, dan zou ik eerst iemand vinden die de taak van jou overneemt.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:34

tja ik zou zeggen zoek 1 of 2 opvolgers als die een tijdje zijn "ingewerkt" dan kun je gaan doen wat je wilt doen hang een briefje op in de manege of zet een advertentie in de plaatselijke krant ofzo voila probleem opgelost


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:13

Ja er zijn echt zat meisjes die een verzorgpaard zoeken. Neem dat maar van mij. Plaats desnoods een advertentie in de Penny

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:49

Wat ook een idee is:
Zoek een andere verzorgster (zijn er ontzettend veel hoor!) en probeer samen het probleem op te lossen over dat je ook graag in een bak zou willen lessen.
Hoe ver is de dichtstbijzijnde vereniging? Zou je daar onder het zadel heen kunnen? Dan zou bijv. de dag dat jij lest, de nieuwe verzorgster met je meefietst naar de vereniging, en de dag dat zij lest, jij met haar meefietst, als hulp/voor veiligheid.
Misschien kun je iemand vinden die zelf op een andere dag lest en met zijn/haar trailer voor een klein bedrag per maand jou wel wil halen/brengen elke week?
Door advertentie's te plaatsen bij verenigingen/maneges en op internet kun je misschien aan zo'n persoon komen?
Ikzelf zit op het moment ook in zo'n positie: ik zoek ook een mogelijkheid om met mijn nieuwe verzorgpaard toch bij de vereniging te kunnen rijden, maar de vereniging is te ver, moet dit met een trailer doen...
De trailer is er wel, maar wie gaat mij brengen/halen?
Moeilijk he. Veel succes met het zoeken naar een oplossing!
Groetjes, Dorine.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 17:06

Hoi,

Wat moeilijk zeg! Ik zou die man echt niet alleen achter laten. Dat is niet eerlijk tegen over de paarden. Plaats een advertentie in de krant of een paarden tijdschrift er zijn echt zat kinderen die willen helpen je kunt ook kiezen om minder vaak te gaan rijden en een ander zoeken om te verzorgen. die ander kan je misschien dingen leren zodat ze het later zelf kan. Suc6 met je keuze!

-xxxx- Daphne

(L)

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 19:32

mm ik zou die paarden niet opgeven.
Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde situatie mee gemaakt, reed toen ook de paarden maar altijd alleen. Ik was dat echt zat, maar toen de eigenaar de paarden verkocht vond ik het vreselijk. En als ik dan nu terug kijk wou ik dat het weer zo was.
het was altijd zo rustig , kon alles doen met die beesten enz enz.
Ik zou zeker niet weggaan je gaat het echt missen. Een goede verzorger erbij en dan op de manege prive lessen gaan nemen lijkt mij een goede oplossing.
Enne van die moeilijke paarden leer je een hele hoop hoor.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 01:26

Kun je dan alleen maar trainen in de bak? Voor mij is er geen enkel bospad veilig. Je kunt overal dingetjes oefenen, bovendien kun je in het bos strekkende kilometers maken, vooral in arbeidsdraf een prima conditietraining. Daar komt bij, als je met je paard langs de weg kunt en in het bos traint, en je komt op wedstrijd dan is jou paard gewent aan maffe dingen en rare geluiden. Dat kan je lang niet van alle paarden zeggen op een wedstrijd. Bovendien, is het enige doel waarom je een paard rijdt wedstrijden rijden? In mijn visie ben je dan wel erg bekrompen bezig. Ga eens vier dagen of zo op trektocht, gewoon spullen achterop en je neus achterna. Laat je inspireren door de westerntrail en kijk eens hoe ver je daarin komt, valt best tegen hoor, de eerste keer. Train je paard dat hij zonder tuegels gereden wordt, toch nagefelijk en vanuit de achterhand. Ik roep zomaar wat ideeen, je kunt dit natuurlijk naar eigen fantasie uitbouwen.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:34

Allemaal bedankt voor de reacties, ik ga denk ik maar op zoek naar een andere verzorgster. Dan kijk ik daarna wel hoe lang ik het uithou.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:15

Ik weet misschien een verzorgster!! Zal even vragen aan dat meisje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers