lenzen.....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

lenzen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 10:34

hoi hoi,
ik heb sinds gisteren lenzen met sterkte -1 en -0,5
ik moet het langzaam opbouwen dus ik dacht ik begin vandaag met 2 uurtjes, maar ik zie ineens veel anders van dichtbij, een beetje wazig, is dit normaal?? ik heb ze net een uur in dus misschien dat mijn ogen even moeten wennen, ik weet het niet, maar ik hoop dat het over gaat... hebben jullie hier ervaring mee?
groetjes claudie


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:37

Dat wazige heb ik ook wel eens. Ik heb mijn lenzen nu bijna een jaar en als ik moe ben, zie ik ook wazig.
Ik denk ook dat je ogen er aan moeten wennen. Wat kan helpen is even te draaien en te knipperen met je ogen.
Als het over een tijdje niet over is, zou ik toch even naar de opticien gaan als ik jou was. Succes!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:41

Je ogen moeten wennen aan de lenzen en aan het corrigeren van de sterkte. Heb je harde of zachte lenzen? Als je te weinig traanvocht op je oog hebt wil je ook nog weleens wazig zien. Vooral bij vermoeidheid heb ik er zelf ook last van. Als het aanhoudt zou ik terug naar de opticien gaan, maar waarschijnlijk is het gewoon wennen!

Dag, lieve Kristal...

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 10:43

ik heb dus zachte lenzen, sorry vergeten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:59

en misschien heb je ze met wat vette vingers ingedaan. dan kan het ook weleens zijn dat ze van dichtbij wazig zijn en van veraf niet


Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:01

heb je ze niet toevallig binnenste buiten in gedaan?
dan zie namelijk wazig....

(spreek uit ervaring Schijnheilig Haha! )

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:51

Irishje schreef:
heb je ze niet toevallig binnenste buiten in gedaan?
dan zie namelijk wazig....

(spreek uit ervaring Schijnheilig Haha! )


Als ik ze verkeerd om heb, gil ik het uit van de pijn!
Dus als ze ze al een tijdje in heeft, kan het gewoon niet dat ze verkeerd zitten. Dat doet zó'n pijn... Scheve mond

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:07

Marije"]
[quote="Irishje schreef:
heb je ze niet toevallig binnenste buiten in gedaan?
dan zie namelijk wazig....

(spreek uit ervaring Schijnheilig Haha! )


Als ik ze verkeerd om heb, gil ik het uit van de pijn!
Dus als ze ze al een tijdje in heeft, kan het gewoon niet dat ze verkeerd zitten. Dat doet zó'n pijn... Scheve mond
[/quote]

ik heb dan geen pijn, alleen ik zie dan heel wazig Nerd

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:58

Haha, ik heb weleens dagen met lenzen binnenste buiten gelopen, het zat niet lekker, maar als ik ze dan omdraaide zat het ook niet goed en wist ik niet meer wat nou de goede kant was! Als het dan niet lekker zat draaide ik ze gewoon weer om in de hoop dat het dan goed kwam. Je schijnt het vrij makkelijk te kunnen zien, maarja..... ik dus niet. Maar m'n zachte lenzen dreven steeds uit mijn ogen met paardrijden (kocht op het laatst maar kruidvat-lenzen, was goedkoper...). Heb nu harde, kunnen en niet meer binnenstebuiten en blijven goed zitten. Vette vingers geven inderdaad ook wazig zicht.

Dag, lieve Kristal...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie