Wat is een goede jas om in te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Wat is een goede jas om in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 20:29

Ik ben op zoek naar een jas die prettig is om in te rijden, dus niet te dik, niet te lang en niet te duur. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde merken? Ik hoor het graag! Groetjes


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:33

Ik rij in de winter in een legerjas.............. Niet charmant maar warm, lichtgewicht, water en winddicht. Bij de dump te krijgen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:47

Ik heb een jas van Derby met een uitneembare voering. Die is wel een beetje lang, daar heb ik soms last van. De uitneembare voering is ideaal.

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 20:50

Ik ken het probleem dat je op je jas gaat zitten (en ik ben al kruisgevoelig, heeft iemand daar nog tips voor?)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:54

Ik hoorde ook pas iemand over jassen bij de H&M, die zijn sowieso goedkoper dan bij een ruitersportzaak. Ik weet echter niet wat het model is.

Kruisgevoelig???? Ik weet niet wat je bedoelt eerlijk gezegd...

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:02

ik rijd altijd met mijn gaastra of in een fleece trui die ik allebei van onderen naar binnen om kan slaan dmv elastiek. dus ik hem nooit het probleem dat ik op mijn jas ga zitten

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:05

Ik rij eigenlijk bijna nooit met een jas, behalve met buitenritten als het echt koud is, anders doe ik een fleece vest over m'n trui heen! Lekker warm, en je hebt geen last van te lange mouwen, een jas die te lang is, touwtjes waar je op gaat zitten enz enz!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:15

Ik heb een 3 in 1 jas van Happy Valley. 2 jassen die je in elkaar kunt ritsen en van de binnenste kun je ook nog een bodywarmer maken. Ook fijn om te rijden doordat er splitjes in zitten. Bevalt echt perfect!

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:18

Hoi, ik heb vorig jaar een jas gekocht op de Equitana. Voor foto's zie ITP (Special voor het eerst buiten gereden). Deze jas heeft geen merk en was ook niet zo duur. Je kunt ook de mouwen er nog uitritsen zodat je een bodywarmer hebt. Ik moet wel zeggen dat ik met hele koude dagen er nog een bodywarmer onder heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:21

In ieder geval een jas met splitjes die je los kan maken aan de zijkanten. Ik heb voor de winter een BR, een erg fijne jas. En lekker warm!!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:58

Mijn Mountain Horse jas bevalt ook super. Je hebt een winter en een zomeruitvoering. Ik heb zelf de zomeruitvoering, maar s' winters heb ik het er niet koud mee (en ik heb het echt erg/te snel koud Scheve mond ) er zitten splitten in, erg veel zakken, ritsen bij je oksels * Haha! * en achter op je rug wordt het ook geventileerd Tong uitsteken .

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:02

Ik heb een happy valley jas (is wel een winterjas hoor). Hij is vrij kort, zodat je er niet op gaat zitten tijdens het rijden. Was in december nog 80 euro. Ohja hij is behoorlijk waterafstotend.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:13

Ik heb verschillende jassen, maar mijn Happy Valley jas is wel de meest gebruikte. Dezelfde als Margreet maar dan in het blauw. 's winters gebruik ik beide jassen over elkaar en met regenachtig weer alleen de lange.
Als het zonnetje schijnt alleen de korte.
Voor de rest heb ik nog een getailleerde BR, die is ook erg fijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 09:42

Tessebes, ik bedoel met kruisgevoelig dat ik vaak met rijden last krijg van mijn kruis (het wordt nu wel heel persoonlijk). Helaas helpt een zadelbontje niet echt en ook een "onderbroek met gel" helpt niet. Ik vrees dat het aan mijn zit ligt. Ik zit namelijk nogal voorover! Bedankt voor alle tips wat jassen betreft.

Fitzroy: is die jas van BR ook warm?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:33

Die van Margreet lijkt mij ook ideaal. Alleen iets te ver boven mijn budget denk ik...

Ik rij ook het liefst gewoon met fleecetrui (met touwtjes!).
Ik heb best een fijne jas, heel goedkoop, maar wel mooi en hij heeft ook van die touwtjes. Best handig!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:44

Wat is je budget?
Het is niet direct een goedkope jas, maar ook niet belachelijk duur hoor!

Nulla tenaci invia est via

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:58

ik heb voor in de zomer geen jas, voor in de winter een zomerjas.
Ik heb het altijd snel warm, dus meteen jas uit!
mocht het echt kouder zijn, dan doe ik onder mijn zomerjas in de winter (dat klinkt een beetje raar?!) een bodywarmer of een extra katoenen shirtje aan. En inderdaad, de zomerjas heeft splitjes en was niet zo duur ook!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:26

ik heb een kort jack van BR, een donkergrijze. hij is wind- en waterdicht en hoewel de voering vrij licht aanvoelt is hij warm genoeg om ook met de vorst mee te kunnen rijden (je bent ook in beweging dus dat scheelt wel). verder zitten de zakken op plekken waar ze niet zo in de weg zitten, en je hebt voldoende ruimte erin dat je niet gehinderd wordt in je bewegingen. deze 2 laatste punten irriteerde mij namelijk altijd onwijs bij niet-paardenjassen.
ik had een errug mooie deal bij de paardenwinkel: het was uitverkoop, 2 voor de prijs van 1 => geruite rijbroek met leren kniestukken voor 110 euro en de jas twv 90 euro er gratis bij Haha!

in de zomer rijd ik trouwens niet met een jas als het lekker weer is en als het regent doe ik een regenjack aan.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:42

Ik rij altijd met een wax-jas in de winter. Ik zit er nooit op, hij is wel vrij lang maar ik heb er geen last van.
Ik vind ze ideaal, waterdicht, winddicht en heel veel diepe zakken. Een heeft een uitritsbare bodywarmer, dat is helemaal lekker warm.

Mijn dochter heeft ook zo'n Happy Valley jas en die schijnt ook lekker warm te zijn. Door de splitten zit ze er ook niet op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:50

Een waxjas vind ik persoonlijk niks. Ik heb ze vroeger ook gehad hoor, maar als ze eenmaal vies worden dan krijg je ze niet meer schoon. Ze gaan ook zo stinken na verloop van tijd.

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:19

ik vind de mijne vaak zo stijf en niet lekker om veel in te moeten bewegen... ik heb een originele echte engelse waxjas (ook daar gekocht) en volgens mij is het nog behoorlijk goeie kwaliteit ook, maar misschien heb ik hem niet vaak genoeg ingesmeerd ofzo. nee, ik vind het ook helemaal niks.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:43

Margreet schreef:
Ik heb een 3 in 1 jas van Happy Valley. 2 jassen die je in elkaar kunt ritsen en van de binnenste kun je ook nog een bodywarmer maken. Ook fijn om te rijden doordat er splitjes in zitten. Bevalt echt perfect!

Afbeelding



Die jas heb ik ook Lachen

So close,
no matter how far.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:45

Ik heb een mountain horse jas driekwart ik vind het geen lekker lengte mijn volgende jas word gewoon een kort model.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:51

Laatst heb ik een nieuwe Eurostar gehaald. Grijs met blauw, mooi getailleerd en splitjes. De mouwen kunnen er ook af voor in de zomer.
Hij zit heerlijk, staat mooi en de prijs was ook erg mooi Haha!.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:58

Die jas van BR is idd best warm, ik denk dat het dezelfde is als die sophie18 heeft.
Ik vind hem erg fijn, maar voor in de winter net iets te koud.
Voor dit weer ideaal!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, Harkie, Noor17 en 33 bezoekers