Crossmotoren en andere aso weggebruikers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Crossmotoren en andere aso weggebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 23:17

Ik was vandaag lekker van het mooie weer aan het genieten met mijn heerlijk coole quarter toen ik in de verte crossmotoren hoorde. Heel snel was er ook één vlak bij. Toen deze in zicht kwam gebaarde ik dat hij rustig aan moest doen, maar het hielp niets. Juist het tegenovergestelde. Op een paar meter afstand trok hij het gas volledig open en denderde met veel lawaai voorbij. Boos! Mijn anders onverstoorbare paardje stond als een gek te stuiteren op zijn plaats, maar ging er gelukkig niet als een blinde vandoor, zoals veel paarden gedaan zouden hebben.
Dan denk je het gehad te hebben, komt die kl....... terug om weer met vol gas langs te denderen. Coole quartertest??? Hij ging er gelukkig weer niet vandoor en toen het de derde keer ook niet lukte heb ik hem niet weer gezien alleen gehoord.
Ben je dan aso of niet!!!!
Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als mijn paard niet zo cool was geweest of er nog meer paarden bij zouden zijn geweest.

Ook als ik langs de weg rijd, wat helaas moet bij ons omdat er geen ruiterpad voor de deur langs loopt, komen er vaak auto's, vrachtwagens en bussen met volle vaart langs denderen. Totaal geen besef wat een paard kan doen.
Als ze dan wel afremmen bedank ik ze altijd. Als ze heel hard op me af komen kan ik mijn paardje een beetje gek laten doen op de weg zodat ze wel af moeten remmen. Dan laat ik de teugels weer losser en stapt hij rustig verder, maar de vaart is eruit bij die auto's.
Je paard zal maar schrikken van iets wat aan de kant gebeurd!!!

Dit moest ik even kwijt want ik ben zo kwaad, en je kan er niets tegen doen.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:20

Ja, doodziek word je van dat soort mensen. 2 weken terug had ik nog een brommertje die even leuk dacht te doen door langs mij en pareltje te 'scheuren'. Onze paarden keken nergens naar om *LOL*
Dat vind ik dan wel weer lachen Tong uitsteken
Maar in Oud Beijerland zijn er nog redelijk mensen Lachen Die gaan wat langzamer rijden. Het is dat ik ze niet altijd aan zie komen, anders bedank ik ze wel

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:24

Of automobilisten die even claxoneren! Ik kan me er ook erg kwaad over maken.....
Crossmotoren (nou ja, de jochies die erop zitten) vind ik het ergst. Bij een auto zet ik Salty midden op de weg, dan remmen ze wel af!!! (hoop ik dan maar).

En inderdaad, alle bestuurders die wel rekening houden met het levende dier op de weg bedank ik hartelijk! Gelukkig zijn deze mensen hier in de meerderheid!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:27

18 april word ik alweer 18
17 april wordt ik alweer??????????? Verward

YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:27

Te gek voor woorden. Gelukkig ben ik ze nog nooit tegen gekomen.

Je zou ze van die motor af trekken en op een paard zetten om het ze eens zelf te laten ondervinden.

Yo, het zit zo!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:46

Freckles schreef:
18 april word ik alweer 18
17 april wordt ik alweer??????????? Verward


Leuk dat je mijn onderschriftje even leest, Freckles Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:58

ben alleen 1 dagje eerder jarig jammie jammie gebak bij jou

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:59

Komt u maar halen hoor Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:01

ja ik ken dat soort mensen echt ik heb er ook superveel last van maar gelukkig is mijn paard supercool het boeit haar dus geen flikker. ook vaak als ik op de weg rij komen er auto's langs en als ze bij je in de buurt zijn toeteren ze of geven ze super veel gas achterlijk toch?? net alsof ze hopen dat je paard er vandoor gaat.
ook heb ik een keer gehad toen ik aant rijden was in de hei dat er toen een crossmotor op de ruiterpaden aant rijden was ik had echt veel geluk gehad toen!! want ik kwam hem dus tegen moest echt ff hard stoppen.
och ja ik snap er niets van maar een troost je bent niet de enige die daar last van heeft Haha! Gaaaap

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 08:59

Tja, ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik vind altijd dat mijn paard er maar aan moet wennen. Gelukkig is hij inmiddels bom-proof dus we hebben er geen last van.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:36

cornelie schreef:
Tja, ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik vind altijd dat mijn paard er maar aan moet wennen. Gelukkig is hij inmiddels bom-proof dus we hebben er geen last van.

In principe ben ik het daar mee eens. Ik heb zelf de mazzel dat mijn paard onverstoorbaar verderwandelt als er iets langs dendert. Maar als je bv. een jong paard bij je hebt, dat simpelweg nog niet gewend is aan dat soort verkeersgeweld, dan hoop je toch op meer begrip van je medeweggebruikers.

Vorige week stopte een vrachtwagen trouwens netjes achter mij toen ik met mijn paard een tunnel instapte. Ik keek achterom en hij vroeg netjes of hij voorbij mocht. Ik knikte van ja, en hij reed keurig netjes langzaam voorbij. Zo kan het dus ook.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:42

Helemaal gestoord word je ervan.
Pas ook iets meegemaakt. Iemand liep met Shadow, die wil nog weleens een beetje flippen. Van het land naar stal is 20 meter over een hele rustige landweg. Komt er een scooter aan dus ze gebaart van rustig...
Die scooter geeft gas en scheurt erlangs. Shadow bleef deze keer gelukkig rustig. Maar die scooterrijder kijkt om wat íe veroorzaakt heeft (niks dus) en gaat vet op zijn plaat!! Eigen schuld dikke bult.
Nu stond van de week zijn mama aan de deur dat zijn scooter totall loss is of ze dat even aan de verzekering door willen geven.... ja daaaaaag.
Oh heel verbaasd, dat paard heeft 't toch gedaan.... Nou nee dus, wij uitgelegd. Zij ohh maar mijn zoon heeft zijn scooter net een maand en hij is net 16 en heeft er 2 jaar voor gespaard. Wij, dat is dan jammer voor 'm maar het is echt zijn eigen schuld....

:evaw:

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:50

Ik kom ook regelmatig van alles tegen op de hei Haha! . Vervelender vind ik het als ik op de weg iets tegenkom, want dat is toch duidelijk een groter gevaar. Afhankelijk van met welk paard ik ben reageer ik. Sugar is duidelijk onverstoorbaarder dan Missy. Maar ik weet van beide precies hoe ze gaan reageren en wanneer/waarop, dus ben je er op voorbereid.

Met Missy neem ik meestal het zandpad direct naar de hei, want als er bij ons op de weg aan de ene kant op het fietspad een brommer aankomt en daarnaast op de weg een vrachtauto hebben we een probleem Schijnheilig

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:01

Idd sommige automobilisten en andere gekken op twee of meer wielen zijn soms echt aso.
Heb eens ooit gehad dat ik en een vriendin samen waren gaan wandelen, zij met haar paard en ik met die van mij.
Reden we net langs een wegversmalling door werken, komt er een auto razendsnel achter ons afgescheurd, en die vond het zo nodig om te claxoneren dat we aan de kant moesten (terwijl het niet ging met die wegversmalling)
Wat doet die aso, blijft op nog geen twee meter achter onze paarden rijden en constant claxoneren.
Ik was blij dat ik en mn vriendin twee "koele" paarden hadden, want had er niet aan durven denken wat er anders zou kunnen gebeuren...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:16

Mac schreef:
In principe ben ik het daar mee eens. Ik heb zelf de mazzel dat mijn paard onverstoorbaar verderwandelt als er iets langs dendert. Maar als je bv. een jong paard bij je hebt, dat simpelweg nog niet gewend is aan dat soort verkeersgeweld, dan hoop je toch op meer begrip van je medeweggebruikers.

Idd, de meeste paarden worden niet bomproof geboren.
Ik denk niet dat Sher bang zou zijn als er een motor langs scheurt, daar is ze wel aan gewend. Maar laatst zat er een hondje in een auto heel hard te blaffen, nou daar ging ze dus echt niet langs heh. Toen kwamen er toevallig ook net 2 auto's aan, ik was blij dat we op de parkeerplaats stonden en niet op een krap weggetje Schijnheilig

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 15:09

Je zou bijna een brief sturen naar blik op de weg ofzo, zodat mensen eens zien wat voor gevaar het op kan leveren.
In de rijopleiding wordt er toch ook gewaarschuwd voor spelende kinderen. Laten ze er ook maar een hoofdstuk paarden in het verkeer bij doen. *LOL*

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:04

PeppySan schreef:
Je zou bijna een brief sturen naar blik op de weg ofzo, zodat mensen eens zien wat voor gevaar het op kan leveren.
In de rijopleiding wordt er toch ook gewaarschuwd voor spelende kinderen. Laten ze er ook maar een hoofdstuk paarden in het verkeer bij doen. *LOL*


Niet eens zo'n gek idee. Het enige wat in het theorieboek staat is dat geleiders van paarden / ruiters bij de bestuurders horen en dat je ze op gepaste afstans moet passeren.......met welke snelheid maakt dan natuurlijk niet meer uit Cool

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:40

Daar heb ik met mijn vriend wel eens een discussie over gehad. Hij heeft nl een ongeluk gehad met zijn brommertje terwijl hij heel rustig, op het fietspad, een paard passeerde. Hij is daardoor bang geworden voor paarden (|( ) en had zoiets gekregen van: daar moet ik zo snel mogelijk voorbij... Hij doet nu gelukkig een stuk rustiger aan Lachen en heeft één van mijn verzorgpaardjes een snoepje durven geven, dus het begin is er...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers