En nog een keer... verlies nummer 3... ;(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

En nog een keer... verlies nummer 3... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 21:27

Omdat ik de laatste tijd de top van het dal niet meer kon zien had ik afgelopen zaterdag een jong konijntje gekocht, wit met zwarte oogjes en een zwart uitroeptekentje op z'n ruggetje. 7 weken oud. Ik noemde hem Stitch. Ik was helemaal in de wolken.

's avonds merkte ik dat hij poepjes aan z'n kontje had en vertrouwde het niet, schoongemaakt zodat ik het vervolg kon zien. Het ging goed. Toch wilde ik maandag even langs de DA om te checken of het ok was. Zo gezegd zo gedaan. Hij was magertjes en bleek geen 7 weken te zijn maar ongeveer 4 a 5. (Fijn zo'n betrouwbare dierenzaak, NOT!) Door de poepjes mocht hij even geen biks maar alleen hooi. Dan moest het in principe goedkomen.

Dinsdag belde m'n pa me op m'n werk dat het niet goed was met Stitch. Hij voelde kouig aan en zat te stil, hij liet zich zitten/liggen in welke houding je hem neerzette. Ik heb gelijk de DA gebeld en die vond het niet goed. M'n pa heeft Stitch naar de DA gebracht en daar werd Stitch onder een warmtelamp gelegd en heeft een infuusje en nog wat andere medicijnen gehad. Doordat hij zo magertjes was moest hij bijgevoed worden. 's avonds heb ik hem opgehaald en op advies van de DA babyvoeding aangelengd met water en het met een spuitje in z'n mondje gebracht. Dit moest om het kwartier tot de nacht, daarna om het half uur ongeveer als ik daar de mogelijkheid toe had. Volgens de DA was hij veels te vroeg uit het nest gehaald en te snel omgezet naar volwassen voer, z'n lichaampje trok dit niet.

's nachts heb ik beneden naast de kooi op de grond geslapen en hem om het half uur eten gegeven. Hij redde, tegen verwachting, (overlevingskans +/- 10%) de nacht en vanochtend ging het ok. Hij was vrolijk, speelde weer, was gek op m'n knuffels. Een droombeestje.

Vanmiddag naar de DA geweest om hem te laten checken. De DA vond hem naar omstandigheden ok. Ik kreeg antibiotica om hem te geven 2x daags. Dat vond ie heerlijk want het was lekker zoet, hij zat er echt op te smakken.

Tegen 17.30 uur kreeg Stitch epileptische aanvallen. De een na de ander kwam. Echt verschrikkelijk om zo'n klein hopeloos lichaampje in je handen te hebben. Trillen, trappelen, mondje malen, spastische ren-spurtjes. Het bleef komen...

Tegen 19.20 uur gaf z'n lichaampje het op. Hij knokte heel hard, maar het kon hem niet redden. Ik had hem steeds onder een warmtelamp en op een handdoek om hem lekker warm te houden. Het hielp niet meer.

Stitch begon langzaam te ademen, kroop iets tegen m'n hand aan en zakte weg. Hij kreeg nog 1 stuipje en toen was z'n lichaampje stil...

Ik heb hem maar kort gehad maar ik ben zo intensief met hem bezig geweest. Het voelt alsof ik al jaren maatjes met hem was. Lief likken, spelen, knuffelen, alles...

Hij ligt nog in z'n kooitje in de handdoek. Ik weet even niet meer wat ik met alles aan moet.

Ik had weer een lichtpuntje in m'n leven wat wederom is gedoofd. Ik had weer een reden om echt te lachen als ik aan hem dacht of naar hem keek of met hem bezig was.

M'n lief klein konijntje Stitch, rust zacht, ik hoop dat je hebt kunnen voelen hoeveel ik om je geef. Klein bolletje wol geef je een kusje van me aan Tigra?

Ik hou van jullie allebei! Ik zal je missen... dag lieverd... Verdrietig

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:34

Heeej jakkie... Verdrietig Wat balen zeg voor je meissie Frusty Veel sterkte ermee..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:34

Oh,wat erg voor je.
had je net iets leuks en er zoveel moeite voor gedaan...
Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:35

He, het zit je niet mee zeg.
Wat een kl*tezaak dat ze zulke jonge konijntjes verkopen, ze kunnen toch wel na gaan dat dat niet goed gaat.
Ik zou ze eens flink de waarheid gaan vertellen als ik jou was, lucht vast lekker op Extreme duivel

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 21:37

Thanx lieve Bokkers...

Ilindra ik ga vrijdagavond langs en even flink de boel op stelten zetten. Ze spelen niet alleen met dierenlevens maar ook met mensengevoelens. Dit gaan ze merken en goed ook, ik ben echt in alle staten nu.....

*zucht*huil*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:47

Veel sterkte!
Het zit je ook neit mee en ik zou idd ook even langs gaan want dat kan toch niet Verward
Sterkte Kusje

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:50

Wat erg Huilen . Had je net zo'n lief konijntje (hij klinkt héél erg lief Lovers )...
Maar ik weet wel zeker dat hij heeft kunnen voelen hoeveel je om hem geeft, zelfs in die korte tijd. En nu zijn Tigra en Stitch allebei gelukkig zonder pijn daarboven, vergeet dat niet...
Sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:58

Bah, jeetje, wat naar.... ik zou idd even de boel op stelten zetten.
Sterkte!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:05

Ach Mayo Verdrietig
De zon gaat hoop ik voor jou ook weer schijnen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:21

Romkabouter schreef:
De zon gaat hoop ik voor jou ook weer schijnen.
zeker weten, ik voel zelfs een supernova aankomen! sterkte mayo!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:30

Hey Mayo, je zou toch zeggen dat je nou je portie ellende wel gehad hebt...Ontzettend sneu voor je, dat ene strohalmpje dat je weer even kon vastpakken verdwijnt ook voor je ogen weer.
Heel veel sterkte meid...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:38

Marjolein... ik weet geen woorden meer om tegen je te zeggen.... teveel is gewoon teveel.... Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:38

Jeetje het zit je even echt niet mee, maar wat er allemaal gebeurd komt over een poosje weer dubbel zo veel terug op een positieve manier! Blijven doorzetten en geloven en jouw tijd komt zeker!
Zet de boel maar flink op stelten en vraag zelfs je geld terug (het brengt helaas je konijntje niet terug, ik weet het, maar je moet het hun zo moeilijk mogelijk maken nu! Boos!)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:01

Hè getsie Mayo, weer een verdriet erbij Verdrietig ! Dit is echt niet leuk meid Scheve mond !
Ga idd de boel maar flink op stelten zetten in de dierenwinkel, zoals de anderen ook al zeggen, je nijn krijg je er niet mee terug, maar je kan dan tenminste wel je frustratie kwijt ! Sterkte!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:13

zit met dikke tranen in me ogen!
je hebt alles geprobeerd dat moet stitch gevoeld hebben

sterkte

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:16

Gut Mayo wat triest.
Zelf ben ik 16 januari jongstleden mijn liefste konijn verloren hij was pas een half jaar oud.
Helaas is het zo als een konijntje ziek is...als je het merkt dat je eigenlijk al te laat bent.
Ik kon ook niks meer doen en Dinges (zo hete ons konijn) lag ook te shaken in zijn kooi.
We zijn niet meer naar de dierenarts gegaan om na te laten kijken waar aan ie overleden is...want dat kost een hoop geld en het beestje krijg je er niet meer mee terug.

Ik ben benieuwd wat de dierenwinkel zegt.

Veel sterkte enne ik weet hoe je je voelt...zelfs nu nog...dan kijk ik of ie in zijn kooi zit....terwijl de kooi ergens anders staat (kan m ff niet meer zien) en hoor ik Dinges met zijn speelbal spelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:30

Wat naar weer, het zit je inderdaad niet mee. Arm konijntje, het was hem kennelijk niet gegund daar waar hij geboren is.

Ik voel me ook niet echt fijn, ik hoor net dat Koos, de hond van een vroegere baas van mij, vandaag is ingeslapen; ik kwam hem net toevallig tegen, met maar 1 hond en geen 2. Koos, de mooie grote blonde retriever die altijd zo trouw onder mijn bureau lag en waarmee ik uren kwijt gemaakt heb ik het park, stiekem zwemmen. Koos, dag lieve Koos.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 01:31

Lieverds bedankt voor jullie berichtjes...

Wederom voel ik de bodem van het dal Verdrietig Ik kijk naar z'n kooitje en zie hem zo lief liggen in het handdoekje, net alsof hij slaapt, hij is zo pluizig, gewoon te lief...

Ik heb er alles aan gedaan, meer dan dit kon gewoon niet, ik ben de hele tijd bij hem geweest, met hem geknokt, maar het mocht gewoon niet...

Ik weet nog niet wat ik met z'n lichaampje moet doen, ik wil hem begraven in m'n tuin, maar vanavond was het te donker. Daarnaast zegt m'n vader dat het wel het bewijs is voor de dierenzaak en dat ik ze er eigenlijk gewoon mee moet confronteren... maar ik vind het daarentegen ook weer niet fijn voor mezelf en voor Stitch om hem nog twee dagen zo hier te houden. Juist nu hoor ik steeds geknabbel en gehuppel... bah...

M'n zus is journaliste en wil een stuk gaan schrijven en het aan een dierenblad of de regionale krant aanbieden, ze is (net als iedereen hier) helemaal lyrisch over alles...

Stitch was en te jong en niet gezond en niet ingeënt zoals ze me echt op het hart hadden gedrukt in de dierenzaak... ze zullen het merken wat ze aangericht hebben... m'n bonnetjes van de DA gaan iig mee vrijdagavond... het heeft me toch dik EUR 70,00 gekost bij de DA, niet dat me dat uitmaakt, maar ik vind het gewoon schandalig.... ik ben zo kwaad en zo ontzettend verdrietig, het zijn gewoon een stel hufters daar... ze zullen het weten ook en ze zullen over een tijd nog goed kunnen heugen wie ik ben en wie Stitch was, dat is 1 ding wat zeker is... zo ga je niet met dieren en mensen om!

Ik ben op, ik huil, het licht is gedoofd... weer... Verdrietig

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:31

Meid heel veel sterkte. Laat ze in die dierenwinkel maar eens merken hoe boos je bent!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:24

Dat kán echt niet hoor, wat een dierenzaak. Boos!

Jij hebt er ook nog weer een verdriet bij wat je niet kon hebben.

Heel veel sterkte mayo!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:36

Ik heb het ook eens meegemaakt dat ik een konijntje in de dierenwinkel had gekocht. Het beestje is in totaal een week bij ons geweest en toen is het beestje ook ingeslapen omdat hij een nierafwijking had.. En het was zo'n lief pluisje.. Verdrietig Echt onwijs zielig..

Mayo, woorden schieten te kort, dit moet gewoon naar betere tijden leiden, maar wanneer deze aan zullen breken?? Ik hoop dat het snel is..

Sterkte meissie!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:45

Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen...
Wat vreselijk voor jou en Stitch! Gelukkig heeft hij geen pijn meer, maar jij hebt er weer een verdriet bij... Scheve mond

Laat je gevoelens maar merken vrijdag en laat je zus zeker dat stukje schrijven. Dit kan zo niet, en dat zullen ze merken ook! Boos!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:54

Jeetje, wat heb jij een pech! Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen.
Hoe is het mogelijk.. Scheve mond
Ontzettend veel sterkte !!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:11

Wat erg voor je en je hebt zo hard je best voor hem gedaan Huilen

Sommige dierenwinkels zijn echt te erg voor woorden, je zou toch denken dat iemand een dierenwinkel begint omdat hij van dieren houdt maar blijkbaar verliezen sommigen die liefde voor de dieren ergens onderweg.

Ik zou ze er ook op aanspreken en het liefst als het heel erg druk in de winkel is. Dit is toch geen stijl. Dat arme diertje en wat hadden ze er nu op verloren als die wat langer bij de moeder was gebleven?

Veel sterkte ermee.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:08

Heb je Stitch op City gekocht? Wat een klote streek zeg. Vreselijk dat er mensen zijn die dat doen. Ik zou ze zeker confronteren met de rekeningen. en het klinkt hard maar ik zou stitch ook meenemen in een doosje. Laat het ze maar zien. !!!!