Paard van 14 (deel 2)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 23:14

Ja ja dit heb ik nog niet meegmaakt in mijn paardenleven...ik heb vandaag op een merrie van 14 jaar gezeten nu denk je ??? das toch heel normaal ja maar ik was de allereerste die er ooit op heb gezeten lachen man...zij was een fokmerrie en heeft 10 veulens gekregen en nu willen ze niet meer met haar fokken dus laten ze haar inrijden op de stal waar ik rijd dus ik vind het echt leuk het is anders dan met een 3-jarige want ze kent al veel meer zoals keuringen en dekens en weet ik het allemaal maar het is leuk om een paard van 14 in te rijden hihi Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-07-17 16:42 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:19

heey geinig
succes ermee
apart hoor

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:33

Ha, da's een keer iets anders dan een jong paard beleren.
Gaat het een beetje goed?
De jonge streken zijn er waarschijnlijk wel uit maar je weet maar nooit....

Succes ermee!! Lachen

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 10:51

Ze is echt ontzettend braaf en vind het niet erg ze heeft meer oog voor de omgeving...maar ik bennnu zo ingesteld op die 3 jarige dat ik haar ook zo behandel maar zo voorzichtig hoeft dat bniet want ze kent het meeste al wel erug leuk paardje trouwens..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:24

ze zal weinig geleden hebben. Dat paard zou best nog heel lang mee kunnen onder het zadel.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:12

Gaaf hoor! Succes met haar en laat je ons nog een paar keer een 'verslag van de dag' lezen?
Ben zeer benieuwd hoe zoiets gaat. Dekens kent ze al, wat voor dingen nog meer?
Ik ga binnenkort een 1 jarige fellpony merrie voor de keuring klaar maken, hihi. Die kan nog niet eens normaal met je meelopen, denkt dat het halstertouw gevaarlijk is, totdat... er ineens de geur is van bix op de hand van die mevrouw. Goh, toch eens naar voren lopen Vingers aflikken !!
Maar goed, ik ga het binnenkort eens vaker oefenen. Succes met het paard van 14!
Groetjes, Dorine.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:12

Hoi, onze Tina werd pas ingereden in 1980, toen ze 8 was. was heel erg leuk toen, naar ik hoorde. Ze ging toen op voor de IBOP proef en haalde een AA premie. Toen is ze daarna gewoon weer fokmerrie geworden en werd ze pas als 24 jarige weer van stal gehaald voor de rijderij. De mensen die haar kochten dachten dat ze 15 was (ze hebben haar niet van ons gekocht), maar ze was dus al 24.. Ze won nog heel veel prijzen met springen en ik geloof dat ze er nog op rijden. Tina is nu 29 jaar oud.

Joost

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 15:20

Ik vind et echt heel tof ik rijd nu ook op een pony...die 27 is...maar vrienden kennen hem al heel lang en zeggen dat hij eigemlijk al in de 30 is ... maar hij is zo fit en in het bos is hij echt een race monster...je ziet wel aan hem dat hij oud is maar hij heeft er heel veel plezier in en zolang hij het werk aan kan gaat hij nog niet met pensioen...

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 15:31

Maar ik zal verder gaan met vandaag...ik wou ff lekker vroeg rijden zodat ik een avondje vrij heb...dus ik met mijn autotje naar de paardjes gescheurd...en toen benik begonnen met de eerste 3 jarige...ging lekker goed is heel erg bang maar de laatste tijd ontspant hij zich en durft al wat meer vandaag voor het eerst los gegalopeerd (yes) toen de tweede 3 jarige...is heel klein scheurmonster ging ook wel lekker maar wel snel dus dat mag hij eigenlijk niet maar ja koimt nog wel...toen de derde 3 jarige ook heel braaf lijkt wel wat op een manege paard haha...en toen de 14 jarige...ze stond al de hele tijd te trappelen in haar box dus eerst gelongeerd maar ze heeft nog niet zo'n goede zonditie dus na ff showen was ze heel moe haha...dus ik eerst weer hangen maar ze stond gewoon te slapen dus toen ik zat was ze zo braaf ze schrikt nergens van ik kan gewoon met mijn benen aan haar komen (ook als het wat harder gaat) en het is net of ze eigenlijk al jaren gereden is...vandaag alleen een rondje gestapt ze moet erest wat meer conditie krijgen maar ja verder hoef je er weinig mee te doen ze kent alles al .. bij de 3 jarige is het anders die gaan we altijd nog ff afspuiten en hoeven krabben en alles wat eigenlijk eng is...maar ja zij kent het al haha wel makkelijk....maar helaas was dit de laatste keer deze zomer want ik ga donderdag naar texel en morgen moet ik dus inpakken...de 3 jarige gaan de wei weer in kunnen ze nog door groeien en zij wordt gewoon verder getraind wel jammer dat ik dat dan niet kan doen maar ja je kan ook niet alles hebben he... Haha!