bang zijn met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hurripower
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: naarden

bang zijn met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 11:54

Ik heb een grote E pony en die sprong vroeger M paarden. Hij heeft na lange tijd een ongeluk gehad daar heeft die een litteken aan over gehouden. Hij spring de ene keer super maar de andere keer is die echt bang hij neemt me niet in de maling. Als hij 1 foutje ondekt heeft of hij is niet goed aangereden dan kan ik net zo goed stoppen maar die keer daarna springt die gewoon weer maar dat is hetzelfde verhaal. Ik heb alsnog met hem in de zomer, want dan is die veel braver dan word die tenminste niet meer zo heet (hij is een arabier) ik heb dus 1.10 oxer gesprongen en 1.20m steil soms kan ik de gekste sprongen springen maar damoet die me echhelemaal vertrouwen

Hoe kan ik met zijn bang zijn helpen?

I love hurrie 4-evah


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:22

Je geeft zelf het antwoord al. Je pony vertrouwd je wel, maar mist nog een deel aan zelfvertrouwen. Als je gewoon een hele tijd alleen maar lage sprongetjes springt en dit heel langzaam en geleidelijk opbouwt, zal hij weer zelfvertrouwen in zichzelf gaan krijgen. Dit kost een hoop tijd en geduld, maar daar krijg je dan een pony voor terug die heel veel zelfvertrouwen krijgt en daar doe jeh et toch voor.
Succes

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:39

Wiesje schreef:
Je geeft zelf het antwoord al. Je pony vertrouwd je wel, maar mist nog een deel aan zelfvertrouwen. Als je gewoon een hele tijd alleen maar lage sprongetjes springt en dit heel langzaam en geleidelijk opbouwt, zal hij weer zelfvertrouwen in zichzelf gaan krijgen. Dit kost een hoop tijd en geduld, maar daar krijg je dan een pony voor terug die heel veel zelfvertrouwen krijgt en daar doe jeh et toch voor.
Succes


daar ben ik het helemaal mee eens.
veel lage sprongetjes en makkelijke dingen doen waar je zijn zelfvertrouwen mee opbouwt.
dan langzaaam wt hoger, en hoger...
succes!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:02

Mijn zus heeft dit probleem ook gehad.
Als eerste is toen haar instructrice op Magic gegaan. Om eerst Magic weer vertrouwen te geven (ze waren samen in de hindernis geknalt). Toen twijfelde Magic niet meer en had mijn zus kunnen zien hoe braaf Magic was (ja een nationale amazone op dr rug Haha! ). Daarna is mn zus er weer opgegaan en zijn ze begonnen met lage sprongetjes.

Verder de hindernissen die hoger werden gezet waren de dubbels, de tweede hindernis. Daarbij kon nog het minste mis gaan, volgens de instructrice.

Dit heeft best geholpen. Totdat de instructrice wegging en mn zus geen les meer kreeg. Maar dat gaat op de nieuwe stal weer verandering in komen.

Misschien heb je iets aan dit verhaal.


Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:06

veel lage sprongen maken en altijd rustig blijven. Als je voelt dat hij gespannen word probeer dan heel ontspannen verder te gallopen en wacht even met springen tot de spanningen weg zijn, ga dan weer verder alsof er niks aan de hand is. jij moet zeker zelf geen spanningen overbrengen op je paard...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:52

Ik zou met hele lage sprongetjes beginnen en het dan steeds op bouwen.........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:10

heeey nouk ik zet ook ff en berichie en ik ga je natuurlijk ook helpen van de zomer he Knipoog maar zoals we heel vaak doen, gewoon kleine sprongetjes maken en heel rustig blijven, je ziet dan vaak dat hij het leuk begint te vinden ik zie je morgen he
doei

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:35

ik denk ook net als iedereen hier dat je lage sprongetejs moet maken en dat langzaam moet opbouwen. Op die manier krijgt je pony er vanzelf meer vertrouwen en plezier in!

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 68 bezoekers