[LO] Te gespannen en wil niet stappen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

[LO] Te gespannen en wil niet stappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 17:27

Ik heb sinds kort een longeersingel waar ik veel mee longeer, alleen ze loopt zo gespannen?
en dan heb ik nog een probleem ze wil aan de longé niet stappen alleen maar drag en galop als ik haar in stap laat overgaan dan komt ze naar je toe en dan gaat ze stilstaan en wil niet meer verder en dan stap ik van der weg en dan blijft ze me achtervolgen?


Weten jullie wat ik hier aan kan doen?
ik zou er ook veel aan hebben als er een van jullie een keer een lesje longeeren aan mij zouden willen geven, ik heb er niet zo heel veel verstand van.

Groetjes Emy


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:57

probeer anders iemand mee te laten lopen met haar dat jij in het midden staat en iemand anders haar de weg wijst.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 19:55

Dat heb ik al vaak geprobeerd maar dan loopt ze je om ver Scheve mond

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:46

Dan geef je haar een tik! Leert ze maar uitkijken waar ze loopt Haha!
Als ze naar je toekomt direct haar wegjagen(niet door te slaan of helemaal bang te maken natuurlijk) dan weet ze vast snel genoeg dat dat niet de bedoeling is.

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 23:30

Mischien ondervindt ze van het bijzetten te veel druk om te kunnen stappen. Ga met dubbele lijn er achter stappen, laat haar hals strekken.
Werk via ontspanning naar stappen aan de teugel toe.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 02:08

Albert schreef:
Mischien ondervindt ze van het bijzetten te veel druk om te kunnen stappen. Ga met dubbele lijn er achter stappen, laat haar hals strekken.
Werk via ontspanning naar stappen aan de teugel toe.


Zou kunnen kloppen, ontspanning, natuurlijk, maar hoe moet een jongedame van 11 dat gaan doen in haar eentje ?

Emy, ik denk dat je het zelf heel goed hebt begrepen, je hebt hulp nodig voordat er iets heel erg vepest wordt. Ik ben van mening dat dat ook niet te beantwoorden is in een paar getypte zinnetjes op bokt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:49

vraag eens iemand met ervaring om je te helpen.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 09:51

lageveld"]
[quote="Albert schreef:
Mischien ondervindt ze van het bijzetten te veel druk om te kunnen stappen. Ga met dubbele lijn er achter stappen, laat haar hals strekken.
Werk via ontspanning naar stappen aan de teugel toe.


Zou kunnen kloppen, ontspanning, natuurlijk, maar hoe moet een jongedame van 11 dat gaan doen in haar eentje ?

Emy, ik denk dat je het zelf heel goed hebt begrepen, je hebt hulp nodig voordat er iets heel erg vepest wordt. Ik ben van mening dat dat ook niet te beantwoorden is in een paar getypte zinnetjes op bokt.
[/quote]
Ja, dat begrijp ik. alleen ik zoek nog iemand die met mij dit zou kunnen oefenen een liefst iets ouder iemand dan 13 die er wel veel van afweet.

Bedankt Lachen

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 09:52

Lielle schreef:
vraag eens iemand met ervaring om je te helpen.

Ik probeer al heellang iemand te zoeken die er verstand van heeft, maar niemand wil mij helpen.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 09:54

Boogiegirl schreef:
Dan geef je haar een tik! Leert ze maar uitkijken waar ze loopt Haha!
Als ze naar je toekomt direct haar wegjagen(niet door te slaan of helemaal bang te maken natuurlijk) dan weet ze vast snel genoeg dat dat niet de bedoeling is.

wegjagen, dat gaat best moeilijk in me eentje...dan loop ik met haar naar buiten en dan wil ik van der wegstappen en dan loopt ze maar met mee.
en dan begint het weer van voor af aan Gaaaap

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:03

ik woon wat ver uit de buurt om je te helpen, is er hier geen bokker die eens wil adviseren?

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 10:04

Ja dat is jammer,
Ik weet niet of Toeties wat van longeeren weet maar die woont wel in alkmaar.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:18

Doe haar longeer singel eens af, en laat haar eerst even lekker ronddwarrelen aan de longeerlijn, laat haar als het nodig is, anders ook eerst haar ei kwijt laten raken..
Ik ken het probleem mijn paard doet het ook weleens maar dan treed ik gewoon streng op door achter hem te gaan staan en een tik met de zweep te geven (wel direct de longe vrijheid geven)..

En verder is het misschien handig of er mensen op stal zijn die je kunnen helpen ?

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 17:50

ShannaY: is het dan ook mogelijk dat ze dan helemaal niet meer aan de longé wil?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:59

Als je ziet dat ze naar binnen komt geef je dr toch een ongelovelijk tik op dr kont?? Heb het bij Ewald maar 1x hoeven doen en het was klaar. Bij Gammon ook 1x gedaan en hij heeft het nooit weer geprobeert.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 18:01

dan bokt ze naar me toe tot dat ze me raakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 18:19

emy_dreiklange schreef:
ShannaY: is het dan ook mogelijk dat ze dan helemaal niet meer aan de longé wil?


Hoe bedoel je ?

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 09:34

dat ze zonder longeersingel niet meer wil? dat heb ik wel is eerder gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:14

Hoe bedoel je dat ze dan niet meer wil ?
Dan heeft ze juist de vrijheid om te doen en laten wat ze wilt, oefen eerst daar eens mee, en ga dan pas begionnen met een longeersingel..

Verder kan ik je alleen maar succes wensen, je woont net ies te ver weg anders had ik je wel willen helpen..

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 19:18

Oke, Bedankt Lachen

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 07:05

Een van onze paarden wilde eerst ook niet stappen aan de longe, hij ging meteen draven en het liefst wilde hij meteen gaan galoperen.
Ik liet hem telkens gewoon meteen draven en eerst wilde hij gewoon NIET stappen, maar na hem vaak te hebben gelongeerd ging hij steeds sneller stappen en nu kan hij aan het begin meteen stapppen. Ik heb hem wel eerst een tijdje zonder hulpteugels enzo gelongeerd. En ik ben 13 en ik kan ook al met Dubbele longe longeren, in het begin heb ik het met mijn instructeur gedaan maar nu kan ik het alleen. Dus je kan het proberen samen met iemand...

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers