treiler niet ingaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3918
Geregistreerd: 01-02-03

treiler niet ingaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 21:32

Misselijk ik heb nu een pony die ik rij maar hij gaat zonder longeerlijn die hem erin dwingt er niet in (de trailer). hij is niet bang, want hij gaat gewoon ontspannen staan en heeft zn oortjes Verward heel ontspannen naar voeren hij gaat tot halverwege de laatklep en springt dan terug en als je hem al helemaal erin hebt moet je meteen de klep omhoog doen anders springt ie er achteruit uit. Boos!
Wie kan me helpen en heeft tips om hem er normaal in te zetten.

Groetjes


Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:35

Ik zou zeggen : Gebruik de zoek functie!!!! Meer dan genoeg topics over trailer problemen te vinden.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:44

Hoi,

Als je nou iemand door het kleine deurtje naar binnen laat gaan met wat voer, dan loop jij met hem naar het begin van de oprit van de trailer(brug) en dan moet die andere hem lokken met voer.
Sorry kan het niet zo heel goed uitleggen met woorden, maar een meneer die ik ken, leerde dat zo bij veulens.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 08:13

Dit is een overduidelijk geval van geen respect.
Je pony heeft absoluut geen respect voor je en laat dat merken door gewoon niet te gehoorzamen. Je zult eerst respect moeten afdwingen en duidelijk laten merken dat jij de baas bent. Dit zal tijd en geduld kosten en zal je nooit lukken als je het probeert met allerlei middeltjes en zwepen e.d. Als jouw pony respect voor jou heeft, zal hij achter jou aan de trailer oplopen en daar netjes blijven staan totdat jij aangeeft dat hij eraf mag. Het klinkt heel simpel en dat kan het ook zijn als je maar consequent bent.
Heel veel succes.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:06

Is een topic hierover niet genoeg ???

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:04

ik had ook een paard die niet de trailer inging. mijn paard was een beetje bang, maar het lag ook aan mijzelf.
ik heb de hulp ingeroepen van iemand die vaak met moeilijk laadbare paarden traint en dit heeft geholpen.
misschien iets voor jou!
Dit meisje laad je paard op een rustige en normale manier.
Echt de moeite waard.Mail me maar als je hier interesse in hebt.
Groetjes Christel


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:25

lampje in de trailer kan ook helpen, misschien issie wel écht bang voor de donkere hoeken en springt ie daarom weg. 1 x proberen met zaklamp, als het niet werkt daar niet op doorborduren, dan is het iets anders.
succes ermee

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:37

Magic heeft dat probleem ook heel even gehad.

Zij was ook absoluut niet bang en nam ons gewoon in de zeik. Idd zoals als eerder gezegd, geen respect.
We hadden ook alles geprobeerd. Met voer, met iemand alvast in de trailer staan, longeerlijn (ze ging gewoon liggen!)

Toen hebben we de eigenaar van de stal waar we toen stonden erbij gehaalt.
Echt een (...) maar hij heeft wel geholpen! Ze is er letterlijk in geramt. Magic begon zelfs te steigeren en maaien met voorbenen. Ik schaan me nu dood, wat een onopgevoede rotknol was het!!

Nu hij kreeg haar er mooi wel in en we hebben nooit meer problemen gehad. Dus soms is een harde aanpak nog niet eens zo slecht.
En ik ben er hard mee aan het werk gegaan om meer respect te hebben. Dat is ondertussen wel zo. Maar het is ook alweer iets van 6 jaar geleden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Paardengek81, Thami en 38 bezoekers