trainers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

trainers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 09:31

misschien hebben jullie het hier al eens uitvoerig over gehad, maar ik zou graag willen weten, wanneer je van iemand kan zeggen, dat hij of zij een goede trainer is. ik stel deze vraag omdat er mij laatst een verhaal over een hoefsmit te horen kwam, bij nadere info bleek het waar te zijn omdat ik de desbetreffende dierenarts er op aan gesproken had. deze hoefsmit had het voor elkaar gekregen om bij een paard, maar liefst 8 nagels door het leven te slaan en daar voor had hij het paard zo bekapt dat het nu verder moet met twee rubber schoenen. uitleg van de dierenarts, als jij morgen een auto koopt, en je plakt er een hoefijzer op, en je rijd een gemiddelde manege op, is de kans groot dat je een uur later een paard staat te bekappen. en de mensen vragen zich niet af of je er wel papieren voor hebt om die werk te doen. hij kwam in opdracht van de politie naar dit paard kijken en ik vroeg of deze hoefsmit aangepakt gaat worden.
het andwoord was nee. omdat het een vrij beroep is. dus vandaar mijn vraag hoe zit dat met trainers ?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:52

Tricky item Haha!
Maar er geldt hetzelfde voor als voor de bewuste hoefsmid.
Iedereen kan zichzelf voor trainer/instructeur uitgeven en het is aan de 'klant' om maar uit te vissen welke wel of geen 'opleiding' gehad heeft en vooral hoelang Schijnheilig

Nu geven ze tegenwoordig in Deurne ook een 'westernopleiding', maar die is toch niet te vergelijken met de 'engelse' opleiding en heeft zeker ook niet die duur om kwaliteit te waarborgen. Voorzover dat voor de 'engelse' wel geldt Knipoog

Ik ken 'onbekende' mensen die goed kunnen rijden, maar die je nooit op wedstrijden zult zien en ik ken ' bekende' mensen die veel op wedstrijden rijden, maar waar ik nooit een paard aan zou toevertrouwen.

Dan heb je ook nog mensen die goed kunnen rijden maar de techniek niet goed kunnen verwoorden en het dus niet goed kunnen overbengen. En je hebt mensen die de techniek prima kunnen verwoorden, maar het er zelf in het zadel niet zo best afbrengen.

En dan heb je natuurlijk ook nog mensen die én goed kunnen rijden én een paard goed aanvoelen (endus iets kunnen leren) én de techniek goed onder woorden kunne brengen ook.

Dus keus genoeg zou ik zeggen Haha!

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:07

kan het niet laten!!! hihi.
ten eerste is hoefsmid met een d en niet met een t maar dat niet persoonlijk bedoeld qhman!
mijn vriend is hoefsmid en heeft zijn opleiding niet in nederland gedaan maar amerika.
door die keuze is zijn opleidings periode verkort ten opzichten van die in nederland een bewuste keuze van hem maar met een risico!
toen hij klaar was met zijn opleiding waren er een aantal mensen die wantrouwend waren omtrend zijn bekwaamheid aangezien de opleidingsperiode.
nou komt het , hij heeft zich ontplooit als een vakbekwaam hoefsmid en heeft zeker het nivo van een hoefsmid die in nederland zijn opleiding heeft gedaan, steker nog mijn mening is ( absoluut niet objectief dus) dat hij nog wel beter is dan de meesten!!
De klant bepaald of hij/zij te vreden is over het werk dat geleverd wordt en als hij/zij niet te vreden is zal de negatieve reclame zijn werk echt wel doen net zo als de positieve reclame zijn werk zal doen!!!
dus een vrij beroep maar zo sterk afhankelijk van het product dat je af leverd dat de goede zich zelf van de slechte onderscheiden!!
Zelf ben ik ook een trainer ,zonder een gedegen opleiding via een erkend opleidings instituut!!!
en wie bepaalt nu of ik goed of slecht ben??? juist de klant en die maakt zijn reclame voor of tegen mij.
Aan gezien ik het druk genoeg heb ga ik er maar van uit dat er meer positieve dan negatieve reclame over mij is en ik mij als een redelijke trainer mag beschouwen en ook als trainer is het het zelfde als bij een hoefsmid, de klant bepaalt of je werk levens vatbaar is en je er een boterham mee kan verdienen.
verder wil ik nog wijzen op het feit dat sommige mensen liever voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en het hun niet uit maakt welke smid hun paard doet als hij maar de goedkoopste is want alles is al zo duur!
net zo als bij een hoop dingen betaal je voor de kwaliteit en zo is het ook vaak bij een hoefsmid en een trainer, want als het goed gaat heb je een hoop klanten (vaak meer dan je wil en aan kan!) en dan moet je de prijs omhoog gooien om een een selectie binnen je klanten te maken want een dag is maar 24 uur en voller dan vol gaat niet!
Erg vind ik dit niet want mijn mening is dat je best mag betalen voor de kwaliteit die je krijgt en als je minder wil betalen dan kan het zijn ( niet per defenitie!) dat je minder kwalitiet krijgt, maar dat is het leven:
het maken van keuze's waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt!
groeten sil

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 11:43

Citaat:
het maken van keuze's waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt!
groeten sil

sil
kan het niet laten!!! hihi. waarom begin je hier mee ?
waarom ben ik dan de verkeerde tegen gekomen toen wij 8 jaar geleden in deze sport begonnen. het komt er een beetje op neer dat je dus door schade en schande wijs moet worden. ook mijn eerste paarden waren het slachtoffer van dit soort mensen. die pijn zal ik altijd met me mee blijven dragen. maar het kan toch niet zo blijven dat je er op deze manier moet achter komen wat goed en slecht is. tuurlijk deel ik je mening over dat er altijd mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en altijd maar graag horen wat ze willen horen. dit verhaal heb ik ook een beetje op de bokt gezet om de volgende rede, ik was laatst op een manege die in de kantine een ingelijst certificaat had hangen. ERKEND OPLEIDINGS BEDRIJF. kijk sil ik weet wat ik weet, ik weet ook wat ik er heb voor moeten doen om van mij bedrijf een opleidings bedrijf te maken.
(in een andere berijfs tak) als deze manege maatstaaf is om uiteindelijk personeel wat in deze sport op een gegeven moment moet werken, dan raak ik naar 8 jaren opletten, en misschien altijd maar hopen dat je personen tegen komt met meningen zoals jij het beschrijft . wederom geheel de weg kwijt. ik lees nu ook dat sugarmiss het een trcky item vind waarom vraag ik me af, elke beginner in deze sport heb toch het recht om goed te kunnen beginnen. geloof me, ik denk regelmatig terug hoe ik ben begonnen, ik krijg dan een afkeer van me zelf, omdat ik ook iemand was die de verkeerde hoefsmiD en trainers ben tegen gekomen. waar was jij eigelijk 8 jaar geleden toen ik begon ?

SM:Voor de duidelijkheid even een quote geplaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:57

Geinig item, zal wel een heeeeele lange gaan worden Haha!

Ik ga bij het kiezen van een trainer niet voor een papiertje of wedstrijdprestaties. Waarom niet? Ik heb in de Engelse sport instructeurs aan het werk gezien die alle papieren hadden die maar te halen waren, die wel zo ongelofelijk bagger uitleg gaven, dat hun klanten bijna nog beter reden voor ze les hadden gehad dan daarna Haha!
Ook wedstrijdervaring zegt me niet alles, omdat het zelf goed kunnen rijden niet wil zeggen dat je dingen ook goed over kunt brengen.

Voor ik bij mijn huidige trainer ben gaan rijden, heb ik uren langs zijn bak gezeten. Kijken, kijken, kijken. En vervolgens ook gewoon bij z'n lessen: goed luisteren en kijken hoe z'n leerlingen reden.
En vervolgens ben ik bij hem gaan lessen, op grond van de volgende criteria:

* De stalhouders (ik sta er nu dus bij op stal) gaan zelf heel netjes en consequent met hun dieren om. Zijn vriendelijk en goed opgevoed en gedisciplineerd in het werk.
* Ze leggen heel duidelijk uit (klopt theoretisch ook) en weten een bepaald gevoel over te brengen.
* En wat ik HEEEEL belangrijk vindt: ze hebben respect voor de beperkingen van mijn paardje en mij, en gaan daar creatief mee om. Via een omweggetje kom je vaak ook op een prettige manier op je bestemming aan.

Mijn trainers zijn niet nationaal superbekend, en je zult ze ook niet vaak met paarden op wedstrijden tegenkomen. Waarom? Omdat ze zichzelf vaak wegcijferen. Ze begeleiden eigenlijk te veel anderen om zelf flink in het wedstrijdgewoel mee te kunnen doen. Dom? Tja, misschien wel, ze kunnen vast veel meer centjes verdienen als ze zichzelf eerst flink in de prijzen rijden en dan meteen de les- en pensionprijzen omhoog gooien. Maar dat is (gelukkig) niet hun keuze; hun hart ligt bij de paarden en het overdragen van hun kennis aan hun klanten, en dat is voor mij veeeeeel belangrijker dan elke maand in een vakblad aan kunnen wijzen dat ze weer in de prijzen zaten.

Om het niet te commercieel te maken zet ik de namen van trainers er niet bij, maar als je ze wilt hebben kun je natuurlijk altijd PBen. Ik ben een zeer tevreden klant en draag dat dus ook graag voor ze uit.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:01

QHMAN: ik geef je helemaal gelijk. Het zou niet zo moeten zijn dat 'nieuwkomers' in de westernwereld en zeker hun paarden Verdrietig het 'slachtoffer' worden van malafide trainers/instructeurs. Hier is niemand mee gediend, maar wat is 'malafide'.

Dat bedoel ik ook met tricky. Voor je het weet verval je in een discussie dat iemand zegt dat die persoon goed is, terwijl de ander zegt dat die persoon juist niet deugt, want toen hij....blabla.
Zoveel mensen zoveel menigen. Je kunt hier op dit forum niet openlijk 'man en paard' noemen omdat je wellicht personen nodeloos 'beschadigd'.

De één zal gaan voor snel resultaat, no matter what, terwijl de ander kiest voor een gezonde opbouw en een langduriger resultaat die dan dus ook meer geld/tijd kost.

Waar ik me vaak over verbaas is dat 'nieuwkomers' zich klakkeloos in het westernavontuur storten zonder zich eerst terdege voor te bereiden door het nodige aan 'naslag' te doen. Ga kijken bij manege's/trainingen, ga kijken op wedstrijden hoe paarden lopen bij prof-ruiters. Gooi eens je voelsprieten uit in het publiek Haha!. Vraag veel en vooral; denk zelf logisch na.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:09

Tja, ik ben ook nog steeds niet DE trainer tegengekomen bij wie ik mij echt thuis zal voelen. Wat ik zoek in een trainer is naast het rijtechnische gedeelte ook een kritisch oog. Dit bv mbt harnachement e.d. Zo'n engelse instructie heb ik wel gehad, keek eerst alles na, of het goed paste etc. Ook vroeg zij met wat voor bit ik reed, waarom ik daar mee reed en hoe mijn paard er op reageerde etc. Laatst ben ik weer eens naar een trainer wezen kijken die mij door een aantal mensen werd aangeraden. Ook hier zag ik helaas weer dat het paard gecorrigeerd werd op fouten die de ruiter maakt. Bv de ruiter zat ontzettend scheef en daardoor liep het paard ook scheef. Ipv even terug naar zitlessen bv werd het paard continu gecorrigeerd. Dat spreekt mij dus niet aan. Een snelle oplossing misschien maar ik ga liever voor een correcte oplossing die dan misschien wat langer duurt. In diezelfde les zag ik een paard met een te klein zadel dat ook nog eens te ver naar voren lag. Gevolg: paard wilde continu met het hoofd in de lucht lopen en kleine cirkels had dus ernstige beperkingen, zelfs de huid kroop dan helemaal in plooien. Ipv even aandacht schenken aan het tuig wordt het dier juist nog strakker en fanatieker gereden totdat hij het eens opgeeft. Dat vind ik gewoon jammer om te zien.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 12:21

Dus keus genoeg zou ik zeggen Haha![/quote]

zeker keus genoeg, sugarmiss
er zijn bladen in nederland die op onze sport gericht zijn,
helemaall bol staan ze over alles en nog wat
als de redactie's zich eens wat meer gingen verdiepen, dat ze niet zo maar iedereen die zich daar voor op geeft, op de pagina afdrukken waar zo mooi staat weer gegeven waar je lessen kan volgen, zal dan de keus die gemaakt moet worden, niet makelijker zijn.
als ik wat nieuws binnen me bedrijf wil ontplooien ga ik als eerste in vak bladen kijken waar ik voor een bepaald onderdeel terecht zou kunnen.
deze bladen kijken er wel uit dat ze er geen bedrijven in noemen waar van bekend is dat ze zich niet bekwaam gedragen

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:25

qhman schreef:
als de redactie's zich eens wat meer gingen verdiepen, dat ze niet zo maar iedereen die zich daar voor op geeft, op de pagina afdrukken waar zo mooi staat weer gegeven waar je lessen kan volgen,


En zomaar al die inkomsten mislopen? Nee joh!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:27

qhman schreef:
Dus keus genoeg zou ik zeggen Haha!


Haast goed Haha! nu nog de eerste [quote] ervoor zetten. Haha!

Ik weet niet of het aan de redactie van een blad is om te bepalen van welke trainers/instructeurs ze wel of geen advertentie moeten aanemen, want ook deze redactie heeft (al dan niet) een bepaalde western-achtergrond c.q. voorkeur hierin.
Iedereen weet toch ook dat je de telegraaf niet altijd moet geloven Haha!

Ik zou willen dat de TV eens wat meer van Western liet zien (ook uit het buitenland) en dan niet door BdJ gemaakt Haha!

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 12:50

sugarmiss schreef:
Waar ik me vaak over verbaas is dat 'nieuwkomers' zich klakkeloos in het westernavontuur storten zonder zich eerst terdege voor te bereiden door het nodige aan 'naslag' te doen. Ga kijken bij manege's/trainingen, ga kijken op wedstrijden hoe paarden lopen bij prof-ruiters. Gooi eens je voelsprieten uit in het publiek Haha!. Vraag veel en vooral; denk zelf logisch na.


leuk dit te lezen. vanuit het niets 8 jaar geleden kwam ik op een western manege verzeild. er was net een feestje (en daar ben ik gek op) aan de gang en de gezelligheid zat er goed in. voor ik het wist stond ik met een bud bier in me hand en ben er nadien vaker naar toe gegaan. omdat die mensen heel geloof waardig naar me overkwamen en er een prijzen kast stond vol met beker en blauwe lintjes, dacht ik jeetje die hebben er verstand van. en inderdaat dit was de grootste fout uit met leven. zoals jij het schrijft had ik het moeten doen. maar ik kom nu nog steeds mensen tegen die er heilig van overtuigd zijn dat ze het goed doen, en staan bij een stal die een heel ander belang na streven dan eigelijk hun belang is.
zo kan ik iemand, die de prijzen van een wedstrijd die uiteindelijk niet gereden is, heeft opgekocht. deze hangen in de kantine van die stal.
niemand vraagt zichaf, en vooral nieuw komers niet, hoe dit blinkende materiaal verkregen is, en gaan er vanuit dat ze bij een topper binnen komen. na een paar jaar komen ze er achter en gaan dan pas naslag werk lezen. verrek dat lijk ik zelf wel.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:56

qhman schreef:
zo kan ik iemand, die de prijzen van een wedstrijd die uiteindelijk niet gereden is, heeft opgekocht. deze hangen in de kantine van die stal. niemand vraagt zichaf, en vooral nieuw komers niet, hoe dit blinkende materiaal verkregen is, en gaan er vanuit dat ze bij een topper binnen komen.

Dit zou ik dus een grof schandaal vinden als dit werkelijk door een organiserend committee bewust verkocht is Boos! . En de linten/bekers zijn nog intact Verward dus geen plaatsingen c.q. shownamen verwijderd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:00

Joh als je zulke praktijken wilt beoefenen is daar geen kunst aan hoor.Je gaat naar een sportprijzenleverancier, koopt bekers op, laat plaatjes graveren en je kunt NK-bekers op de plank zetten.
Tja, je bent een beeeeeetje ziek maar daar zijn wel meer voorbeelden van... Haha!

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 13:08

Citaat:
Dit zou ik dus een grof schandaal vinden als dit werkelijk door een organiserend committee bewust verkocht is Boos! . En de linten/bekers zijn nog intact Verward dus geen plaatsingen c.q. shownamen verwijderd Verward


het is echt zo, alles staat er gewoon nog op, omdat ik die westrijd graag wou zien, is me die ook opgevallen. schande ja dat is het, maar wie doet hier wat aan. het is net wat die vallerina schrijft, inkomsten mis lopen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:14

Maar een nieuwkomer is soms ook een totale leek in het hele paardengebeuren. Ik denk ook niet dat je dan van iedereen meteen kan en mag verwachten dat ze eerst even grondig alles gaan onderzoeken. Hoe weet een leek dat hij /zij dat zou moeten doen? Het is niet voor niks een leek. Ook ik ben door schade en schande wijs geworden, waarschijnlijk behoor ik dan tegenwoordig tot de groep 'zeikerds' Lachen (zoals men weleens een groep tracht te benoemen)

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:17

Nog een advies voor beginnende western ruiters. Let goed op als een trainer waar je terecht komt met bekende namen van Nederlandse trainers gaat gooien. Zo van ”nou je hebt vast wel eens gehoord van “Pietje Puck”, bekend van al die demo’s op tv en door het land”. “Daar werk ik erg nauw mee samen”

GA DIT NA!!!! Besteed die paar eurocent aan een telefoontje. Vaak is het glashard gelogen en wordt dit gebruikt om klanten te lokken! Boos! Boos!

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 13:32

Daar werk ik erg nauw mee samen[/quote]

samen werken in de western sport ???
inderdaad met hun mond roepen ze dat snel
de laatste tijd hoor ik dat er in het midden van het land een stal dit aan het proberen is. om samen te rijden en eventueel van elkaar te leren.
ik hoop dat ze dit lang vol houden. misschien ga ik er dan ook in geloven dat je kan samenwerken met elkaar om het nivo omhoog te krijgen in nederland. want zoals ik al eerder schreef, vaak is de ander z'n belang weer net niet mij belang.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:33

cornelie schreef:
Maar een nieuwkomer is soms ook een totale leek in het hele paardengebeuren. Ik denk ook niet dat je dan van iedereen meteen kan en mag verwachten dat ze eerst even grondig alles gaan onderzoeken. Hoe weet een leek dat hij /zij dat zou moeten doen? Het is niet voor niks een leek. Ook ik ben door schade en schande wijs geworden, waarschijnlijk behoor ik dan tegenwoordig tot de groep 'zeikerds' Lachen (zoals men weleens een groep tracht te benoemen)


Waarom niet? Waarom gaan mensen wel alles doorgronden als ze een auto kopen maar kopen zomaar een paard en gaan bij een willekeurige trainer staan?
Ik vind dat je dat wel degelijk mag verwachten van mensen dat ze in ieder geval de moeite nemen om dingen uit te zoeken.. En tuurlijk is dat geen garantie en tuurlijk kan je dan nog steeds tegen de lamp lopen maar daarom ken je nog wel eerst het een en ander uitvogelen en niet alles zomaar klakkeloos van een ander aannemen.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:39

Wat betreft kwaliteit van trainers is het lastig.. Het ligt een beetje aan je eigen verwachtingen en eisen.. Maar wat ik het belangrijkste vind is hoe er omgegaan wordt met paarden en dan heb ik liever een trainer die waanzinnig goed omgaat en goed voor paarden is en minder met mensen als andersom.. Mijn paard staat namelijk op zo'n stal 24 uur p.d. Niet ik.... kwaliteit van lessen is moeilijker een stempel op te drukken want dat ligt ook mede aan jezelf.. Les geven is iets persoonlijks als het niet klikt tussen jou en een trainer ken ie nog zo goed les geven maar dan werkt het toch niet.
Ik heb de mazzel dat ik op een stal staat waar het in beide gevallen in orde is..

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:40

nou qhman, dar kwam ik 23 jaar geleden ook achter,in die tijd legde ik mijn eerste schuchtere voetstappen op het westernpad.
ook mijn hoefsmid heb ik van het erf gegooid,die voor het eerst de hoefjes van mijn hengstje bekapte,drie voetjes bloedde.en dit was een hoefsmid die wijd en zijd bekend stond als een geweldige vakman.
later gaan kijken bij westernwedstrijden die toen nog bij mij in de buurt gehouden werden,gesroken en les gehad van een mijn inzicht bekwame trainer,nooit spijt ,gehad,nu nog niet.
maar na een half jaartje in amerika gekeken te hebben,en in nederland,toch proef ondervindelijk,tot de conclusie gekomen dat er zeer vele wegen naar rome leidden.
na een paar wedstrijden georganiseerd te hebben,op een manege waar ze nu geen western meer in huis hebben,en daar weer een trainer gevonden te hebben die het weer anders deed,daar weer een half jaar les van gehad,tot de conclusie gekomen.dat als je verschillende paarden berijd,niet altijdt met 1 methode klaar bent,juist door de verschillende manieren van inzichten te combineren kan je met verschillende paarde redelijk uit de voeten.
Helaas zijn er mensen die zich volharden in hun methode,en hebben die dan ook heilig verklaard en staan wars van elke oplossing die van een andere trainer of instucteur komt.is echt een nederlands probleem.?????
zo te lezen hebt je je aardig in de materie verdiept,en zal je toch tot de conclusie komen,maar nu begin ik mijn mening weer op te leggen en dat wil ik niet,zo zie je maar hoe makkelijk dat gaat.
wat ik eigenlijk wil zeggen, en dat is al jaren mijn stokpaardje,staar je niet blind op jouw manier van rijden ,en betrek een andere traine of instructeur,bij een probleem dat je hebt tijdens de onderrichting of training van een paard. leer van elkaars manier van rijden,of dit nu gebeurd op jantjes pietjes of klaasjes manier.
ik ben er in geslaagd geen namen te noemen,modder te gooien of mij zelf op te hemelen,al meer dan twintig jaar in het western,35 jaar in het paardenwezen ,en nog sta ik op de eerste trede van de ladder,ik raak nooit uitgeleerd,zou bijna zeggen amen.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:49

Ik denk dat ook bij "gewoon" paardrijden er veel kaf onder het koren is, ook al heeft de manege een keurmerk of een ster-aanduiding (die overigens door de manege zelf wordt aangevraagd).
Helaas is er geen enkele spontane controle op kleinere stallen of maneges als het gaat om de dierverzorging, laat staan de manier waarop wordt lesgegeven. Huilen
En laten we eerlijk wezen; hoeveel mensen gaan eerst veel rondkijken/vragen om te bepalen of je bij die ene stal je paardrijcarriere wil beginnen. Je weet in het begin absoluut te weinig ervan af en je wordt door "schade en schande" hopelijk wat wijzer.

Ook op het gebied van trainers is het een kwestie van je verstand te gebruiken en niet klakkeloos alles (na)doen wat je verteld wordt. Ik heb maar al te vaak meegemaakt dat er enorm werd opgekeken naar "bekende" trainers en er geen enkele vraag gesteld werd om het "hoe en waarom" te begrijpen, met alle consequenties vandien.

Kortom, alles is een leerproces; ook het erachter komen dat je op de verkeerde weg hebt gezeten. Wees blij dat je erachter bent gekomen en dat je een betere weg in kan slaan, er zijn er genoeg die domweg doorgaan en er nooit wat bijleren. Frusty

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:56

hmm eerts ff de smiD Cool
Wiebe is super,weet waar hij over praat en is gewoon een kei in zijn vak.


Wat trainers betreft tja

alle trainers zijn goed en alle trainers zijn slecht
voor een beginnende ruiter is het gewoon een kwestie van geluk hebben en een trainer treffen die je de basis goed aanleerd,die eenmaal onder de knie geldt mijn eerste zin weer.
Dus je bent aangewezen op je zelf en dat wat je aan basis hebt meegekregen.is die ok dan groei je,is die niet ok dan heb je pech Cool

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:06

ik zat nogeens terug te lezen qhman: maar de gezamelijke trainingen zijn al begonnen op 18 augustus 2001,en inderdaad is het verdraaid moeilijk dat soort evenementen draaiende te houden,in het begin waren er ik dacht zo'n 18 combi's later is dat tot een groep van tussen de 6 en 10 gebleven,waarom ik ze niet meer organiseer dat is een te lang verhaal. maar ik hoorde dat de manege er wel mee door zou gaan.
de bedoeling was samen rijden kijken vragen aan elkaar en eventueel je eigen trainer eens mee vragen,om die uit te leggen waarom je een bepaalde handeling deed en waarom niet.
alle keren is er een vaste trainer bij geweest,maar steeds de zelfde,later kwam het idee om clinics te geven omdat de deelnemers eigenlijk te verlegen waren om aan de ander te vragen waarom ze iets deden.
door een aantal organisatie problemen,weersomstandigheden op georganiseerde avonden,en ook andere zaken,zijn deze avonden die door mij werden geleid gestopt. maar als nieuw hagenauwe ze organiseerd .GAAN,dit is in belang van de westernsport in het algemeen.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:13

adrienne"]
Daar werk ik erg nauw mee samen
[/quote]

[quote="qhman schreef:
samen werken in de western sport ???
inderdaad met hun mond roepen ze dat snel
de laatste tijd hoor ik dat er in het midden van het land een stal dit aan het proberen is. om samen te rijden en eventueel van elkaar te leren.
ik hoop dat ze dit lang vol houden. misschien ga ik er dan ook in geloven dat je kan samenwerken met elkaar om het nivo omhoog te krijgen in nederland. want zoals ik al eerder schreef, vaak is de ander z'n belang weer net niet mij belang.


Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ze met de goede naam van bekende trainers strooien om mensen naar zich toe te lokken. Deze komen er vervolgens dan achter dat het allemaal een grove leugen is en dat hun paard waarvan ze dachten dat het in goede handen was dat juist totaal niet was.

Ik had het niet over onderling samen trainen.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 14:28

Adrienne"]
[quote="adrienne"]Daar werk ik erg nauw mee samen
[/quote]

[quote="qhman schreef:
samen werken in de western sport ???
inderdaad met hun mond roepen ze dat snel
de laatste tijd hoor ik dat er in het midden van het land een stal dit aan het proberen is. om samen te rijden en eventueel van elkaar te leren.
ik hoop dat ze dit lang vol houden. misschien ga ik er dan ook in geloven dat je kan samenwerken met elkaar om het nivo omhoog te krijgen in nederland. want zoals ik al eerder schreef, vaak is de ander z'n belang weer net niet mij belang.


Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ze met de goede naam van bekende trainers strooien om mensen naar zich toe te lokken. Deze komen er vervolgens dan achter dat het allemaal een grove leugen is en dat hun paard waarvan ze dachten dat het in goede handen was dat juist totaal niet was.

Ik had het niet over onderling samen trainen.
[/quote]
Citaat:

volgens mij bedoelen we toch het zelfde