Het gaat allemaal niet meer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Het gaat allemaal niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 21:16

Ik voel me de laatste tijd echt verschrikkelijk kl*te, het ligt niet aan één ding dat opgelost kan worden, het zijn de verschillende kleine dingen. 's avonds kan ik vaak niet slapen of ben nog laat wakker.
Ik wordt er soms ook kwaad om "Waarom ik?". Een tijdje terug had ik ook problemen met een paar meisjes op school, maar die zijn nu helemaal opgelost.
Verder voel ik me ook als ik met iemand ruzie heb gelijk down. Met mijn ouders heb ik de laatste tijd ook veel ruzie. 1 van de dingen waar ik het bijvoorbeeld niet mee eens was dat ik bijna alles, behalve kleding, eten en onderhoud van mijn pony zelf moet betalen. Ik krijg nu €12,- zakgeld per maand. Daar heb ik dan gelijk weer een grote ruzie om en lig ik weer te huilen.
Overdag pak ik de fiets en rij naar de paarden toe, maar 's avonds kan ik het huis dus niet uit, dan maar naar mijn kamer toe.
Ik zit hier echt verschrikkelijk mee en dat gevoel is niet zo goed uit te leggen, als ik dit vertel hebben sommige mensen ook zo iets van "Oh is dat alles". Dan denk ik bij mezelf ja, dit is alles, maar ik zit er wel mee.

Ik heb er ook over gedacht om weg te lopen, maar daar schiet ik niks mee op, ik moet bovendien mijn pony achterlaten.
Een paar jaar geleden heb ik er ook over gedacht om voor te trein te springen, maar heb dit toch niet gedaan omdat er te veel was om voor te blijven leven.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:27

newforestlover schreef:
1 van de dingen waar ik het bijvoorbeeld niet mee eens was dat ik bijna alles, behalve kleding, eten en onderhoud van mijn pony zelf moet betalen. Ik krijg nu €12,- zakgeld per maand. Daar heb ik dan gelijk weer een grote ruzie om en lig ik weer te huilen.


Maak een keertje een soort van berekening.
Waar wil jij geld aan uitgeven ? Hoeveel geld heb je dan nodig ? Waarom kom je niet uit met het bedrag wat je nu hebt ondanks dat je bezuinigt ?

Stel dat soort vragen eens aan jezelf. Zet de antwoorden op papier en laat deze aan je ouders lezen. Misschien kunnen jullie dan onderhandelen en tot een geschikter budget komen, waarmee je wel rondkomt Lachen .

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:28

misschien kun je beter even naar je dokter gaan en erover praten. misschien dat je depressief bent en dat kan heel je leven verpesten terwijl een dokter er wat aan kan doen voor je. Lachen

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 21:33

Ten eerste bedankt voor jullie antwoorden. Maar depressief, kan dat dan al als je 14 bent? Het probleem is dat ik liever niet met mijn dokter wil praten, voor medische klachten enzo ga ik er wel naar toe, maar het is zo'n oude man (die volgens mij allang aan zijn pensioen toe is) met hem zou ik echt niet kunnen praten. Ik praat nu al veel met een hele goeie vriend van mij. Wat moet ik doen? Een andere dokter zoeken en daarmee praten of gewoon met vrienden praten en wachten tot het beter gaat. Ik weet het allemaal niet meer.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:39

Depressief zijn kan altijd, dat heeft niets met je leeftijd te maken. Kan je niet via de GGD met een psychiater ofzo praten, of hebben jullie op school een vertrouwenspersoon? Ga daar dan alsjeblieft mee praten, want dat helpt zoveel meer als het allemaal opkroppen!
Ik weet hoe het is om problemen met je ouders te hebben, zeker als het om geld gaat... Vaak zijn jouw problemen voor hen niet te begrijpen. Verdrietig Ik heb jarenlang hiermee rondgelopen en daar werd het ook niet beter van. Praten helpt echt!


Mocht je willen pb-en, mijn inbox is altijd open

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:41

Ik weet wel hoe je je voelt, het zijn in de ogen van andere mensen kleine dingen, die zeggen weer dat je blij moet zijn met wat je hebt, maar jij voelt je gewoon niet goed.
Probeer te praten met iemand, hebben jullie een vertrouwenspersoon op school waar je heen kunt? Of een leraar die je vertrouwt? Met je vrienden kun je ook goed praten.
Blijf er in elk geval niet zelf mee zitten, dan wordt het steeds erger.
Tuurlijk kun je depressief zijn op je 14e, dat kan altijd. Als je niet met je eigen dokter wilt praten, probeer dan een andere dokter o.i.d. te zoeken als je daarmee wel wilt praten.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 21:43

Ik zal eens iemand proberen te zoeken om mee te gaan praten. Maar op school liever niet, heb er nu slechte ervaringen mee. Ik ben toen naar mijn mentor toegegaan en heb uitdrukkelijk gezegd dat ik niet wilde dat iedereen het wist. Vervolgens hoor ik van een vriendin dat het in de klas besproken is en op zo'n manier dat ik dat niet mocht weten.
Dat is dan ontzettend erg, je denkt zo iemand (leraar notabene) te kunnen vertrouwen en achter je rug om doet hij dingen die niet afgesproken zijn. Dat kan er bij mij dus niet in. In ieder geval bedankt voor de berichtjes wordt er al een stuk vrolijker van dat er ook mensen zijn die me wel begrijpen en ik ga iemand zoeken om mee te praten.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 22:22

Waarom ga je niet eens bij het JIP (jongeren informatie punt) in Oudenbosch langs?
Als het goed is zit daar (eventueel op afspraak zodat je wat meer privacy hebt) iemand met een kopje thee en een luisterend oor voor je klaar. En als het moet kunnen ze ook met je meegaan als je besluit dat je bijv. eens met een andere hulpverlener wilt praten.
Oh ja, dit is het adres + tel. nr.: JIP Oudenbosch, Kaaistraat 42, 4731 LX, tel (0316) 33 01 55

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:05

volgens mij ben je niet depri maar ben je gewoon aan het puberen Haha! .
je bent 14 jaar je ouders betalen je kleding en je eten en het onderhoud van je pony, kost hun behoorlijk wat, toen ik 16 was en een pony had kreeg ik helemaal geen zakgeld meer vind dat ook meer dan terecht ik ging werken, dus mischien moet je eens aan een krantewijk gaan denken.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:46

Ik moet vanaf mijn 12e ook alles behalve mijn onderhoud, paardrijden en kleding zelf betalen, werk ook al sinds die tijd. Ik denk dat je onderschat hoeveel mazzel je hebt dat je een pony hebt die helemaal betaald wordt, ik heb tot mijn 22e moeten wachten tot ik een paard kon kopen, en sommigen nog langer. Misschien eens een baantje of krantenwijk gaan zoeken?


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:50

newforestlover schreef:
Maar depressief, kan dat dan al als je 14 bent?


Ik heb een keer een onderzoek gelezen, en de kern ervan was, dat zelfs baby's al depressief zouden zijn. Natuurlijk is dat niet helemaal aan te tonen, ze kunnen tenslotte nog niet praten, maar de hersenactiviteit kwam overeen met die van depressieve personen.

Ontopic: Praat erover met mensen die je echt vertrouwd. Maak inderdaad een begroting, en zodra je kan en mag werken, zoek een klein bijbaantje zodat je alles wat beter bij kan trekken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:05

Ik denk eerlijk gezegd dat je ouders al heel wat voor je over hebben door jouw pony, kleding en onderhoud te betalen. Reken eens uit wat dat hun per maand kost! Ik vind het niet zo vreemd dat je zelf voor andere kleine dingetjes moet zorgen, hoor.
Dat neemt niet weg dat jij je rot voelt en daaraan moet iets gebeuren. Zoals hierboven ook al gezegd wordt: praat met iemand in wie je vertrouwen hebt en probeer ook aan je ouders uit te leggen waar je mee zit.
Misschien kun je wat klusjes in huis doen in ruil voor wat meer zakgeld, of kijk eens rond naar een leuk bijbaantje voor een paar uurtjes per week...

* To Belg, or not to Belg *

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:37

Je kan je echt heel erg raar voelen in de puberteit , en je zit dan ook heel erg vaak met jezelf in de knoop Verward .
Echt waar, ik ben nu 20 en dus nog niet zolang uit de puberteit , dus ik weet precies hoe je je voelt ik moest ook bijna naar een psycholoog van mijn ouders maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen Haha! het was alleen maar de puberteit!!!!!!

Gewoon lekker die puberteit over je heen laten komen, en je ouders erg denkbaar zijn dat ze een pony voor je hebben aangeschaft

Succes ermee

Portugal "Here I come"..............

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:24

lastig voor je. probeer in elk geval te genieten van de leuke dingen die je meemaakt, en probeer ze ook te zien, de leuke dingen. daarnaast helpt praten erg goed. Zoek iemand die je vertrouwd, of een onbekend onafhankelijk persoon. je huisarts zou je ook kunnen doorverwijzen. veel sterkte en succes hoor!


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:28

jeetje das niet goed, als ik jouw was zou ik proberen je gedachte eraf te houden, naar de film gaan met een bende vrienden etc. dat helpt soms wel Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:40

Tja ik kan verder niet oordelen over jouw situatie maar ik denk persoonlijk dat zoals een aantal mensen hierboven al vermelden dat het een beetje aan de pubertijd ligt.
Als je je kleding en je pony helemaal betaald krijgt dan vind ik al dat je in je handjes mag knijpen hoor!
Ik kreeg op die leeftijd kleedgeld en daarvoor moest ik dan ook mijn paardrijlessen betalen.
nou dat was omgerekend zo'n 75 euro per maand wat ik kreeg en dan was ik daar al 40 euro van kwijt aan de manege.
Dus dan had ik nog zo'n 35 euro per maand over waar ik dan ook mijn kleding van moest kopen dus in vergelijking met de situatie die je nu hebt ben je goed uit hoor!

Want al het geld wat je krijgt is dus ook geld wat je voor jezelf kunt besteden.
De noodzakelijke dingen krijg je van je ouders.
Ik kwam er vlug achter dat je geen geld meer hebt om sokken en ondergoed te kopen als je ook nog een nieuwe jas nodig had.
dus voor een nieuwe jas moest ik eerst sparen.
Op deze manier leer je wel goed met geld omgaan.
Misschien is dat iets om met je ouders te bespreken?

Als ze jou elke maand een soort van kledinggeld geven dan kun je zelf zien hoe duur het leven is.

En voor de rest van je problemen kun je misschien met een tante of zo gaan praten?
Vaak is het voldoende om iemand te hebben die naar je luistert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:20

newforestlover schreef:
(..)bijna alles, behalve kleding, eten en onderhoud van mijn pony zelf moet betalen. Ik krijg nu €12,- zakgeld per maand(...)


En wat is dat bijna alles dan? Mijn kosten bestaan uit paard, eten, school en soms kleding. Wat zou er dan nog meer moeten zijn? Bijna al mijn geld gaat naar mijn paard, dan heb ik ook geen moeite om daar andere dingen voor "op te geven" ik heb toch een paard? Ik koop niet veel nieuwe kleding, eigenlijk alleen als er iets versleten is ... Op dit punt krijg ik toch de gedachte dat je wat verwend bent, alles wordt al voor je betaald, en het is vervelend dat je depressief bent, spijt me voor je, maar zoals hierboven gezegd, ga praten en "Always look at the bright side of life" Er is altijd wel een lichtpuntje in de grootste duisternis te vinden ...

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 17:48

Bijna alles is; spullen voor school, als ik een keer naar de bios wil of iets, make-up, cadeautjes, spullen voor mijn kamer. Als ik uit wil gaan moet ik daar eerst voor sparen.
Maar goed het zal de pubertijd dan wel zijn

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:57

Vervelend zeg, probeer er met iemand over te praten die je vertrouwd.
Maar kwa geld heb je idd nog best geluk hoor. Ik krijg stufi, ongeveer 50 euro in de maand, moet daarvan 40 euro aan verzekering betalen, mijn benzine voor de scooter, mijn kleding, dingen voor mijn paard, kadootjes, enz enz. Eigenlijk alles behalve eten, en dat soms ook zelf, bijv. op school. Ik kom hier absoluut niet mee rond, en dan heb ik ook nog eens tijd te kort om te werken.
Gelukkig ben ik nu van school gegaan en ga ik werken, dus wel meer inkomsten. Ik kan alleen niet fulltime werken omdat ik ziek ben geweest. Dus blijft het bij part-time. Ben nu een baan aan het zoeken.
Maar die 50 euro valt dus ook weer weg, moet ik die weer zien te compenseren.
Argh, was ik maar wat rijker Haha!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:31

Newforestlover, zo is het leven, en zo zal het ook blijven. Je hebt een paard, paarden zijn erg duur, dus andere leuke dingen zijn niet altijd mogelijk. Ook als werkende volwassene zul je dat dilemma blijven houden.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:52

Zeg tegen je ouders hoe je je voelt. Hoe je het thuis hebt, is toch het allerbelangrijkste. Misschien zijn ze het niet bewust, dat je wat kwetsbaarder bent dan anders. Probeer maar.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:48

als je 14 bent hoef je toch nog niet uit?

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 17:05

Debbiedee schreef:
als je 14 bent hoef je toch nog niet uit?


hoeft niet natuurlijk Knipoog , maar af en toe is toch wel leuk, en met carnaval en andere feestdagen ook.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:21

lijkt mij dat je aan 12 euro genoeg hebt en anders moet je maar een baantje zoeken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:41

Sorrie hoor, maar pak jezelf eens op en geef jezelf een vreselijke schop onder je kont!!!!!!!!!!!!! Schijnheilig

JE BENT 14 JAAR.......... Je hebt een pony die betaald word door je ouders. Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel uur je vader en moeder per week moeten werken om jouw pony te betalen. Ik denk dat je vader zeker 5 uur per week werkt voor jouw plezier......... en dan ga jij klagen............nee toch!!!!! Toen ik 14 was had ik ook een pony en een zaterdag baan (zwart) ik moest bij een garagebedrijf het kantoor schoonmaken om dat geld af te staan aan mijn ouders zodat mijn pony kon vreten......... Niet doen hoor!!!!! Het staat zo raar als je de hand bijt die je voed en daar word je nooit beter van. Denk eens aan al die meisjes die ook een pony willen en dat nooit zullen krijgen omdat hun vaders en moeders niet willen werken voor het paard van hun kind. (overigens niet geheel onterecht)....... Bedoel dit niet kwaad hoor Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Mrskiwi, QuintyKelly, wisja, YandexBot en 32 bezoekers