Het zal je maar overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Het zal je maar overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 16:57

Het zal je maar overkomen...
NOSnieuws schreef:
Baby gestolen uit ziekenhuis

Een vrouw heeft vanmorgen uit het Rotterdamse Sophia Kinderziekenhuis een baby gestolen. Het kind werd korte tijd later ongedeerd teruggevonden. De politie heeft de vrouw, die een labiele indruk maakte, aangehouden.



Dan denk je dat je toch in een ziekenhuis wel veilig bent. Gelukkig maar dat het goed is afgelopen.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:59

Mijn moeder werkt ook in een ziekenhuis op de kinderafdeling, en daar zijn ze er dus ook wel eens bang voor. Daarom is de afdeling 's avonds ook dicht voor bezoekers. En houden ze mensen die ze niet kennen altijd erg goed in de gaten bij de baby's.
Het zal je idd maar gebeuren zeg... Scheve mond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 17:13

Uitgebreider artikel op Nu.nl:
ROTTERDAM - Een vrouw heeft zondagmorgen uit het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam een baby gestolen. Het meisje, Valerie, werd korte tijd later ongedeerd teruggevonden in het centrum van de stad. De politie heeft de vrouw, een 31-jarige Vlaardingse, aangehouden. Zij maakt een labiele indruk, aldus een woordvoerder.

Het meisje van een paar dagen oud verdween rond half elf. Valerie was in een oud model kinderwagen meegenomen door de vrouw. Het meisje had nog een infuusje in de arm, aldus een politiewoordvoerder, maar was niet ziek.

Goed signalement

De politie had een goed signalement van de vrouw en startte onmiddellijk een massale zoekoperatie. Alle organisaties die in Rotterdam veel ogen op straat hebben, zoals taxichauffeurs en het openbaarvervoerbedrijf RET, werden gewaarschuwd. De politie was zelf met een helikopter en zeker vijftien wagens aan het zoeken. Rond half twaalf werd de baby teruggevonden. Dat gebeurde naar aanleiding van het signalement. Vooral het oude model kinderwagen was daarbij opvallend, aldus de politiewoordvoerder. Daaraan herkenden de wijkagenten de vrouw dan ook. Dat was vlak bij het WTC aan de Coolsingel, ruim 1 kilometer verwijderd van het ziekenhuis, onderdeel van het Erasmus Medisch Centrum.

Veiligheidsmaatregelen

De vermissing werd ontdekt door medewerkers van het ziekenhuis, aldus een woordvoerder van het Sophia. Op de afdeling waar de baby's liggen, zijn veiligheidsmaatregelen getroffen, juist om te voorkomen dat baby's worden meegenomen. "Er zijn pasjes en codes nodig. Maar helaas is het zo, dat als mensen echt kwaad willen, dat op de een of andere manier ook lukt."

Onderzoek

Het ziekenhuis zal een onderzoek instellen naar de gebeurtenissen. Het was de eerste keer dat er een baby uit het Sophia verdween, aldus de woordvoerder. De vrouw die de baby had meegenomen, was niet vastgelegd op camera. Het signalement is verstrekt door een medewerker die de vrouw had opgemerkt. Medewerkers van het ziekenhuis hebben eerst in het ziekenhuis gezocht, maar na een kwartier werd de politie gewaarschuwd, aldus de woordvoerder.

De baby lijkt ongedeerd

Na de verdwijning is onmiddellijk de vader van Valerie ingelicht. In overleg met hem werd besloten niet meteen de moeder op de hoogte te stellen, zo zegt de woordvoerder van het ziekenhuis, in de hoop dat het kind snel terug zou zijn. Gelukkig was dat het geval, aldus de woordvoerder. Valerie was om twaalf uur weer terug in het ziekenhuis. Ze lijkt ongedeerd, maar wordt uitgebreid onderzocht.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:03

Echt verschrikkelijk. Is hier in België jaren geleden een aantal keren kort na elkaar gebeurd geloof ik. Echt erg!
Gelukkig is ze ongedeerd en snel teruggevonden...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:12

Had het al op de radio gehoord....
Echt erg zeg!!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:50

Schandalig dat zoiets kan gebeuren!
Wat ik vanochtend in de krant las is dat de afdeling niet beveiligd is met een toegangscode, maar alleen toegankelijk is voor ouders. De vrouw kwam als niet-ouder de afdeling op, maar noemde wel een naam. Ze is toen weggestuurd, maar niet begeleid tot aan de deur.
Ik krijg hier een heel sterk "als het kalf verdronken is, dempt men de put" gevoel bij, gelukkig maar dat het kindje ongedeerd is, dit had heel anders af kunnen lopen!

Nulla tenaci invia est via

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:34

Kan niet geloven dat zoiets gebeurt, wat mankeer je wel niet als je een baby steelt joh.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 22:02

Jeetje.... vertrouwen in mensen stellen blijft af en toe moeilijk. Maar ja, zelfs de mensen die je vertrouwt, kunnen je vertrouwen sterk schaden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 07:12

Het is werkelijk ongelooflijk dat mensen zoiets in hun hoofd halen Boos! Vandaar dat ze hier in Amerika een alarmsysteem hebben op de kraamafdeling. De baby heeft een bandje om en als iemand de baby meeneemt voorbij een bepaald punt, dan gaat het alarm af. En ook als het bandje door wordt geknipt gaat het alarm af. Het is jammer dat het zover heeft moet komen Verdrietig

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 08:18

En waar denk ik weer aan???

Juist,
de V is van vorig jaar, de namen van dit jaar moeten met een W beginnen



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:24

Sjuim, jij bent echt erg *LOL*

Maar dit is echt niet normaal hoor. Ik vind sowieso dat als je kindje gezond is dat het in een bedje naast je moet kunnen liggen ipv op de kinderafdeling!.

:evaw:

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:22

toen ik net geboren was,was er een een vrouw in het ziekenhuis (die was niet helemaal goed),die dacht ook dat ik haar baby was,stel je voor dat ik ook ontvoerd was ofzo,nmoet er niet aan denken

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, _Nadia_, _San87_, aliida, Astrid_Brann, batje, Bloemetje75, Bowo, Dewii, Frieke84, Furst, GoogleAdsense, Googlebot, Jolijn_vos, juval, Mar_M, Maren, mylittlejoy, Nienkje_H, NikkivanOlst, nimbletje, Niwla, Petunia27, Renss, Roosch, Selina, SemrushBot, supervon78, Thrive, troetjoek, xPearl en 176 bezoekers