Witte vlek in oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Witte vlek in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 03:59

De pony die bij Mickey en Sarah in de wei staat, heeft al een tijd een witte, troebele vlek in haar oog, van ongeveer 1,5 cm lang en 0,5 cm. breed. Voor zover ik het weet, kan ze wel gewoon zien met dit oog.
Wat kan dit zijn? Een beschadiging? Beginnende staar? Of iets heel anders?

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:38

ik denk dat ze oogontsteking heeft of heeft gehad en daar niet of niet voldoende tegen behandeld is. Dan onstaat een witte vlek die, als je het niet afdoende behandelt, blijvend kan zijn. Ik heb ervaring met een pony die dat had en nadat ik haar met hulp van de da had behandeld is die vlek uiteindelijk weggetrokken.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 16:54

Dat zou het heel goed kunnen zijn, want ze heeft inderdaad een paar keer een ontstoken oog gehad waar niets aan gedaan is. Zal de eigenaar er eens op wijzen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:03

Dit kan ook staar zijn. Het lijkt dan wel een wolkje, en ligt duidelijk niet op het netvlies

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:37

mijn paard heeft dit ook. Op een gegeven moment had hij een ontstoken oog en toen heb ik de DA laten komen, hij heeft testjes gedaan met een soort lucifer die van rood groen moest worden. Het bleek dus dat het een beschadiging op het ooglid is. Dit kan komen doordat er een keer iets in zijn oog heeft gezeten en dat heeft gezorgd voor een beschadiging. Volgens mijn DA kan hij er niet blind van worden.

Ik heb daar een zalfje voor gekregen, die 2 maal daags op zijn ooglid gesmeerd moest worden, totdat zijn oog niet meer ontstoken was en weer gewoon weer open was. Je kan er verder niet veel aandoen.

Groetjes shirley