ijslander x paso een ras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 16:57

ik wij hebben gereageert op die ruin ijslander tennesee walker nu is dat een ruin m.i. zonder papieren? ik las van iemand dat ijslanderxpaso een ras is zoja welk en hoe ziet dat er dan uit?
wie kan mij dit vertellen?


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:18

Ja ik weet welk ras je bedoelt. Ik heb er toevallig van de week over gelezen ergens in een wachtkamer. Het was in Hart voor Dieren, maar ik kan me niet herinneren van welke maand, sorry Verward . Je kreeg in ieder geval een iets groter eleganter ijslands type met paso bloed. Gangen vererfde allebei de rassen, die hebben ze van nature. Helaas weet ik er niet meer over, het was een plaatsnaam Scheve mond\ , net zoiets als het groninger paard.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:46

Aegidienberger noemen ze dat: Peruvian Paso x IJslander geeft dat. Mits er 5/8 IJslander in zit en 3/8 Paso. [hoe ze dat "meten" weet ik niet, dat heeft met het fokken te maken en daar heb ik geen verstand van]
Het ras is "ontwikkeld" door Walter Feldmann uit Duitsland, een gangen-paard-goeroe...iemand aanvullingen hierop?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:51

Kan nog even aanvullen; Een Aegidienberger toont als een grote IJslander van het rijtypische elegante type [dus niet die lekkere honker-debonk-schweinepassende-monsterlijke-haarballen] ze zijn vaak groter dan 1.40m. Voornamelijk 4-ganger met veel toltaanleg, geen telgang. Volgens mij is het "ras" -als je daar van mag spreken- in Nederland nog tamelijk onbekend...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:34

De ijslander keer tennesee walker die te koop staat op eenmaal andermaal is een merrie. Voor meer info over de Aegidienberger http://www.fixenixe.online.de/aeg.htm (duitstalig)

Komt in Nederland inderdaad niet zo heel veel voor hoewel ik er laatst ergens een te koop zag staan. De prijzen van dit soort kruisingen zijn meestal hoog (te vergelijken met een redelijk goede ijslander = 8.000 plus)

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 20:11

ja geweldig dimmelim:

maar voor deze merrie vragen ze ook nog 8000.-- en ik kan er nergens papieren bij vinden, dus erg o een beetje duur?ofniet

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:20

Ik vind 8000 persoonlijk een vrij normale prijs. Een ijslander kost al snel 8000 a 9000 voor een recreatiepaard, een merrie is meestla iets duurder. Iemand bood me laatst een raszuivere tennesee walker aan ,ook merrie 5 jaar die was 12000. Inderdaad heeft deze geen papieren want het is geen zuiver ras. Ik denk zeker wel een leuk paardje als ze inderdaad veel tolt laast zien (bvk natuurtolt), helemaal gezond, goed ingereden geen ondeugden e.d. dan is ze die 8000 waarschijnlijk wel waard. Misschien willen ze voor een goed tehuis zakken tot 7 a 6 maar veel minder zal het dan waarschijnlijk niet worden.


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:33

Beetje gekke vraag:
Wat wil je met deze merrie gaan doen?
En kijk dan eens of ze haar "geld" waar kan zijn... Misschien heeft de IJslanderkant van de merrie wel een erge leuke afstamming... [lijkt me stug, anders kruis je niet met een TWH] maar wat dan nog als ze geen afstammingsbewijs heeft... wie garandeert je dat de IJslanderkant 100% zuiver is? Klinkt misschien heel banketstaaf, maar je weet eigenlijk niet wat je koopt!
Als je dan toch [bewust?] voor een gangenpaard kiest, ga dan eens kijken naar een Mangalarga, Paso of een echte Aegidienberger... daar kun je waarschijnlijk meer mee en daar zijn ook rasverenigingen van [Aegdienberger niet in Nederland geloof ik]
Kijk eens op http://www.paso.nl en http://www.gangpferdezentrum.de

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:59

jaaaaahhhhh sibold!!!
Dat was hem!!! DIegene die het aan westernworld vertelde was ik, kon vanmiddag alleen niet op de naam komen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers