Inzittendenverzekering?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Inzittendenverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 17:44

Ik wil heel graag een auto gaan kopen, maar omdat ik nog jong ben is die premie dan zo gigantisch hoog. Nu zat ik dus vd week op www.wellowell.nl te kijken, en kwam ik uit op een redelijke premie die ik wel kon betalen, had ook al een auto gezien die ik me kan veroorloven.

Ik helemaal blij, maar wat bleek, ik had er geen inzittendenverzekering bij gedaan. Toen ik dit aan mijn vader vertelde ging hij hard lachen en hij zei dat ik dat echt móet hebben. Mocht jij iemand invalide rijden die bij jou in de auto stapt, dan zit je straks je hele leven te betalen. Dus verzekeren en dan ook nog maximaal.

Ik weer uitrekenen, wat denk je? Premie 3x zo hoog! Huilen
en díe kan ik dus niet betalen..

Toen vroeg ik dus een beetje rond, en heel veel mensen hebben dus helemaal niet zo'n verzekering, maar kan je daar dan nog wel veilig mee in de stappen? Of moet je voortaan eerst vragen "heb jij wel een inzittendenverzekering?"

Hebben jullie zo'n verzekering?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:55

Ja, die heb ik.
Voor 4 personen incl bestuurder. Ik weet niet beter of iedereen in mijn omgeving heeft zo'n verzekering.
Soms gaan er weleens 5 mensen mee in mijn auto (dat past). Dus ik twijfel of ik niet 1 pers extra ga verzekeren. Want stel dat je met 5 mensen in de auto over de kop vliegt............

:evaw:

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:47

Inzittendenverzekering Verward Nooit van gehoord Bloos
Gelukkig heb ik maar een tweezitter en meestal alleen de hond op de stoel naast me...

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:00

Meestal wordt die wel standaard aangeboden bij je auto-verzekering want het is inderdaad heel erg belangrijk.
Als een passagier schade oploopt bij een door jou veroorzaakt ongeluk ben je aansprakelijk en zonder verzekering dus de pineut.

Ik ken eigenlijk niemand die zo'n verzekering niet heeft. Misschien dat die kennissen het niet eens weten omdat het standaard in het pakket zat en verwerkt is in de premie?

Zonder zo'n verzekering zou ik geen passagiers mee durven nemen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:04

Percy schreef:
Zonder zo'n verzekering zou ik geen passagiers mee durven nemen.


Inderdaad! Daarom twijfel ik al heel vaak over de 5e omdat er maar 4 verzekerd zijn Scheve mond

:evaw:

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:08

Vijfde? Heb jij zo'n grote auto dan? Ik kan er maar vier meenemen maar met een voyager o.i.d. kan je natuurlijk wel meer passagiers meenemen. Je mag toch maar zoveel mensen meenemen als er gordels in je auto zitten.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 20:24

thanx voor de antwoorden! Dan zit er voor mij dus nog geen auto in helaas.. ik moet dan €209 betalen per 3 maanden..


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:33

Nee maar 4 is incl mezelf (bestuurder) en er passen 3 mensen achterin dus dan heb ik in totaal vijf.

Esme_27 er moeten goedkopere verzekerinen zijn hoor.
Ik ben (wel collectief verzekerd, dat wel) €354.03 voor een heel jaar kwijt voor een auto uit 1998, 996 kilo en ik woon in zuidholland (maakt ook nog uit!) dus dat is veel minder dan € 209 per kwartaal.

:evaw:

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 20:36

Ja maar jij bent vast geen 21 jaar, of wel?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:37

nee 23 dus niet zoveel ouder. Ik heb mijn auto ook nog geen half jaar dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb ook nog niks geen schadevrije jaren opgebouwd dus.
Deze verzekering is trouwens bij Meeus

:evaw:

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 20:39

hebben die een website? Klinkt hoopvol!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:31

Sjimmy, je bent zelf geen passagier dus je kan gewoon vier mensen meenemen want de ongevallen inzittendenverzekering is alleen voor de passagiers.

Centraal Beheer is ook vrij goedkoop en de Zwolsche Algemene gaf (vroeger tenminste) vrouwen altijd korting.
Loop een keer binnen bij een assuradeur, die kunnen de voor jou meest gunstige verzekering uitzoeken. Centraal Beheer werkt zonder tussenkomst van assuradeuren maar dan kan je die zelf even vergelijken met de aanbiedingen die je verder krijgt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:41

Stad Rotterdam verzekeringen is ook niet duur.
Weet niet of meeus een website heeft misschien www.meeus.nl ?
Percy, volgens mij telt bij mij de bestuurder wel mee, dat dacht ik gelezen te hebben, maar ik zal eens in de voorwaarden duiken.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:43

Ik heb trouwens bij Amev een offerte aangevraagd 'voor de gein'. Die konden dezelfde manier verzekerd leveren voor circa € 500 p j. da's ook al een stuk minder als die offerte die jij had.
Mijn ervaring is dat wanneer je iemand persoonlijk spreekt je een betere offerte op tafel krijgt dan wanneer je ze via internet aanvraagd.

:evaw:

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:35

Laten we elkaar nou niet onnodig op stang jagen. Een inzittendenverzekering stelt eigenlijk geen drol voor. Wat die verzekering doet is een extra bedrag uitkeren aan je inzittenden bij letsel, maar meer dan een doekje voor het bloeden is het niet. Je denkt toch niet dat je iemand die voor de rest van z'n leven invallide is, met 30.000 euro helemaal uit de brand helpt?
Je gewone verzekering betaald alle kosten, tenzij je ernstig verwijtbaar gedrag hebt vertoond zoals vb alcoholgebruik, verdovende middelen en roekeloos rijgedrag.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:41

Bij mij is dat geen 30.000 euro maar 125.000 euro. En ik vind dat toch een aardig bedrag, ik betaal voor de inzittenden verzekering niet veel extra en als ik daar zelf een veiliger gevoel over heb....
Ikke, als ik vragen mag, heb jij een inzittendenverzekering?

:evaw:

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:52

Ik heb ook een inzittende verzekering. Ik geloof dat het iets van 6 euro per kwartaal kost voor mij. Nou, daar ga ik niet voor zeuren hoor! Stel je voor dat er wat gebeurd, ik ken iemand die aangeklaagd werd door een inzittende omdat deze zijn kop had gestoten bij een aanrijding, waardoor zijn kaak gebroken was, laat in zulk soort gevallen de verzekering maar gewoon dokken, is het probleem meteen opgelost!

Percy schreef:
Centraal Beheer is ook vrij goedkoop en de Zwolsche Algemene gaf (vroeger tenminste) vrouwen altijd korting.


Ik zal het je nog sterker vertellen, dat doen ze nog steeds! Ik ben ook bij de zwolsche verzekerd, en dat gaat prima. Ik betaal € 172,= per kwartaal, all risk, inzittende verz enz. En ik heb regiokorting en vrouwenkorting. Zit in totaal al op 60% no claim. Lachen En ik ben 23. Het gaat gigantisch snel bij de zwolsche, ben er ook heel tevreden over Lachen

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:59

Sjimmy schreef:
Bij mij is dat geen 30.000 euro maar 125.000 euro. En ik vind dat toch een aardig bedrag, ik betaal voor de inzittenden verzekering niet veel extra en als ik daar zelf een veiliger gevoel over heb....
Ikke, als ik vragen mag, heb jij een inzittendenverzekering?


Ja, ik heb een speciaal pakket, inkl. rijden van wedstrijden op de openbare weg en rijden op besloten terreinen.
Dat bedrag blijft overigens een extraatje, ook van 125.000 euro kun je iemand met invalliditeit niet uit de brand helpen, je kunt er nauwelijks een huis van aanpassen, laat staan als iemand ook nog een speciale auto nodig heeft om over de rest mar helemaal te zwijgen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:09

Dat ben ik met je eens, maar in zo'n situatie is wel alles wát je krijgt mooi meegenomen.

:evaw:

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:29

Sjimmy schreef:
Dat ben ik met je eens, maar in zo'n situatie is wel alles wát je krijgt mooi meegenomen.


Dat is zo, maar wel iets anders dan zelf moeten opdraaien voor dergelijke kosten want dat is zeker niet het geval. Het is en blijft een extraatje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:00

Wat zou het probleem zijn als je de auto op de naam van je moeder of vader laat verzekeren? mocht er iets gebeuren (gaan we niet van uit...)
had jij toevallig net die dag de auto van je moeder bij...
Nadeel: je bouwt zelf geen schadevrije jaren op, en ik vraag me af of de auto dan ook niet op naam van je moeder zou moeten staan.
Alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, ik heb vorig jaar voor drie maanden de auto van mijn zus geleend (tja, ze hadden er echt een over) en hem dus alleen verzekerd op mijn naam: geen probleem!

Mocht je in brabant of limburg wonen, informeer eens bij het ZLM, ze zijn vaak echt goedkoper, maar dan wel alleen voor inwoners van deze provincieen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:49

lieke2 schreef:
Mocht je in brabant of limburg wonen, informeer eens bij het ZLM, ze zijn vaak echt goedkoper, maar dan wel alleen voor inwoners van deze provincieen.

Helaas..... Esme_27 woont in Noord-Holland!
En toch moeten er andere manieren zijn te vinden die goedkoper zijn dan wat jij hebt uitgezocht hoor Esme! Succes!


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 15:17

lieke2 schreef:
Wat zou het probleem zijn als je de auto op de naam van je moeder of vader laat verzekeren? mocht er iets gebeuren (gaan we niet van uit...)
had jij toevallig net die dag de auto van je moeder bij...
Nadeel: je bouwt zelf geen schadevrije jaren op, en ik vraag me af of de auto dan ook niet op naam van je moeder zou moeten staan.
Alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, ik heb vorig jaar voor drie maanden de auto van mijn zus geleend (tja, ze hadden er echt een over) en hem dus alleen verzekerd op mijn naam: geen probleem!

Mocht je in brabant of limburg wonen, informeer eens bij het ZLM, ze zijn vaak echt goedkoper, maar dan wel alleen voor inwoners van deze provincieen.


Dat mág ik dus niet maar doe ik ook zeker niet. Als ik dan dus iemand invalide rij, dan gaat de verzekering eens even kijken. Wat zien ze dan? Mijn vader heeft een Chrysler 300M op zijn naam staan en een Opel Corsa Verward En ik reed er "toevallig" in? Nee dan snappen ze zelf ook wel dat ze belazerd zijn, en keren ze dus niet uit. En dan mag jij dus de rest van je leven betalen Haha!

Mijn moeder wilt het ook niet doen, want buiten dat je zélf geen schadevrije jaren opbouwt, kan je die van je moeder dus ook even verpesten door een aanrijding te krijgen. En daarna word de premie verhoogd, is mama niet blij mee.

dus dat is geen optie.

Ik ben gewoon verdoemd tot het voorlopig niet hebben van een auto.. (én een paard, want een van beiden kan dus wel, alleen tegelijk dan word het te duur)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:28

Esme_27 schreef:
Dat mág ik dus niet maar doe ik ook zeker niet. Als ik dan dus iemand invalide rij, dan gaat de verzekering eens even kijken. Wat zien ze dan? Mijn vader heeft een Chrysler 300M op zijn naam staan en een Opel Corsa Verward En ik reed er "toevallig" in? Nee dan snappen ze zelf ook wel dat ze belazerd zijn, en keren ze dus niet uit. En dan mag jij dus de rest van je leven betalen Haha!

Mijn moeder wilt het ook niet doen, want buiten dat je zélf geen schadevrije jaren opbouwt, kan je die van je moeder dus ook even verpesten door een aanrijding te krijgen. En daarna word de premie verhoogd, is mama niet blij mee.

dus dat is geen optie.



Hoe dat met schadevrije jaren zit weet ik niet precies, maar als je vader gewoon opgeeft dat ie twee auto's heeft en jij rijdt in een van die auto's, daar kan de verzekering niks aan doen. Als je er veel in rijdt, dan kan je vader nog altijd zeggen dat hij eigenaar is, maar jij de regelmatige bestuurder, niks aan de hand.
Als bovenstaand wel zou kloppen, wat moet een verzekering dan gaan zeggen met drie auto's op naam?
Goede verzekeringstussenpersoon doet meer wonderen dan I-net, succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 11:24

ikke"]
[quote="Esme_27 schreef:
Dat mág ik dus niet maar doe ik ook zeker niet. Als ik dan dus iemand invalide rij, dan gaat de verzekering eens even kijken. Wat zien ze dan? Mijn vader heeft een Chrysler 300M op zijn naam staan en een Opel Corsa Verward En ik reed er "toevallig" in? Nee dan snappen ze zelf ook wel dat ze belazerd zijn, en keren ze dus niet uit. En dan mag jij dus de rest van je leven betalen Haha!

Mijn moeder wilt het ook niet doen, want buiten dat je zélf geen schadevrije jaren opbouwt, kan je die van je moeder dus ook even verpesten door een aanrijding te krijgen. En daarna word de premie verhoogd, is mama niet blij mee.

dus dat is geen optie.



Hoe dat met schadevrije jaren zit weet ik niet precies, maar als je vader gewoon opgeeft dat ie twee auto's heeft en jij rijdt in een van die auto's, daar kan de verzekering niks aan doen. Als je er veel in rijdt, dan kan je vader nog altijd zeggen dat hij eigenaar is, maar jij de regelmatige bestuurder, niks aan de hand.
Als bovenstaand wel zou kloppen, wat moet een verzekering dan gaan zeggen met drie auto's op naam?
Goede verzekeringstussenpersoon doet meer wonderen dan I-net, succes.
[/quote]

Als je een verzekering afsluit moet je ook aangeven wie de hoofdbestuurder is. Als je dan een ander aangeeft moet je ook de leeftijd aangeven, op basis daarvan betaal je dan dus premie, en in mijn geval is dat dus hoog. Doen je dit niet dan keren ze ook niet uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, Blue_flower, djodjodjo, MissJG, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Syb_sem, Ubermetrics, Zoe_85 en 69 bezoekers