schoppen een hengstje????????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

schoppen een hengstje????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 18:38

Ik heb wel es gehoord dat als een veulen nog niet geboren is en je ziet het in de buik van de merrie bewegen dat het dan meestal een hengtje is en als het te vroeg wordt geboren dat het dan een merrie is. Wie weet of dit waar is?? heb het vorig jaar bijgehouden en bij 5 van de 7 merries klopte het.


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:06

ook merries zie je bewegen!
Het is bij de koe zo: als het kalf 5 dagen te laat is, is het eem bull, ik weet niet of dt bij het paard ook zo is!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:02

Of het in theorie klopt weet ik niet maar bij ons in de praktijk klopt dit Haha!
Bij Pinky en Rubbo hebben we hele gevechten mee gehad. Mysty en Rossy slipene rustig Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:00

Er is hier laatst al een soortgelijk topic over gestart bij fokkerij en afstamming geloof ik, over het eerder komen dat het een merrie wordt en het later komen een hengst. En eigenlijk klopte dit tot nu toe bij mij ook wel, maar Showgy heeft nu 2 keer een hengst gehad en die kwam elke keer een week eerder als de uitgerekende 11 maanden na dekdatum, maar goed misschien dat een merrie nog wel eerder komt? Denk dat je ook naar je merrie moet kijken, maar over het algemeen klopt dat wel aardig, maar dus ook op de individuele merrie letten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:19

Wij zagen het veulen al bewegen met 4/5 maanden dracht, dus nee, dat een merrie'tje niet beweegt is een fabeltje!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:15

inderdaad, fabeltjes!
Mijn merrie was vorig jaar drachtig van een voetballer leek wel, was toch gewoon een echte merrie die 25 dagen te laat werd geboren. Die gedachten rond het feit dat een hengstje langer wordt gedragen daar hoef je dus ook niet vanuit te gaan.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:36

Mijn veulen werd 2,5 week te laat geboren. Dus tegen mij zeiden ze ook dat wordt zeker een hengst. Maar er kwam toch mooi een merrie uit.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:01

Tryntje haar veulen is een merrie en dat heb ik wel degelijk zien schoppen (ook gevoeld, echt een gaaf gevoel is dat) En ze kwam precies op de uitgerekende datum. En Treesje haar veulen is een hengstje en was twee weken te vroeg en Gofke haar veulen was één week te laat en was ook een hengstje.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:48

onzin joh...... kijk als het bij mensen zo was geweest had ik een jongetje moeten zijn ipv een vrouwtje Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:40

Annechien schreef:
onzin joh...... kijk als het bij mensen zo was geweest had ik een jongetje moeten zijn ipv een vrouwtje Haha!


Ik ook, m'n moeder zegt altijd dat ik al paardrijd sinds ik in haar buik zit Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:54

Mijn merrieveulen heb ik ook zien trappen hoor...maakt helemaal niets uit.
En ze was een goede week te vroeg....

Je suis Charlie.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:20

Haha mn vriendin had vanmiddag ook een gevecht met de ongeboren baby. Elke x als ze dr hand op der buik legde ging ie schoppen, wij hadden ook gelijk zoiets van: dit is een hengst!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:11

ons eerste veulen werd 4 dagen te vroeg gehaald door de DA, hij was bang dat het door de baarmoederwant zou slaan zo ging het te keer enne twas echt geen hengst hoor haha
het tweede veulen was ongeveer een week overtijd en was een hengst.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:24

Dat was zo mooi bij ons op stal. Er staat een Haflingerfokker bij ons en 1 van zijn merrie's was toen nog drachtig, hij was er echt van overtuigd dat het een hengstje zou worden, want het schopte en weet ik allemaal niet wat.
Wij zeiden al 'als het een merrie wordt gaan we lachen hoor' maar hij wist bijna zeker dat het een hengst werd, en wat was het? *LOL* een merrie-tje

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:21

Mijn merrieveulen van vorig jaar ging ook stevig te keer in de buik van mams, en werd een week te vroeg geboren...
Wel heb ik een ander fabeltje (?) gehoord. benieuwd wat jullie vinden.
Als een merrie tijdens de dracht aanhankelijker of liever wordt, zou er een merrie geboren worden.
Wordt de merrie juist nukkig en chagrijnig, zou ze drachtig zijn van een hengst.
Wat zijn jullie bevindingen??

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:44

hmm moet ik ook eens opletten, mijn fries werd heel erg lief maar is het verloren na 3 maanden.
mijn welsh pony is eigenlijk niet echt veranderd, ja wel makkelijker en minder bang.

ik heb ook gehoord nee gelezen in een boek over zwangerschap bij paarden dat als je een eetlepel water in het oor van een drachtige merrie druppelt ze alleen met haar hoofd schud.
schud ze met hoofd en heel haar lichaam zeg maar dan is ze niet drachtig?
Ik moet zeggen ik heb het niet geprobeert hoor haha
het komt uit The foal in the womb.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:00

eponine schreef:
Als een merrie tijdens de dracht aanhankelijker of liever wordt, zou er een merrie geboren worden.
Wordt de merrie juist nukkig en chagrijnig, zou ze drachtig zijn van een hengst.
Wat zijn jullie bevindingen??

Hm. Mijn merrie heeft al deze stadia al doorlopen. Wat zou het dan moeten worden Haha! ??

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:06

Misschien een hermafrodiet Mac? Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:04

Loolapelooza schreef:
Misschien een hermafrodiet Mac? Haha!

Haha! Haha! !! Weet ik meteen een goede naam. "Herma" klikt als een klok!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:23

kennisje van me heeft pas eenveulen gead, 1 week overtijd en een leuk merrietje haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:15

Mac"]
[quote="Loolapelooza schreef:
Misschien een hermafrodiet Mac? Haha!

Haha! Haha! !! Weet ik meteen een goede naam. "Herma" klikt als een klok!
[/quote]

haha, super!
Laat me weten als "Herma" geboren is

Wel leuk zo, heb je tenminste een naam gekozen met een achterliggende reden. Knipoog
Kun je er altijd mooi een verhaaltje erbij vertellen. Haha!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:39

Nou mijn veullie was 5 dagen later en was wel een hengst! Lachen ik vind je moet niet op zulk soort dingen af gaan... misch. denk je wel als hij te vroeg word geboren, YES! en merrie en is het een hengst...Lachen ik geloof niet echt in zulke dingen...Haha!
Maar onze merrie is zeker veranderd! ze is nu veel liever enzz, en voor het veulen wou ze nooit luisteren onder het rijden , heel druk, nooit aan de teugel, haast niet in te houden, en ze is er nu drastich in veranderd... ze is veel rustiger (soms te rustig Schijnheilig ) , wil nu ook aan de teugel enzz! Knipoog

groetjes wendy

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan en 2 bezoekers