ik was zo blij, kan nu wel janken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

ik was zo blij, kan nu wel janken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 17:47

zoals jullie twee weken geleden hebben kunnen lezen, hebben mijn zus en ik recent een paard gekocht, waar we erg in onze nopjes over waren (zie topic: VvdD:jaja, nu is ze echt van ons! (+ foto!)).

We hebben haar uitgebreid laten keuren (zowel klinisch als röntgenologisch) in Bosch en Duin en ze is goed gekeurd. Ook in december is ze door de vorige eigenaar helemaal gekeurd en ook door die arts goed bevonden. Omdat onze keuringsarts niet aangesloten is bij de Amev hippo, moesten de foto´s ook door de verzekeringsarts bekeken worden.

Dit alles is vorige week gedaan en werden we door de Amev gebeld met hun uitslag. Ze willen haar niet opnemen in de verzekering, omdat ze rechts achter OCD geconstateerd hadden (iets wat dus twee artsen voor hen niet hebben opgemerkt Frusty ). Daarnaast wilden ze de buigproef opnieuw doen, omdat ze rechtsvoor er gevoelig op was, maar er niets te zien was op de foto. Vandaag is hiervoor de inspecteur van de Amev voor langsgekomen en het was 1 groot drama . Ze liep ontzettend kort rechtsvoor op het harde terein (op het zachte in de bak was niets te zien). Officiele afkeur door de verzekering dus.... De verzekering begreep echt niet hoe het kon dat twee artsen (die bij hen hoog in het vaandel staan) dit over het hoofd hebben kunnen zien Verward .

Conclusie: Ze gaat terug Scheve mond . De voorwaarde was namelijk dat het paard geaccepteerd moest worden door de verzekering, daarom hadden we haar opnieuw laten keuren. Tis natuurlijk wel cru dat het paard officieel goed gekeurd is, maar toch het een en ander mankeerd.

Ik baal echt als een stekker Boos! , het paard staat hier pas 2 weken, dus echt gehecht ben je dan nog niet aan zo´n beest, maar ze voldeed wel grotedeels aan wat we zochten. En nu moeten we dus weer van voren af aan beginnen met zoeken..... Frusty
Laatst bijgewerkt door Mause op 24-02-03 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:53

Jeetje, dat meen je niet! Wat erg... of ja, als ze goed door zo'n volledige keuring komt, dan ga je er toch van uit dat het paard helemaal gezond is? Verschrikkelijk balen zeg, kan me voorstellen dat jullie het even helemaal hebben gehad.

Wel toevallig dat ik een uur geleden dacht: hoe zou het met het nieuwe paard van Maureen zijn? Had al een tijdje niets meer gehoord en was wel benieuwd, vandaar.

Jammer dat het plezier van zo korte duur was. Hopelijk lopen jullie snel tegen een ander leuk paard aan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:07

he wat rot.
denk je dat je een leuk paard hebt, krijg je dat weer.
ik hoop dat je snel een ander leuk paard hebt!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:07

Wat zonde zeg! Ik vind het een heel leuk beestje op de foto! Lachen Dat die artsen daar zo overheen hebben gekeken zeg Verward Dat snap je toch ook niet.
Ik hoop dat jullie snel weer een ander paardje tegenkomen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:08

Jeetje wat zonde joh, ik vond het een leuk paard om te zien. Onbegrijpelijk dat die 2 artsen dat niet gezien hebben Wees blij dat je haar nog kan teruggeven aan de vorige eigenaar.

Succes met de nieuwe zoektocht en ik hoop echt dat jullie het paard vinden waar jullie naar op zoek zijn

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:12

Das balen zeg. Nou ik hoop dat je zoektocht naar een nieuwe nu iets voorspoediger zal verlopen.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:17

Het is verschrikkelijk rot voor je!!
Maar beter er nu achter komen dan later!!

Ik hoop dat je heel erg snel een leuk GEZOND paard zult vinden.

Sterkte!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:23

Balen, maar blij toe dat je er nu achterkomt dan ellende naderhand.
Sterkte en succes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:35

Jeetje dat is echt balen zeg! Heel vreemd ook dat 2 artsen dat over het hoofd zien Verward
Maar ja, zoals orri al zegt, beter dat je er nu achter komt dan dat je later met een kreupel paard zit.. Scheve mond

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:54

Wat onwijs balen zeg! Wel goed dat je gezegd had dat ze door de verzekering opgenomen moest kunnen worden en niet alleen dat ze door de keuring kwam, anders had je nu mooi een probleem gehad.

Heel veel sterkte hoor, ik hoop dat je weer zo'n leukerd vind!
Ik vind het een schitterend paard!

:evaw:

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:56

Puur uit nieuwsgierigheid... Wat hebben die twee dierenartsen hierover gezegd?

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 19:06

muckypup schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid... Wat hebben die twee dierenartsen hierover gezegd?


de eerste dierenarts is hierover nog niet ingelicht (ivm ziekte van zijn kant), maar is zelfs een arts die bij de Amev is aangesloten, dus stel dat we haar daar weer hadden laten keuren, dan had ze zo opgenomen geweest en was er nergens een probleem van gemaakt, omdat de verzekering dus dan niet opnieuw de foto´s bekijkt. Dan hadden we dus wel een paard in de verzekering gehad, wat achteraf helemaal niet goed bleek te zijn....

Onze dierenarts hebben we gebeld, maar die zei dat hij de foto´s wel opnieuw wilde bekijken, zo uit zijn hoofd kon ie natuurlijk niets zeggen (hij ziet ZO veel paarden op 1 dag). Maar de foto´s liggen nu nog bij de Amev, dus die komen pas vrij na hun definitieve besluit. Hij vond overigens de buigproef acceptabel, terwijl de verzekerings inspecteur hem erg slecht vond.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:13

Wat vreselijk balen zeg....
Het enige postieve is dat je er nu wel op tijd achter komt, voordat je eindeloos bezig bent met een kreupel paard.
Wel heel vreemd dat die andere twee (!) artsen dit over het hoofd hebben gezien.
Sterkte en succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:13

Joh, wat is dat vreselijk balen. Eigenlijk verwacht je dat ook niet meer nadat ze door 2 verschillende DA goedgekeurd is.
Dit is echt een streep door de rekening en de vraag is ook in hoeverre dit paard echt last van de OCD gehad zou hebben. Heel veel paarden hebben OCD maar hebben nog nooit een pas gekreupeld.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:31

Wat een naaierij zeg!
Ik weet niet beter of ze hebben gewoon zo'n dier op te nemen als een da hem goed genoeg vindt!

Ook al vond ik het niet zo'n leuk dier, vind het echt balen voor je!
Ik hoop dat je snel een paard tegenkomt wat net zo leuk is (of misschien nog wel veel leuker! Party!! )

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 22:39

Fitzroy schreef:
Joh, wat is dat vreselijk balen. Eigenlijk verwacht je dat ook niet meer nadat ze door 2 verschillende DA goedgekeurd is.
Dit is echt een streep door de rekening en de vraag is ook in hoeverre dit paard echt last van de OCD gehad zou hebben. Heel veel paarden hebben OCD maar hebben nog nooit een pas gekreupeld.


ja, dat klopt, een fragment hoeft niet te betekenen dat ze er ook per definitie last van gaan krijgen, maar tis niet alleen dat achterbeen met die chip, tis ook nog rechts voor waar ze op de buigproef niet goed op loopt. Ze wordt dus om 2 redenen uitgesloten.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:58

Dat is echt heel erg balen!! Maar ze liep dus voor vandaag niet kreupel, en vandaag ineens wel? Verward
Nou ja, het is maar goed dat je er nu achter komt. Ik hoop dat je snel weer een leuk paard vindt!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:23

he wat vervelend, lijkt me zo erg! Ik hoop ook dat je snel een ander leuk paard vind, waar het hopelijk verschrijkelijk goed mee klikt Lachen

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 23:40

Jura schreef:
Dat is echt heel erg balen!! Maar ze liep dus voor vandaag niet kreupel, en vandaag ineens wel? Verward


Ze liep op de keuring met de buigproef niet goed (was natuurlijk op harde ondergrond), maar de arts vond het nog wel acceptabel. Verder is er op een zachte bodem niets te zien, dus met het rijden e.d. verder geen last gehad van kreupelheid. Nu die inspecteur weer langskwam heeft hij haar weer op het harde laten lopen, waar je dus weer wel wat aan kon zien (zeker bij de buigproef).

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:50

Mause wat verschrikkelijk!!!
Jeetje ik las hoe blij jullie waren met dat paard, echt superjammer. Frusty

Mocht je je hart willen uitstorten, pb maar even.
Ik leef heel erg met je mee en hoop voor je dat je ondanks alles toch weer vol enthousiasme verder kunt gaan zoeken.
Heel veel sterkte!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:51

Jeetje, wat vervelend zeg!
Hopelijk vinden jullie snel een ander paardje waar het mee klikt Maar wel raar dat ze twee keer door de keuring komt en nu niet opgenomen wordt door de verzekering Verward Dat verwacht je toch ook niet Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:15

jammer maar wat je zelf al zegt nu ben je er nog niet zo gehecht aan.Het is altijd balen helemaal van zo'n leuk paard maar als je over een half jaar/ jaar was beginnen met kwakkelen en wie weet dat het slecht afliep dan was je wel hardstikke gehecht
verder opzoek of wacht je nog even?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:25

Hè da's verschrikkelijk balen zeg!!! Echt jammer, dit was wel zo'n geweldgig paardje. Ik hoop dat jullie net zo'n leuk paardje tegen zullen komen!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:26

Wat ontzettend jammer.
Hoe reageerden de eigenaren?
Lijkt me voor hun ook erg vervelend, denk je een goed paard te verkopen dat door de DA is goedgekeurd, keurt de verzekering hem als nog af.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 16:13

Nimber"]
verder opzoek of wacht je nog even?
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje gehad heb en ook zeer teleurgesteld ben in de paardenhandel / klinieken door dit gehele gebeuren. Misschien heel naief gedacht, maar ik dacht dat je toch wel van een dierenarts zijn oordeel op aan kan.

Maar goed, ik heb nu wel geproefd van het fenomeen: "eigen paard hebben", dus ga zeker verder kijken, maar eerst moet dit afgehandeld zijn.

[quote="Ilindra schreef:
Hoe reageerden de eigenaren?


Tja, die waren er ook zeker niet blij mee. Die konden niet geloven dat de verzekering opeens dingen zou zien die 2 artsen over het hoofd hebben gezien. Naar hun mening hebben ze een "goed" paard verkocht en zijn er niet happig op om haar terug te nemen. Ze willen dat we verder kijken naar een andere verzekering, die haar wel wil opnemen. Maar daar voel ik me niet echt "safe" over, heb nu toch wel m´n twijfels gekregen of het paard wel echt gezond is.

Dit gaat dus een heel vervelende kwestie worden, ben ik bang.... Misselijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers