Springfoto's van Boy en Avanti

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Springfoto's van Boy en Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 14:15

Boy is mijn verzorgpaard en Avanti is mijn eigen pony die ik samen met mijn zusje moet delen. Hieronder staan een aantal springfoto's van vandaag.

Dit ben ik met Boy, deze foto's zijn net iets te laat gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Dit vind ik een hele mooie foto:
Afbeelding
Nee dit is geen weigering, beetje te vroeg genomen:
Afbeelding
Dit was wel een hele elegante weigering Frusty :
Afbeelding
En de laatste is wel gelukt:
Afbeelding

Nu mijn zusje op Avanti(iets betere foto's op het juiste moment gemaakt door moi Cool ):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik nog even op Avanti:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat foto's zonder springen:
Afbeelding
Dit is nou Avanti zijn oog, aan allebei de kanten heeft ie een half maanoog:
Afbeelding
In de stal:
Afbeelding
Ik nog even op Boy:
Afbeelding
En Boy zijn hoofd:
Afbeelding

Zow dat was het weer, zoals jullie wel kunnen zien ben ik niet echt een springwonder maar ik vind het wel onwijs leuk dus commentaar is welkom.


Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:20

Cewle foto's!!!!
Vooral die 3e vind ik erg mooi!!!!!!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:33

leuk hoor...
en is je zus nu weer een beetje over der angste heen?
zo te zien wel Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 14:39

Jaha, ze durft t weer helemaal, ze durfde eerst ook niet te springen omdat het op manege Bentwoud een beetje rot ging maar ik heb er weer over haar angsten heengeholpen samen met Avanti natuurlijk.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:44

Oh dat oog zo van dichtbij op de foto,gaaf joh.
Op de laatse foto is het net of je op een stoel zit hihi

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:46

Leuke foto's, je moet alleen proberen hem NIET langs de hindernis te laten lopen bij een weigering, beter stil staan dan erlangs. Ze zeggen ook wel: Eens erlangs is altijd erlangs. Da's dus heel vervelend. Leg er anders balkjes langs, of zet ze schuin omhoog Lachen
Ik ben helemaal geen springheld, dus dit is trouwens veel te hoog voor mij Schijnheilig

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 14:50

Ja ik heb mijn beugels altijd heel erg kort, vind ik veel fijner, vooral met springen. En tja dat langs de hindernis... Dat paard is nogal sterk dus ik kon er niet zoveel aan doen, maar hij weigerde maar 1 keertje, daarna sprong hij gewoon braaf.


Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:57

mooi zo, ik had al wel zo iets van dat komt wel weer goed }>

had dus gelijk

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Merlyn

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:58

Ow mooie fotos .
Apart dat halfe maan oog ik ken ook
een tinker die dat heeft maar die heeft een wit hoofd dus dat is dan niet o apart maar ik vin het echt stoer

RAINBOW

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:03

corinepgek schreef:
Boy is mijn verzorgpaard en Avanti is mijn eigen pony die ik samen met mijn zusje moet delen. Hieronder staan een aantal springfoto's van vandaag.

Afbeelding


Ik heb altijd geleerd, achteroverzitten, druk in het zadel houden voor de sprong. Je zit hier al wat voorover, wat mij altijd verteld is dat paarden dan meer kans hebben te weigeren of erlangs te lopen. Ik moet zelfs wel eens doorzitten in draf, en mocht pas meegaan als het paard 'af' ging. JE blijft dan echt niet zomaar achter, maar je zit in ieder geval niet voor het paard. Je lijkt namelijk een beetje ver voorover te zitten, ook tijdens de sprong en de landing.
Springen is niets anders dan goed aanrijden is mij altijd verteld, en het klopt ook Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30604
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:40

Dat heb ik ook altijd geleerd Germie, en viel me ook gelijk op. Maar leuke foto's hoor Corine, van Avanti en Boy!! Ze doen het leuk.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:48

mooi hoor.. maar toevallig heb ik het er vandaag ook over gehad dat ik pas 1 pas voor de sprong mag mee zitten.. maar het ziet er heel netjes uit hoor.. hihi van wie is die kont op die ene foto Tong uitsteken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:41

Vroeger (20 jaar terug Bloos oeps wat ben ik oud) leerde ik springen op een manege van een instructeur die zelf ook fanatiek sprong.

Wel was hij al wat ouder, en we leerden dan ook in de verlichte zit balkjes te draven, en ook als we op een sprong afdraafden of galoppeerden in de verlichte zit (naar voren) te zitten met steun op de beugels.

Echter nu leer ik juist in het zadel te blijven zitten tot vlak voor de sprong.
Het is wat meer opletten wat betreft: "Wanneer moet ik meegaan met de sprong zelf", maar je kunt je paard inderdaad beter sturen en begeleiden bij de laatste bocht en de laatste paar passen, en ook de afzet.
Nog niet zo simpel als het lijkt! *LOL*

Trouwens Corinepgek:
Wat heb je je beugels kort bij Boy? (Ook al ging je springen)
Een vriendin van mij had dat ook maar moest ze van de instructrice toch langer maken omdat ze anders haar benen teveel naar voren stak en niet goed in het zadel kon blijven zitten.

Wat leuk trouwens dat je ook op Boy kunt rijden, wat doe je allemaal met hem? Ook les, buitenritten, of zo?
Veel succes met Boy en heerlijk dat je zusje weer meer vertrouwen heeft gekregen dankzij Avanti en jou! Party!!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 22:09

Ja ik weet dat mijn beugels heel erg kort zijn, maar op de een of andere manier vind ik dat veel fijner rijden. Ik zal toch maar eens gaan proberen ze wat langer te doen. Op Boy en Avanti rijd ik gewoon in de bak. Ik heb nog geen les helaas want ik moet nog iemand vinden... Buitenritten mag ik pas gaan maken van mijn ouders als ik mijn ruiterbewijs heb.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 59 bezoekers