welke antivliegenspray gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

welke antivliegenspray gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 13:20

met de zomer al in mijn bol Party!! vroeg ik me af wat jullie gebruiken om jullie paardjes van de vliegen af te helpen?
Gebruiken jullie en een vliegenspray en een vliegendeken, of alleen 1 van die twee?
En welk merk gebruiken jullie?

liefs maaike

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:22

Geen vliegendeken, dat gaat niet goed in het land.
De spray maak ik zelf van koude sterke thee, met azijn (1:1) en daardoorheen 10 druppels teatreeolie, 10 druppels menthol en 10 druppels citronellaolie.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 13:23

nee gaat dat niet? zakt f enzo zeker? menthol waar kan ik dat kopen en werkt dit?ook tegen horrzels?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:25

ik gebruik de anti vliegen spray van het Etos huismerk... is hetzelfde als in de ruitersportzaken, maar vele malen goedkoper... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:26

Die van mij is een rolmops dus het hangt binnen de kortste keren scheef, en dan is er altijd wel een weidegenootje zo grappig om haar verder uit te kleden. En aangezien ze absoluut niet van kontakt met andere paarden houdt, staat dat garant voor dikke paniek en bloederige draadwonden....

Er zijn zat paarden die wel met dek de wei in kunnen hoor, en die van mij kan het ook, maar alleen als ze apart staat met onze eigen brave Leonardo.

Menthololie koop je ook gewoon bij een reformwinkel, net als de andere etherische oliën.
Tegen horzels? Als ik iets wist wat daar ECHT en BLIJVEND tegen werkt, dan werd ik vandaag nog rijk.....

Menthol ruikt sterk,het overschaduwd de zweet- en paardengeur. Daarom doe ik het erin.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:31

Ik maak ook zelf een mengsel, water, teatree olie, kamferfoelie olie (geloof ik) en citronella.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:33

Foeneknof en mijn eigen mengsel van koude thee, azijn en citronella (waarom die thee erin zit weet ik eigenlijk niet maar het ruikt en werkt precies hetzelfde als al die andere merken).

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:47

ik doe knoflook door het voer heen, *LOL* en ik gebruik vliegenspray die ik koop bij een ruitersporthuis.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:46

Ik heb vliegenspray dat ik moonlight op doe. Ik weet eigelijk nit hoe het heet maar ik heb het vande dierenarts. En het helpt heel erg goed. Ze heeft helemaal geen last van vliegen als ik dat op doe!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:01

ik heb tegenwoordig een geweldige vliegendeken (net als alle paarden bij ons). Met loopspit, supersterk en ook nog betaalbaar (duitsland gekocht). Deze deken blijft heel goed liggen, bedekt hals en buik en je kunt hem ook over je zadel heen doen...Kortom: wij besparen tegenwoordig enorm op vliegenspray. 1 fles per zomer voor wedstijden, verder niets. Niet meer nodig.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:04

ik heb die van de welkoop...

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:08

wij maken ook zelf vleigenspul
we doen het volgende:
we kopen bij de kruitvat een eigenmerk haargel en daar doe je citronelspul in en roeren maar
dat smeer je op de vacht en het blijft er goed op zitten omdat het gel is, eind van de dag ff een harde borstel erover halen en dan weer nieuwe op smeren als nodig is
onder het paardrijden blijft het ook goed zitten als ze zweten want dan loopt het niet met het zweet van de vacht af

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:08

Sonja schreef:
Menthololie koop je ook gewoon bij een reformwinkel, net als de andere etherische oliën.


Wa is een reformwinkel? Kun je een voorbeeld van een winkel noemen? Ik ga in de zomer naar friesland waar ook veel insekten zitten Haha! (Waar niet?! )...we hebben vorig jaar al gekliederd met van alles...maar wil dit jaar toch echt iets hebben wat echt werkt Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:12

de Tuinen is een reformwinkel. Kan wel zien dat jij niet de boodschappen haalt Xono Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:08

een Bucas buzz-off deken met hals en fly off gel voor tijdens het rijden. Een spuitbus is het engste wat er ooit is uitgevonden (volgens Prisca) dus gebruik ik gel.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:22

Citroensap verdunnen met water en spuiten maar!

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:26

Ik zoek ook nog een vliegendeken voor een shetlander. Weet iemand waar ik dit kan vinden. Vorig jaar had ik zo`n gele spuitbus voor varkens koeien en paarden. Verder flink veel knoflook. Azijn deed ik in zijn staart tegen de jeuk. Mijn pony heeft gigantisch veel last van de vliegen en ook nog last van zomereczeem. Ik was hem ook nog begin van de zomer met thea three shampoo tegen de jeuk.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:58

Ik gebruik Veerust, verder wel azijn tegen de bulten. En ga binnenkort weer knoflook voeren. En soms citronella olie op zijn vacht nog.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:05

Geen vliegenspray en ook geen vliegendeken. Alleen knoflook, het hele jaar door.
Je jaagd er niet alleen vliegen mee weg, maar ook mensen die aan de kant staan te kijken en ik kom in galop langs Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:04

Een zelf gemaakt mengsel van etherische olien, samen gesteld door een aromaterapeute.
Voor de gene die zelf met etherische olien aan het proberen zijn, als je verkeerde verhoudigen gebruikt werkt het alleen maar minder(dus als je ergens van te veel gebruikt).
Verder geven wij de paarden in het vliegen seizoen iedere dag een broodje met 1 drupje knoflook olie(staat gelijk aan 8 teentjes). Je paard stinkt een uur in de wind maar het werkt perfect.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:03

Ik maak de vliegenspray zelf,maar ik kan niet zeggen dat het helpt.
Maar de spray uit de winkel helpt evenmin.
Ik had ook een vliegendeken,dat hielp een stuk beter,tot die kapot ging.