Gezocht: Manèges in Belgisch Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Gezocht: Manèges in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 18:36

Ik ben dus opzoek naar een manège hier in de buurt om 1 keer in de week of in de 14 dagen te lessen.

Op vorige manège ben ik gestopt, omdat ik niet meer echt een paardje daar had waar ik nog graag mee reed.
En op de nieuwe waar ik terecht kwam hebben ze een nogal "bizarre" techniek om les te geven. Rijden met longeerbijzetten als je vwnw wil rijden is niet handig als die dingen je paard blokkeren op 10 cm onder "opgeheven hoofd" .

Er zitten hier vrij veel Limburgertjes heb ik al gezien, dus ik kan proberen Haha! .

Iemand die op een leuke manège rijdt, waar het niet kop aan kont hobbelen is, maar waar je dus effectief zelf mag sturen Knipoog en waar de paardjes liefst niet helemaal afgestompt zijn. En dit dat in de buurt van Hasselt- Sint-truiden - Genk - Tongeren.
Gelieve mij dan iets te laten weten, want zonder les gaan mijn vzpaardjes het ook niet leuk vinden denk ik Lachen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 00:23

Niemand?

okke
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 04:03

nou, als je toch zo van ijslanders houdt, kom eens naar Maastricht! vlakbij en ook nog met meerdere ijslanders! Mooie buitenritten op paarden die ook nog zelf kunnen en mogen denken -binnen bepaalde grenzen natuurlijk- en met ruiters die dat evenzo doen...
zie pb...
okke

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 10:14

Hmmz heb geen pbtje gehad, maar lijkt wel leuk om eens te doen. Niet elke week echter Lachen

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:35

hoi ik ben en Belgisch Limburgertje Lachen
In genk heb je Kattevenia
In Alken heb je Alius en T'Steinershof
In zutendaal heb je Bosherhof
In Diepenbeek M&M manege
Maar of die maneges goed zijn weet ik niet. Ik rij sinds een maand op M&M manege maar ben er niet echt tevreden over. Mijn vriend wilde me een plezier doen en wilde leren paardrijden. Hij ging dus naar de beginersles en ik mee natuurlijk. Geven ze hem een paard dat half zot was van de opgekropte energie mijn vriend donderd er heel erg hard vanaf (hij had bijna een rug fractuur) en wilt nu nooit meer op een paard zitten. nadien kom ik te weten dat dit paard de helft van de winter op stal stond omdat hij te fel was in de winter. Daar zetten ze dan een beginneling op bij gebrek aan andere paarden Boos! ! Maar als je goed kunt rijden is hetmisschien een fijne uitdaging. ik blijf er voorlopig ook. Ikzelf ben trouwens van Genk en jij?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 13:15

Quinzy :p

Ik heb nog met u gePBt, wij hebben samen ooit op les gezeten Knipoog. Int Steinershof :p.

Maar daar hebben ze dus voor de moment niks meer staan waar ik beetje graag mee rij.En als ik betaal om te lessen, wil ik er zelf ook wel beetje fun in hebben. Haha!

Alius been there done that; da's met 15 kop aan kont rijden é ... da's ook ni mn ding dus Lachen.

Zutendaal en diepenbeek ken ik ni, genk wel al geweest Lachen.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:16

Hey ik rij in genk op kattevenia!!! en ik vindt het een hele fijne manege!!! Vooral op woensdag (dan rij ik Knipoog ) !! als je nog iets wil weten over kattevenia laat me iets wete Lachen groetjes

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 12:48

Tessaake hebben ze daar leuke lessen? Waar je ook effectief nog bijleert? Lachen

Zoltje

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:16

Hoi,
ik ben pas van manege veranderd. ik reed ook in Diepenbeek, maar vond het ook niet meer zo leuk daar...ik kreeg ook steeds van die rare paarden ook al vroeg ik speciaal achter eentje om mijn vertrouwen terug op te bouwen, maar kom...
Ik ben nu één keer in Zoutleeuw, het Provahof, geweest, viel wel mee. Heel verzorgd! Maar in het weekend is het er ontzettend druk.
Ben ook nog ooit 2 keer in de Ruitershoeve in Wilderen (bij Sint-Truiden) geweest. Daar mag je inderdaad zelf sturen en zo... je mag er zelfs niet achter iemands gat aanrijden...en zelf je figuren bepalen, maar ben ervan thuisgebleven door een schrik....De lesgever is nogal hevig en mijn paard deed heel wild in zijn buurt, het paard had er echt schrik van. Toen het aangalopperen niet wou lukken kwam hij met een krukje achter het paard aan!!!! Nooit ben ik er nog geweest.
In Spalbeek is er ook nog een goede manege (ben er zelf nooit geweest maar een buurmeisje rijdt er al 11 jaar en is heel tevreden), de eigenaar heet Liefsoens.
Veel succes! Hopelijk vind je er één waar je je goed voelt.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:42

In Leopoldsburg zijn er fijne lessen, maar dat is mischien een beetje ver voor je.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 19:09

Leopoldsburg is inderdaad een beetje ver, kom ik alleen op Steppegras te eten Vork

Moet ik dringend nog eens doen! Maar wel zonder die gekke saus die ze daar hebben Haha! .


Eeeuh Zoutleeuw, dat zegt mij iets, waar ligt dat net? Want laatst reed ik in Sint-truiden en daar ben ik ook ongeveer een half uurtje voor onderweg.

Dankjulliewel allesinds.

Zoltje

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:42

Zoutleeuw ligt in de omgeving van Sint-Truiden, Duras, Dormaal, Geetbets,...als dat je iets zegt...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 21:35

Dus dat zou niet veel verder rijden zijn.

Vrijdag nummer en adres eens zoeken, dan kan ik een kijkje gaannemen.

Zoltje

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:26

in Sint-Truiden zelf is er ook nog een manege Belderbusch. Ben er nog nooit geweest, maar hebben een website nl. www.belderbusch.be .
Ziet er wel een wat elitaire bedoening uit, maar dat is dan mijn mening.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 09:28

Ben ik geweest, was ik niet zo happy met de manier van lesgeven.

Longeerbijzetten als je aan het rijden bent, keimaffe instructies ....

ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:58

in Vliermaal heb je het ruitersportcentrum. Goede lessen vind ik maximun 6 paarden per les en goede instructie

Vliermaal ligt naast Diepenbeek. Over M&M heb ik ook niet zo'n goeie dingen gehoord er staan nu verschillende mensen van daar bij ons

Als je meer info wilt pb je maar

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:53

hey het licht er aan op welke dag je gaat, maar meestal zijn de lessen goed!! Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:58

Jammer dat je niet in de buurt van Den Bosch rijdt, de manege waar ik rijd is echt super! Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 20:06

Ik kan misschien een helicoptertje huren ofzo en dan een paar keer in de maand overvliegen Knipoog.

Cody1
Berichten: 49
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:08

hey ik zoek ook een manege in limburg
woon in Neerpelt.
ben al heel lang op zoek ;)

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:15

ithilien schreef:
in Vliermaal heb je het ruitersportcentrum. Goede lessen vind ik maximun 6 paarden per les en goede instructie



Het ruitersportcentrum in Vliermaal is één van de betere manèges in de buurt! Mijn vriend heeft daar onlangs voor de eerste keer paardgereden. Hij kreeg een heel braaf dier, ging keurig aan de longe en de instructrice was heel kalm en kundig.
Naast dressuur en springen, kan je daar ook western rijden.

Nog een manège is die waar ik soms rijd... Manège Biezenhof in Jesseren. 't Is allemaal oude nest daar (qua stallen, kantine, enz) maar de paarden zijn er happy en de instructeurs weten waar ze het over hebben. Dus misschien toch het proberen waard?

sophietjeboy
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:24

Hey,

ik ben annsophie en ik rij al heel lang
IK heb jaren in Velm bij Sint-Truiden gereden.
Dat is manege Capriole super toffe manege maar ben toen toch veranderd naar een manege in kuringen.
Manege woutershof.
Hier zijn de websites: www.manegewoutershof.be en www.manege-capriole.be
je moet zeker eens een kijkje nemen.
als het je dan intereseert zie je daar het adres ook wel staan onder contact..

Hopelijk heb ik je iets vooruit geholpen.

Groetjes annsophie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:27

ithilien schreef:
in Vliermaal heb je het ruitersportcentrum. Goede lessen vind ik maximun 6 paarden per les en goede instructie

Vliermaal ligt naast Diepenbeek. Over M&M heb ik ook niet zo'n goeie dingen gehoord er staan nu verschillende mensen van daar bij ons

Als je meer info wilt pb je maar

kan me voorstellen wie van die mensen bij u staan en dat geloof ik graag dat die weinig goeds over M&M vertellen. ;)
Een van de mensen die toendertijd "gevlucht" is van die verschrikkelijke manege is inmiddels al met hangende pootjes terug gegaan dus...... En voor je het denkt, neen, ik rijd niet meer op M&M. Dus dat is al niet de reden dat ik de manege verdedig.

JoLuCa ligt ook nog in Zolder, die kan je proberen. Verder heb je bosscherhof in Zutendaal maar het is al heel lang geleden dat ik daar nog manege-lessen heb gezien. Toen ik daar nog regelmatig kwam was het daar wel goed maar hoe het er nu is? :)

M&M Diepenbeek hangt het heel erg af van welke lesgever je hebt. :)

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:49

Laura_Thijs schreef:
hey ik zoek ook een manege in limburg
woon in Neerpelt.
ben al heel lang op zoek ;)


In Neerpelt zelf hebt je geen 'publiek' maneges, alleen een paar prive rijhallen waar je tegen betaling met je paard kan rijden, en indien geweest les kan volgen ... pb als je nog interesse hebt dan kan ik de contactnummer door geven.
Op de rand van Neerpelt/Bocholt is ook een prive rijhal waar les gegeven wordt (ook springles).
In Overpelt hebt je de rijhal van LRV Overpelt.
In Hamont hebt je de maneges: het Looienhof en Flaming Ranch, alhoewel de tweede meer western gericht is.
In Lommel hebt je een prive rijhal, waar rijles wordt gegeven.

Wij reden vroeger naar Bocholt en Lommel voor de dressuur lessen en naar Peer (Panhof) voor de springlessen.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Gezocht: Manèges in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:02

Dit is een heel oud topic, dus een slotje.