Wat ben ik het zat zeg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Wat ben ik het zat zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 09:10

zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=103285

Vorig jaat april officieel gemeten met maatstok, 1.54. Afgelopen zaterdag weer, ik denk een jaar niet meten dat moet toch wle minstens 1 cmtertje opleveren. 3x raden wat dr hoogte is..............1.54!!!! Dat is toch niet nrmaal 0cm in 1 jaar gegroeid!!!! Huilen Frusty
Ik was het zo zat dat ik in een giga dip schoot en bedacht had om d'r van de zomer in te laten rijdne (niet door mij want ik vind mezelf echt te groot/zwaar voor dr) en dan daarna in de verkoop! Maar ik heb een tijdje terug gezegd dat ze van mij nog ongeveer 2 jaar krijg, tot het moment dat ik zo'n beetje wil gaan starten met dr (winter '04/'05), dus ik vind dat ik mezelf daar aan moet houden en Tallie nog een kans moet geven zich te ontwikkelen, zucht

Heb zelf nog gezegd dat ik helemaal kap met die k**knollen en dat ik nooooit meer een eigen paard wil, maar van die gedachte was ik natuurlijk alweer snel af Knipoog


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:50

Das flink naadje ja...

Ik was heel erg blij dat de mijne krap 2 cm gegroeid was,
die is nu met 3 jaar rond de 1.72 en ik hoop zo dat hij niet boven de 1.75 uitkomt!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 09:56

mag ik een stukje Knipoog

het is zo balen allemaal, ze heeft echt een top karakter, 3 goeie gangen, lekker koppie, alleen die hoogte Frusty

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:07

Gatverdamme, wat ongelooflijk rot zeg...

Ik kan me best voorstellen dat je daar een flinke dip van krijgt.
Duimenduimenduimenduimenduimen dat ze toch nog een flinke groeispurt krijgt...

Toos paardloos

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:10

Misschien een l*llige opmerking maar als je denkt dat ze toch te klein voor je blijft kun je haar nu beter als E-pony verkopen, voordat ze echt nog een flinke groeispurt krijgt!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 11:37

Fitzroy schreef:
Misschien een l*llige opmerking maar als je denkt dat ze toch te klein voor je blijft kun je haar nu beter als E-pony verkopen, voordat ze echt nog een flinke groeispurt krijgt!


vind het geen banketstaaf opmerking hoor.
heb nog steeds een heel klein ienieminipietseltje hoop dat het toch goed komt zoals iedereen maar tegen me zegt, en als ik dr nu zou verkopen en dan zie ik dr misschien over 2 jaar en is ze wel groter, dan zou ik pas echt ziek zijn

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:47

Tallida ik wil je niet ontmoedigen, maar een mooie kleine blijft meestal klein. Het zijn vaak degene die niet in verhouding zijn die blijven groeien.
Lancet heeft meer kleintjes en Wisconsin stond erom bekend. Jammer dat je foto's het niet doen, maar gezien de afstamming gok ik op een mooi paardje met veel front en goede bewegingen met een sterk achterbeen. Ik zou haar idd maar als E pony verkopen als het groene seizoen begint en sparen voor een grotere voor jezelf. Sterkte ermee

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:49

Ik zou haar nog een kansje geven.
Ik weet niet hoe ze gebouwd is en wat haar afstamming is, maar als haar lichaam een beetje fors is en het is een laatgroeier zoals die van mij kun je toch nog wel een stukje verder komen.

Fie van mij is nu ruim 1.62 of misschien wel ietsje groter inmiddels. Toen ze bijna 3 was, was ze maar 1.57m. Ze is dus uiteindelijk nog best een stukje gegroeid en doordat ze vrij breed is is het geen gek gezicht als ik er op zit. Ik zat met hetzelfde probleem als jij, maar ik heb het toch nog een kans gegeven en ik ben er nu blij mee.
De 1.65m. die ik in mijn hoofd had is ze nooit geworden, maar het is gelukkig nog wel een klein stukje in de richting gekomen!


Sterkte ermee, ik weet hoe je je voelt! Verdrietig

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 12:09

Afbeelding
fotootje van gister in het bos, op de foto zie je een vriendin van mij, die is denk ik 10 cm kleiner als ik.

sarabande: je omschrijving van haar is erg treffend, goed dat je dat zo "van een papiertje kan aflezen"

nou de upload werkt weer eens niet, wie een fotootje wil zien kan effe naar:http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=12&uid=946718&gid=1746018&

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:23

Ja beetje ervaring door de jaren opgedaan Knipoog . Maar jouw paardje is inderdaad af, ik zie niet dat daar nog veel schot in zou kunnen komen. De bovenlijn ziet er niet uit verhouding uit en dat is een voorwaarde voor groei.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 12:32

zou ik een klachtbrief naar de fokker kunnen sturen? Ze zijn nu toch bezig met een soort 'binnen 2 jaar retour bij aankoop" regeling??? Misschien kan ik daar wat mee. Hij had nog wel een leuke welthit II staan uit dezelfde moeder.
snif mn hart breek, jammer dat ik niet nog een klein zussie heb of nageslacht....

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:34

Dat is inderdaad wel flink balen ja. Ik heb dat ook gehad met een zelf gefokt veulen. 1.56 werd hij uiteindelijk en ik heb hem ook verkocht. Niet leuk maar ik heb er wel vrede mee omdat hij een hele leuke nieuwe baas heeft gekregen.
Ik heb hem echt omhoog zitten kijken maar hij trok zich niets aan van de stokmaat van vader en moeder en bleef net zo klein als oma van moederskant Scheve mond

Hoe langer je haar houdt, hoe moeilijker het misschien wordt om haar te verkopen, aan de andere kant levert een, netjes, ingereden E-pony ook weer een stuk meer op.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 13:20

Percy schreef:

Hoe langer je haar houdt, hoe moeilijker het misschien wordt om haar te verkopen,
tis al te laat denk ik om d'r zomaar weg te doen, ik ben wel zo'n emotionele softie. Ik laat d'r sowieso inrijden, maar i.p.v. mezelf vraag ik mn kleine sprieterige instructeur....
Tja en wat moet je er dan voor vragen he Verward

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:09

Hoe oud is ze nou?? Tegen de tijd dat ze weg mag laat het dan maar eens horen!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:25

Precies! ik zou nog wachten. Er zijn paarden die later een groeispurt krijgen. Ga haar iig nog niet berijden voor ze "uitgegroeid" is. Jammer dat ze te klein is gebleven. Ik ben ook 1.75 en vind het geen gezicht (en vind het niet fijn rijden) als ik een kleiner paard onder mij heb dan 1.70. Veel succes ermee!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:33

hoe jong is dat knol van jou???

zo te zien op foto's een stevige tante.... Haha!

mijn paard /ruin heb ik met 4 jaar en 3 maanden gekocht en de maat was 1.65.
met 6 werden de dekens zo klein.....nu issie bijna 8 en meet precies:
1.70.
Dus.....misschien beetje geduld?

wel leuk beest, beetje zelfde bouw als de mijne....vandaar.
ik weet alleen niet of er verschil is tussen merrie's en ruinen.

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:11

sorry hoor maar ben jij dat op die fotos want volgens mij ben je er dan helemaal niet zo veel te groot voor.
mijn paardje is 2cm groter en kan met gemak een grote volwassene houden en die van jou ziet er ook niet echt ielig uit hoor
ik zou haar ook niet kunen verkopen hoor,maar ja succes in ieder geval

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:41

Zonde zeg dat ze de hoogte niet in wil, heb ff op je site gekeken, mooi paardje hoor met een leuk papier erbij!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 08:59

xtostarlight schreef:
sorry hoor maar ben jij dat op die fotos


volgens mij heb ik ergens geschreven dat het een vriendin is van mij (iemand moets de foto's toch nemen Haha! ), zij is ongeveer 10cm kleiner dan ik....

In april wordt ze 3, eind april gaan ze weer het land op, en ergens in juni gaat ze denk ik op het land vlak bij mn manege, en dan gaan we voorzichtig aan wat doen (we=mn instructuer en ik. gelukkig is hij erg klein en sprietig, dus hij mag eerst Knipoog Dus over een paar maandjes zal ik daar wel een foto van plaatsen

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:28

Zelfs al krijgt ze nog een groeispurt, als ze nu 1.54 m is zal ze toch echt niet hoger worden dan 1.60 m.
Aan jou of je dat groot genoeg vindt. Ik zou het zelf veel te klein vinden. Net als Mikey kijk ik pas naar paarden vanaf 1.70 m.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:17

Als een paard in de groeiperiode tussen haar 2e en 3e jaar nul groeit en de bovenlijn nergens overbouwd is, dan is er idd weinig kans op groei, laat staan een groeispurt. Ik zou mijn denken op de reele mogelijkheden afstemmen, vooral omdat je al aangaf dat ze voor jou zowiezo te klein is. Als ze een fijn karakter heeft is een ponyruitertje vast heel blij met haar, en omgekeerd.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:17

Ik heb twee paarden, eentje is 1.75 en de ander is 1.61. Die bleef ook toen ze jong was veel te klein (maar dat kwam mede door een ongeluk als jaarling). Ik ben zelf 1,75 en vind mezelf ook te klein voor Kiri. Ze kan me best hebben hoor, maar het staat gewoon niet mooi. Daarom rijd ik ook geen concours met haar. Ik heb haar destijds gekregen van mijn schoonvader omdat ik geen geld had voor een ander paard en hij er toch niets mee kon omdat ze zo klein was (hij fokte toen nog dressuurpaarden). Nu heb ik eigenlijk geen tijd meer voor haar dus ik ben al een hele tijd op zoek naar een goede baas die met haar lekker recreatie gaat rijden, maar iedereen die interesse heeft valt over de stokmaat! Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een paard van minimaal 1.70 wil hebben, zelfs voor recreatie rijden. Dus misschien is het wel beter om haar als E-pony te verkopen, want volgens mij is er veel meer vraag naar een goede e-pony dan naar een klein paard. En van dat emotionele snap ik wel hoor, ik heb er ook moeite mee om Kiri te verkopen want het is echt een schat (en nog heel mooi (zwart) ook). Ze gaat ook alleen naar iemand die ik er mee vertrouw en die haar veel aandacht wil geven. Maar ik denk dat ze daar uiteindelijk wel beter af is als bij ons.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 10:46


Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:19

ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n gek plaatje hoor! Je paardje is geen ielig ding, staat wel goed!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:51

Volgens mij staat dat best, het is een fors paard, dus die kan wat meer hebben als zo'n schrielkippie Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrr en 103 bezoekers