Duitse Hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Duitse Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:42

Ik ben hier al vaker over begonnen, en ik weet dat alle kwpners ed, ook van duitsers afstammen.

Vandaag en gisteren was ik op de zwolse paardendagen, en daar waren ook een aantal ruiters van Warendorff met hun hengsten. Het blijft me opvallen dat dit hengsten zijn die niet met veel veer bewegen, ze bewegen maar gewoontjes, hebben ook geen speciale uitstraling................het paard waarvan je zegt, ja wel leuk...........maar verder niet.

Vervolgens zie je een Painted Black,Gribaldi, Rousseau, OOseven bijv. ( ik praat nog niet eens over Jazz, Rubels of Krack C) En die paarden hebben zoveel uitstraling, zoveel beweging, en zoveel veer in het lijf. En ik blijf dat missen bij veel duitsers..............kom ik steeds de verkeerde tegen, of delen jullie deze mening?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-03 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:44

Gribaldi is toch een duitser??

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:51

Ach ja Pipo, Gambo kwam ook uit Duitsland en daarmee is de KWPN opgebouwd Haha! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:54

Daarom zeg ik, ik weet dat er veel van duitsers afstammen, en sommige zijn zelfs duitsers.

Gribaldi is een trakehner!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:19

Pipo schreef:
Daarom zeg ik, ik weet dat er veel van duitsers afstammen, en sommige zijn zelfs duitsers.

Gribaldi is een trakehner!!


En trakehners zijn geen duitsers???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:29

Hmm, geloof niet dat jullie begrijpen wat ik bedoel, of je kunt niet zo best lezen dat kan ook.

Boven het topic staat!!! Ik weet dat ze van duitsers afstammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar de warendorf hengsten vielen mij gewoon heel erg tegen. Ze zeggen altijd, de echte goede hengsten verlaten Duitsland niet, en komen niet te koop, het zijn de mindere die naar Nederland komen. Als ik dan zo rondkijk, dan zie ik de mindere echt voor Duitsland starten.

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:31

Ik ben het niet met je eens, kijk mijn profiel maar eens, de foto's van mijn paard Donnerstorm, het voorbeeld van wat de moderne fokkerij wil. En dus 100% duits.

Is het al lente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:35

Inderdaad een plaatje om te zien Wiljo, maar ik gaf ook aan de duitse paarden zien er mooi uit. Maar ik mis de veer in het lopen, ze lopen wat strak allemaal.

Of het ligt aan de ruiters dat kan ook natuurlijk.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:38

Pipo schreef:
Hmm, geloof niet dat jullie begrijpen wat ik bedoel, of je kunt niet zo best lezen dat kan ook.

Boven het topic staat!!! Ik weet dat ze van duitsers afstammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.


Gribaldi stamt niet af van trakehners maar IS een trakehner

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:38

Tja, misschien gaan de nederlandse ruiters de duitsers dan toch nog voorbij! Haha!

Is het al lente?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:39

Waar ik me aan blijf ergeren bij duitsers is dat ze vaak voor heel spectaculair zijn maar achter achterblijven

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:41

Ja Samsam, dat ben ik wel met je eens, ik ben een keer naar de hengstenshow van st. Ludwig geweest en ik vond dat ook.

Is het al lente?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:43

jij hebt trouwens wel een leuk paard wiljo, zo op foto in elk geval!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:44

Laurentianer kon jou ook niet warmer krijgen pipo? Knipoog

deel je mening voor een deel wel, maar uit het dressuurverleden blijkt toch dat die "gewone" duitse paarden aan de top staan, de duitse paarden kunnen veel makkerlijker foutloze proeven rijden en daar scoren ze op, uitzonderingen daargelaten zoals Farbenfroh maar ja dat paard kan geweldig bewegen kan voor een oefening tienen krijg maar ook tweeen door bv een taktfout, taktfouten zal je bij paarden als gigolo nooit zien (op dat rare piaff achterbeentje na Knipoog )

ik denk dat nederlanders een beetje teveel aparte dravers willen zien (krack, jazz, enz) maar bij het internationale dressuurgeweld heb je daar niet genoeg aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:48

Hehehe, eindelijk iemand die reageerd met de bedoeling waarvoor ik het geopend had. THANKS Wouter!!!!!

Ik heb heel sterk het idee dat ze inderdaad een stuk makkelijker in de kop zijn. Braver hun oefeningen doorlopen. Maar die uitstraling die een Krack of een Jazz heeft, mis ik gewoon. En de veer in het lijf.

Nee wouter, die Laurentianer kon mij niet warm krijgen, vond dat Marlies hem netjes reed. En de muziek paste super ondanks dat het mijn smaak niet was. maar ik vond hem wat eng in de hals. En qua beweging? Beetje saai paard eigenlijk.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:49

De Nederlandse fokkerij is net zoals de Duitse fokkerij opgebouwd uit alle in Europa aanwezige rijpaardrassen, + volbloed + Arabier. Het verschil zit hem in de selektie en in de strenge veterinaire eisen die Nederland al heel lang stelt. Op dit moment worden bij alle stamboeken deze eisen als doel gesteld, maar inhalen is altijd moeilijk. Daarnaast is het niet het KWPN maar de Nederlandse fokkers die steeds, zelfs tegen de wil van het stamboek in, datgene opgezocht hebben dat zij als verbetering zagen. Nederlanders zijn daarin pioniers en minder braaf dan leden van Duitse stamboeken. Door deze creatieve instelling begint de Nederlandse fokkerij wat uit te lopen. Duitsland keurt Nederlands gefokte hengsten goed en dat is een teken aan de wand. Maar het zijn altijd golfbewegingen omdat alle stamboeken zo nauw verwant zijn en elkaar voortdurend nadoen en volgen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:50

Samsam"]
[quote="Pipo schreef:
Hmm, geloof niet dat jullie begrijpen wat ik bedoel, of je kunt niet zo best lezen dat kan ook.

Boven het topic staat!!! Ik weet dat ze van duitsers afstammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.


Gribaldi stamt niet af van trakehners maar IS een trakehner
[/quote]

Ik heb het niet over alleen gribaldie samsam, beetje vervelend dat je precies op woorden iemand probeert te pakken. Ik heb het over alle paarden in het algemeen, dat die allemaal uiteindelijk weer van die duitsers afstammen. Maar ik hoor hier op bokt vaak roepen dat die duitse paarden zoooo geweldig zijn, maar als ik dan naar de hengsten kijk die ik vandaag en gisteren heb gezien, dan vind ik dat toch teleurstellend.

Vooral als je daarna een Painted Black door de baan ziet dansen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:32

Zou het verschil niet izjn, dat omdat wij Nederlanders zo graag overal de vruchten van plukken, wij niet kunnen wachten met het afronden van een volwaardige hippische opleiding, maar ze direct al uitbrengen. We beginnen dan misschien idd wel met beter materiaal, maar doen al dat talent tekort door te vroeg, te veel en te ongeduldig te willen presteren; maw, rijden we de jonge talenten misschien kapot, zodat de 'eenvoudigere' duitse talenten ons uiteidnelijk toch voorbijstreven?

Wat zou een jong kwpn-talent kunnen presteren in handen van een Duitse grootmeester?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:05

Hmm, ik zie liever een anky, hp, edward gal rijden dan een duitse grootmeester.

Op de een of andere manier vallen de paarden die op die manier gereden worden altijd op. Zoveel veer en souplesse! En dat zie ik maar niet bij die duitsers. Altijd strak en en stijf!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:11

Volgens mij steken ze de Duitse paarden (en vaak ook ruiters) eerst een bezemsteel in de kont voordat ze de ring ingaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:19

De meeste Duitse ruiters die ik heb zien rijden, onder de toppers dan, gaan niet echt zachtzinnig met de paarden om. Bevel is nog altijd bevel en hoe meer bloed er in de paarden komt hoe meer ze daar problemen mee krijgen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:27

Ben ik dan de enige die WEL van duitse hengsten houd????? Ik vind Fidermark bijv. wel een toppertje! Maar ja, ik zal er wel helemaal geen verstand van hebben...... Bloos


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:28

Ik vind de hengsten niet minder (ook niet beter) als Nederlands gefokte,
alleen de manier van voorstellen houdt ik niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:58

Maar als de duitsers ze dan zo "verkeerd" rijden/voorstellen, waarom zijn ze de nederlanders dan vrijwel altijd voor gebleven in de sport??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:36

Ja, vraag ik me ook af: wedstrijden zijn de norm. Winnaars van wedstrijden zijn goeie dressuurpaarden. Wat heeft het voor nut paarden af te zeiken die winnen in de ring? Dat is de omgekeerde wereld.
Blijkbaar is hun manier van rijden het meest efficiënt. Als de winnaar op gelijk welke grote wedstrijd geen Duitser is dan hebben ze wel les van een Duitser of wonen ze in Duitsland.

En vele van die dieren dragen toch veel bloed mee, om nu te beweren dat Duitse paarden minder hoog in het bloed zouden staan ??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys, Kanto en 165 bezoekers