Ik ben gestoord.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onbekend
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-02-03

Ik ben gestoord.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 11:57

Hallo allemaal.

Ik heb een ziekte, en naar aanleiding van het topic over leugens wil ik daar meer iets over vertellen.

Ik heb ooit een grote leugen opgezet omdat ik heel erg onzeker was en er was nog meer aan de hand.
Ik zou een denkbeeldige vriend hebben, niet een relatie maar het was een goeie vriend, en hij overleed en ik was er de dupe van.
Allemaal wat ik nu zegt is niet waar, maar dat heb ik ooit verzonnen en het is in me hoofd blijven zitten, ik kan het niet vergeten. In mijn hoofd leeft hij. Ik heb zelfs dagen gejankt omdat hij ''is overleden''.
Ik werd zelf droevig van me eigen leugen en ik lijdde er zelf heel erg onder, voor mij was het allemaal gebeurd ik geloofde me eigen leugen, en overtuigde mezelf dat ik dat heb meegemaakt.
Ik wou waarschijnlijk aandacht van mensen want ik heb me leugen aan een paar dierbare mensen gezegd, omdat ik hun steunnodig had, want ik lijdde heel erg onder me eigen leugen.

Nu heb ik de waarheid verteld aan 1 dierbaar persoon en daar heb ik goed mee gepraat.
Ik heb nu het gevoel als ik terugkijk naar de tijd dat ik die leugen heb opgezet dat ik in die tijd psygisch ben.
Ik ben nu heel erg bang om gek te worden want als ik nu terug kijk heb ik het gevoel dat ik in die tijd niet 100%was, terwijl ik wel gewoon kon denken maar zodra ik alleen was ging ik weer naar mijn denkbeeldige vriend.

Ik denk nu dat ik geholpen moet worden of in terapie, soms hoor je weleens dat in die gekkehuizen sommige gekken een denkbeeldige vriendje hebben en toen lachtte ik ze uit, maar ik heb het zelf meegemaakt, en het had me en hoop tranen kunnen sparen als ik gewoon mezelf had kunnen zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:00

Neem contact op met je huisarts. Zorg voor hulp. Je bent echt niet gek! Iedereen bedenkt wel eens wat en kan er bijna in geloven.

Zorg gewoon voor proff hulp en je komt er zo weer uit. Succes ermee.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:12

Contact opnemen met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar de professionele hulpverlening. En doorzetten he, stap 1 is gezet, nu nog verder.
En 'gekkenhuizen' en 'gekken' is niet echt meer van deze tijd hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:29

Wist je trouwens dat je herinneringen van vroeger voor zo'n 60% verzonnen blijken te zijn? Is onderzoek naar gedaan. Verzinnen en erin geloven is dus heel "normaal".
Ik denk dat je huisarts je verder kan helpen.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:15

Ik zou idd naar de huisarts gaan DIe verwijst je wel door naar profesionele hulp. Enne het is idd goed als je je verhaal kwijt kan!!
Sterkte!

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:45

Ik weet heel goed wat je bedoelt! Het is best een stap om naar de huisarts te gaan maar ik zou het toch doen als jou was.

Die kunnen je hulp bieden en je wordt echt niet voor gek aangezien hoor...igg zeker niet door mij want ik weet hoe het is...

Sterkte..

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:14

Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen, ik denk dan toch naar de huisarts gaan, zoals de meesten hier zeggen...

Iig veel sterkte, of is het succes? Tong uitsteken

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:48

ik zou zeker een verwijsbrief halen bij je huisarts.
zodra fantasie (zo zou je je leugen ook kunnen noemen) en realiteit elkaar
overlappen is het goed hulp te zoeken.

ook kinderen kunnen een denkbeeldig vriendje hebben, dat is helemaal niet zo verkeerd.
het is gewoon voor jezelf fijn te weten waar je fantasie vandaan komt en wat de achterliggende reden is.

gek ben je zeker niet hoor.
daarbij...wie is er tegenwoordig nog normaal?
Haha!

succes !

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:51

Je bent niet zomaar gestoord, en al helemaal niet als je ervan bewust bent dat het echt je verbeelding was.

Ik zou inderdaad even met iemand praten hierover.
Succes!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:51

Ben je ooit bij jezelf na gegaan waarom je dat hebt gedaan? Je praat erover alsof je er nu geen last meer van hebt. Maar toch denk je dat therapie goed voor je zou zijn.

Ik heb met je te doen. Praat, als het kan, er eerst een met je moeder of vader over, voor als je nog thuis woont. Als je al zelfstandig bent, dan gewoon zal ik idd naar de huisarts gaan hoor. Wat in de volksmond 'gek' wordt genoemd, is iid nu niet meer. Trouwens psychische klachten van allerlei aard is volksziekte nummer 1.

Trouwens als je een eigen wereldje hebt, dan wil dat nog niet zeggen dat je gelijk niet meer helder kan denken. Maar, zoals iedereen hier al zegt, ik zal wel hulp zoeken, des te eerder ben je weer bovenjan. En dat is toch alles wat je weer wil?

Als je er nog niet aan toe bent, zorg dan dat je iemand vind om mee te pb-en en dat hij/zij het luisterd oor voor je vormt. Dat wil ik ook graag voor je doen hoor. Ben helemaal geen kwaaie namelijk Knipoog en 1000% betrouwbaar.

Iig veel succes en liefde toegewenst voor de nabije toekomst.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:07

Welcome to the real world.