Amerikanen boycotten Franse producten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Amerikanen boycotten Franse producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 17:07

De VS heeft genoeg van Frankrijk, dat hard campagne voert tégen een aanval op Irak.

De Amerikanen voelen zich verraden door de Fransen, die ze in twee wereldoorlogen hebben helpen bevrijden. Een krant in New York heeft daarom nu opgeroepen tot een boycot van het Franse produkt. Ook de Duitsers moeten het ontgelden, maar de Nederlanders worden liefkozend 'the Dutch helpers' genoemd.

RTLnieuws


Ik vind dit eigenlijk toch wel te zot voor woorden. Ben ik dat nu alleen? Wat vinden jullie hier nu van?

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:37

Eerlijk gezegd vind ik dit achtelijk.

'De Amerikanen voelen zich verraden Bloos , dan moeten ze maar dan niet zo'n fascistoïde oorlog beginnen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:04

met zn allen (nl'ers/bokkers) de amerikaanse producten boycotten en alleen nog franse gebruiken!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:03

missnynke: neeeee Bloos Ik gebruik veel Amerikaanse producten Haha!

Maar even serieus: ik vind het ook belachelijk. Hoe kinderachtig zeg! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:25

missnynke schreef:
met zn allen (nl'ers/bokkers) de amerikaanse producten boycotten en alleen nog franse gebruiken!


Franse producten worden al sinds een tijdje geboycot in NL (lees: dat is een tijdje zo geweest). Franse wijn was toen 'not done' bijvoorbeeld.

De houding van de Amerikanen doet me toch weer denken aan die opmerking die die ene Amerikaan tegen mij maakt over dat het wel zijn opa was die aan de Franse kust landde om ons te bevrijden. Kennelijk is het toch een voor-wat-hoort-wat cultuur.

Frankrijk is misschien lastig, maar het is wel een land wat in Europa heel wat te vertellen heeft, vooral op militair gebied. Op 14 juli bijvoorbeeld, wordt er nog steeds een militair defilé gehouden in Parijs, in andere landen komen dit soort militaire parades niet meer voor.

Wij als Nederland zijn nergens meer als we en de Fransen en de Amerikanen tegen ons krijgen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:38

Tja Mickey, ik ben natuurlijk pas nog in Florida geweest en ze zijn daar echt helemaal pro-Bush en voor een oorlog tegen Irak.

Toen ik tegen de hoteleigenaar opmerkte dat ik het allemaal wat te ver vond gaan, kreeg ik een hele tirade over me heen Haha!
Die Amerikanen denken echt dat zij het voor het zeggen hebben in de wereld.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:40

*tsssssssssssss* Boos! Hoe denk die stomme Bush nu nog te kunnen teren op wat 1 van zijn voorgangers heeft gedaan!!?? EUROPA UNITE en boycot alles wat Amerikaans is! Het is nu genoeg geweest!!! Boos!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:56

dus geen internet/computers/microsoft/bokt/mcdonalds meer? Huilen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:00

Fitzroy schreef:
Die Amerikanen denken echt dat zij het voor het zeggen hebben in de wereld.


idd, en wat dacht je dat ik vanmorgen in de krant las?
uitspraak van Bush:"Wie denken de Fransen wel dat ze zijn, dat ze denken dat ze over de Amerikaanse politiek mogen beslissen?"
En wie denken de Amerikanen wel niet dat ze zijn, dat ze denken dat ze voor de hele wereld moeten beslissen dat een oorlog tegen Irak moet. Als de Amerikanen iedereen willen pushen om mee te doen, en als je dat niet wilt, door hen wordt uitgescholden voor verrader en wat diens meer zij, dan proberen zij zeker niet te beslissen over de politiek van een ander land??

Die kerel maakt me echt kwader en kwader elke keer ik zijn kop zie of een uitspraak van hem hoor, voor mijn part mogen ze gerust zo'n bom steken op een plaats bij hem waar het zonlicht nooit komt...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:54

Toch heeft de tegenweer van Frankrijk en Duitsland en Belgie er voor gezord dat er nog steeds niet gevochten wordt. Dit soort acties laat alleen maar zien hoe gefrustreerd de Amerikanen raken omdat ze niet zomaar kunnen aanvallen. En nu in alle landen die er achter staan zoveel mensen op de been gekomen zijn om te protesteren gaan steeds meer meelopers zich genuanceerder uitlaten. Die willen ook weer verkozen worden in eigen land
Protest helpt

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:06

Bush is echt gek! Hij doet het alleen uit eigenbelang.
En gelukkig is de oorlog nog niet begonnen, ik hoop dat die oorlog er ook nooit komt! Ik hoop dat Bush nog gestopt kan worden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 07:55

Hmm vergeet niet dat de Fransen en de Duitsers evenmin nobele motieven hebben om Irak niet aan te vallen. Waarom niet? Jawel, geld en olie! Rusland is ook bezig om dat rijtje thuis te horen.

Met name Frankrijk heeft al lekker veel verdiend aan het regime van Saddam Hoessein. Als hij weggestuurd wordt, dan is de kip met de gouden eieren geslacht voor Frankrijk.

Ik heb het bericht niet gelezen, weet dus niet of de Boycott door Bush is afgeroepen. Amerikanen roepen wel meer boycotts af. Zo is er een oproep om Shell en een stel ander oliemaatschappijen te boycotten, omdat ze olie kopen uit het midden-oosten. Dat geld wordt dan weer gebruikt om Amerikanen af te schieten.

Maar goed: in het grote schema der machten is het allemaal een spel. Een spel op Hoessein in de war te brengen. Golfoorlog II is al 5 jaar uitgesteld en wie weet moet hij wel afgesteld worden. Toch zou het handig zijn om Hoessein eerste eventjes te ontwapenen, zónder oorlog. Niemand weet of dat haalbaar is.