Torsion zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Torsion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 01:36

hallo allemaal!

ik heb afgelopen vrijdag iets nieuws (tenminste voor mij) uitgeprobeerd. een torsion zadel! dit is een geheel flexibel zadel zonder zadelboom dat echt perfect zit. het is voor mijn paard echt perfect omdat hij momenteel met spierproblemen kampt. Verdrietig maar gelukkig dus toch iets gevonden waar mee ik uit de voeten kan!

maar nu vroeg ik mij af of ik de enige ben die met zo'n zadel rijdt (gaat rijden) en wat de ervaringen zijn van de mensen die er mee rijden.


groetjes demelza. Koe


voor de mensen die totaal niet weten waar ik het over heb, is het misschien een idee om op de volgende site te gaan kijken: www.gotreeless.com

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 09:37

ze zien er heerlijk uit, maar ik kende ze nog niet, dus ook geen ervaring mee. succes met je forum

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:37

Ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Een torsion verdeelt de druk totaal niet. Het is dus afhankelijk wat voor probleem er in de rug zit. Het is op afstand moeilijk te beoordelen, ik zou je paard moeten zien en bevoelen om het te kunnen zeggen. Houdt je paardje goed in de gaten.
Ik ken ze goed, het zijn best fijne zadels, maar zoals met alles, niet elk zadel past klakkeloos op elk paard, wat de "deskundigen" ook mogen beweren.

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 15:35

demmie schreef:
hallo allemaal!

ik heb afgelopen vrijdag iets nieuws (tenminste voor mij) uitgeprobeerd. een torsion zadel! dit is een geheel flexibel zadel zonder zadelboom dat echt perfect zit. het is voor mijn paard echt perfect omdat hij momenteel met spierproblemen kampt. Verdrietig maar gelukkig dus toch iets gevonden waar mee ik uit de voeten kan!



maar nu vroeg ik mij af of ik de enige ben die met zo'n zadel rijdt (gaat rijden) en wat de ervaringen zijn van de mensen die er mee rijden.


groetjes demelza. Koe


voor de mensen die totaal niet weten waar ik het over heb, is het misschien een idee om op de volgende site te gaan kijken: www.gotreeless.com


Afbeelding

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:40

Pmarena hier op bokt heeft een torsion.. ik zal eens wat foto's zoeken

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:49

het ziet eruit alsof het weinig kwaad kan. maar ik ben ook geen zadeldeskundige.

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 21:07

denz schreef:
Pmarena hier op bokt heeft een torsion.. ik zal eens wat foto's zoeken


hoi hoi!!

leuk dat je dat wil opzoeken.

ik zat net je profiel te bekijken, maar wat een schattige pony heb je zeg. echt zo'n knuffel om te zien!

groetjes demelza Koe

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 21:27

Toeties schreef:
het ziet eruit alsof het weinig kwaad kan. maar ik ben ook geen zadeldeskundige.


ik heb het zadel laats besteld. ik krijg hem halverwege maart. ik kan niet wachten!!! Pling

groeties demelza Koe

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:55

demmie"]
[quote="denz schreef:
Pmarena hier op bokt heeft een torsion.. ik zal eens wat foto's zoeken


hoi hoi!!

leuk dat je dat wil opzoeken.

ik zat net je profiel te bekijken, maar wat een schattige pony heb je zeg. echt zo'n knuffel om te zien!

groetjes demelza Koe
[/quote]

Hoi dankje,
Ik heb die fotos gezocht,maar ze werken niet meer,dus helaas..

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:15

Ik heb er toevallig ook vandeweek op gereden! EN ik vond het heerlijk rijden! Ik zal even de foto opzoeken!

iemand op stal had er intresse in en hij heeft hem bestelt! Volgende week heeft hij hem! Ik vond het zelf heerlijk rijden! Wel veel vrijheid bij je knieen. Als hij hem heeft mag ik er ook een keer op fleur mee rijden! Dan hoor je mijn verslagje wel!

Hier de foto dat het zadel op een (drachtige) haf ligt
Afbeelding

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 23:06

denz"]
[quote="demmie"][quote="denz schreef:
Pmarena hier op bokt heeft een torsion.. ik zal eens wat foto's zoeken


hoi hoi!!

leuk dat je dat wil opzoeken.

ik zat net je profiel te bekijken, maar wat een schattige pony heb je zeg. echt zo'n knuffel om te zien!

groetjes demelza Koe
[/quote]

Hoi dankje,
Ik heb die fotos gezocht,maar ze werken niet meer,dus helaas..
[/quote]

geeft niet. in in ieder geval leuk dat je gezocht heb.

groetjes demelza Koe

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 23:14

snoopy_689 schreef:
Ik heb er toevallig ook vandeweek op gereden! EN ik vond het heerlijk rijden! Ik zal even de foto opzoeken!

iemand op stal had er intresse in en hij heeft hem bestelt! Volgende week heeft hij hem! Ik vond het zelf heerlijk rijden! Wel veel vrijheid bij je knieen. Als hij hem heeft mag ik er ook een keer op fleur mee rijden! Dan hoor je mijn verslagje wel!

Hier de foto dat het zadel op een (drachtige) haf ligt
Afbeelding


hoi hoi!!

wat leuk vind ik dat dat er toch nog wel zo veel mensen met zo'n zadel rijden!

maar buddy lijkt verreweg niet op een haffie maar toch past zo'n zadel ook bij hem. echt toppie!!

maar waar heeft diegene dat zadeltje besteld??

maar ben benieuwd naar je verslagje!!

groetjes demelza!! Koe