Yorghos koliek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Yorghos koliek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 21:52

Vanmiddag nog een fijne buitenrit gemaakt. Daarna Yorghos op de wei gezet en een paar plakken hooi gegeven.
Kom ik om half 6 terug op stal om Yorghos van de wei te halen... Staat meneer vrolijk achter de stallen mijn voorraad winterpenen van deze week op te eten! Hoe hij uit de wei is gekomen begrijp ik niet, want het toegangshek was nog steeds dicht en ook het hek rondom was nog helemaal in orde. Waarschijnlijk heb ik dus toch een springtinker...?
Maar goed. Yorghos gauw weggezet en bekeken wat de schade was. Hij heeft dus minimaal 25 kilo penen opgegeten!
Om half 7 kwam ik terug op stal en toen was hij behoorlijk beroerd. Een enorm harde buik en hij was erg onrustig. Meteen de DA gebeld die gelukkig al vrij snel kwam. Yorghos heeft 2 injecties gehad. Een spierontspanner en iets waar hij rustig van werd.
Nu moet ik hem voorlopig in de gaten houden.
Net leek hij al iets beter, dus ik ben nu even thuis om wat te eten. Ga over een half uurtje weer terug en hoop dat Yorghos dan weer een beetje is opgeknapt...

mel_junta
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:55

oww wat er g das niet goed om zoveeel peentjes te eten

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:57

Je hebt kans dat hij straks ontzettend aan de diarree gaat!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 21:57

Nee, da's zeker niet goed. Jammer dat je dat een paard niet kunt duidelijk maken...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:14

Het is eigenlijk voor Yorghos een beetje: "eigen schuld, dikke bult ", maar wel heel erg zielig. Ik hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt, de arme zielepiet Verdrietig .

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 08:29

Ik ben gisteravond nog 2x geweest en het ging weer beter met hem. Hij hinnikte toen ik aankwam en dat deed hij vroeger op de avond nog niet. Ook was hij een stuk rustiger en niet meer gevoelig voor aanrakingen op zijn buik.
Ga nu voor school nog even bij hem langs om zijn deken af te halen (hij had nogal gezweet en ik was bang dat hij zou kou vatten) en te kijken hoe het nu gaat...

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:33

Gelukkig knapte hij al snel weer op...*zucht* paarden Schijnheilig
Wat een schrokop zeg, als of hij niet genoeg te eten krijgt Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:50

He, fijn dat het al weer wat beter gaat. 25 kilo wortelen zeg, pff, daar zijn wij een week mee bezig Haha!
Het is jammer dat een paard in dat opzicht niets leert, want als hij de kans krijgt, doet hij het zo weer.
Krijgt hij voor straf nu een week geen wortelen? Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 19:18

Vanmorgen ging het alweer een stuk beter met hem. Ik heb hem nog maar geen eten gegeven, alleen wat hooi. Maar ik ben wel opgelucht! Ik hoop dat Yorghos er iets van geleerd heeft, maar ik denk van niet...

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:48

aaahhhh dat ken ik. Mijn pony weet altijd haar stal deur open te krijgen en loopt dan linea recta naar de penen. nOU HOUD HET inderdaad maar effe in de gaten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:01

Wat véééél!! Bloos Beterschapjes voor Yorghos!