schuurplekken (van deken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

schuurplekken (van deken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 17:02

Apollon heeft op haar borst 2 schuurplekken (kleintjes maar) zitten, het deken past niet slecht ofzo hoor! Dus niet dat ik dat telkens te horen krijg, dit heeft ze bij al haar dekens en sommige zijn zelfs te groot! Maar weet iemand hoe je die plekken wat sneller weer kan laten aangroeien? Ze draagt nu geen deken meer dus de schuurplekken kunnen niet verder gaan.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:08

Ook bij dekens die 'juist iets te groot zijn' kunnen schuurplekken ontstaan, heb dit op het moment ook bij Cerise. Frusty

Ik ga nu een (goede) nieuwe winterdeken kopen, net als de vorige waterdicht, maar wel ook met loopsplitten, goede bilkoorden, en dan koop ik ook een 'paarden-bh' erbij.
Dan krijgt ze op haar borst en schouders tenminste geen schuurplekken meer. Knipoog

De dunne regendeken, een Buccas, ligt bij haar perfect (ze is nogal rank gebouwd) en daar kreeg ze nooit schuurplekken van.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:37

Je hebt nu ook veel dekens, die rondom de borst niet gevoerd zijn en daar gladden stof hebben zitten. Ik heb pas zo'n deken gekocht, omdat mijn paard ontzettend kaal was. Er groeien nu allemaal nieuwe haren, dus het schuurt heel zeker niet. Ik heb zelf een Harry Horse (ook met loopsplitten).

Alle paarden, die van de staleigenaar zelf zijn, hebben S&K dekens. Ook met gladde borstvoering en loopsplitten. Geen enkel paard heeft schuurplekken, dus ze bevallen heel goed.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:59

ik heb zo'n harry's horse, zo'n 300 grams, hele dikke buitenstof. die schuurt ook zo erg. best maf hoor, er lopen 4 paarden met die deken bij ons, waarbij hij bij 3 paarden schuurt.
de rest van mijn dekens schuren niet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:06

Met uiercreme, dat hielp heel goed! binnen een paar dagen zaten er weer haren op.

bij Ooteman hebben ze nu paardenbh's voor maar 17/18 euro!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:58

je kunt beter levertraanzalf kopen, dat helpt beter dan uiercreme

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:03

Paardenbh, dat werkt perfect. De goedkopere van Imperial Riding zijn er al rond 20 euro.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 14:46

bedankt! Ik zal voor de winter ook zo'n paarden-bh kopen dan ben ik tenminste van deze problempjes af!
Het komt vooral door die Harry's Horse deken, het is een regendeken met loopsplitten, kruis onder haar buik door en bilkoorden dus goed zat leek mij. Maar ik zal die zalf eens proberen ik heb al gewoon in de stal staan, uierzalf en vaseline en leverstraan (alleen die levertraanzalf is zo irri!), ik wist helemaal niet dat dat ook daarvoor helpt.