[LO] Té ontspannen bij het longeren? :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

[LO] Té ontspannen bij het longeren? :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 18:22

Bij het longeren brengt versace het hoofd altijd zeer laag. Hij is dus wel super ontspannen maar kheb dr toch niet zo'n goed gevoel bij want dan loopt hij erg veel op de voorhand.
Is het goed dat hij zo laag loopt met z'n hoofd of niet en wat kan ik er aan doen? (longeer hem niet veel want als ik het veel doe loopt hij meer op de voorhand en ik moet er al zo hard aan werken om hem op z'n achterhand te krijgen bij het rijden want hij is van nature op de voorhand gebouwd). Normaal longeer ik met rekkers maar hij brengt z'n hoofd toch zeer laag.

Afbeelding


joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:32

als ze hun hoofd laag doen gaan ze ook andere spieren in de rug gebruiken en soms is dat wel goed!!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:04

Bedoel je met rekkers elastiek, dan zou ik daar mee ophouden en overgaan op touwtjes. Op elastiek worden de meeste paarden taai en hangerig.
Op de foto is aan de staartdracht van de pony niet te zien dat hij helemaal ontspant, dan moet zijn staart rustig mee pendelen met de beweging.

Wat niet is kan nog komen...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:20

Als een paard echt goed ontspannen is lijkt het mij juist dat het zijn achterhand er juist beter onder kan brengen. Het is dat soepel.

Ik snap best wat je bedoeld, het lijkt er snel op dat ze dan op de voorhand lopen, maar volgens mij kunnen ze nog zeker wel verzamelen.

Afbeelding

Naar mijn mening loopt Magic hier lekker ontspannen. Zo moet het er van mij uitzien. Alleen had ze idd dr achterhand er iets meer onder kunnen brengen, dat kan eventueel met passoa.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 19:54

Tess schreef:
Bedoel je met rekkers elastiek, dan zou ik daar mee ophouden en overgaan op touwtjes. Op elastiek worden de meeste paarden taai en hangerig.
Op de foto is aan de staartdracht van de pony niet te zien dat hij helemaal ontspant, dan moet zijn staart rustig mee pendelen met de beweging.


die touwtjes zal ik eens proberen , eerst wel redelijk los want ik heb dr geen ervaring mee
ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt met die staart en op een foto kan je dat toch niet zien of wel?
Het is dus goed om het hoofd zo laag te brengen maar Versace is dus niet ontspannen? :s tips Verward

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:50

Versace is eerlijk gezegt niet echt ontspannen maar maakt het zich zelf gewoon makkelijk. Doordat hij zo loopt gebruikt hij de achterhand een stuk minder, valt op de voorhand en is veel minder vermoeiend.
Doordat je er touwtjes aan doet, gaan ze hier niet ophangen doordat touwtjes niet mee geven en dit doet een elastiek wel. En vooral zorgen dat hij voorwaarts blijft, en vanuit die voorwaartse manier moet juist de ontspanning komen. Want als ik me niet vergis is hij op de foto niet goed voorwaarts Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 3 bezoekers