Herinner jij je het 1e moment toen je paard reed?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Herinner jij je het 1e moment toen je paard reed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 16:02

Mijn herinnering staat nog goed in het geheugen gegrift.
Mijn moeder had me opgegeven voor paardrijden op de manege en na een paar maanden kon ik al terecht voor mijn eerste les. Ik reed op een acht jarige merrie genaamd Cloé. Ik kon Cloé gelijk van iemand overnemen en dat was wel gemakkelijk. Maar hoe moest ik nou de beugels gelijk krijgen...gelukkig deed iemand anders het voor mij want ik wist echt niet het hoe en wat van paarden af. Eerst de hele tijd in stap en er liep er iemand naast. Ik was helemaal trots toen ik voor het eerst op een pony reed. We begonnen na een tijdje te hebben gestapt met gymoefeningen en iemand hield toen de pony vast...ik kon er helemaal niks van en zat helemaal te kijken van hoe moet dat? Haha!

In de derde les moest ik op Golden Dream, een kleine vosruin. En ik was helemaal in paniek omdat ik niet wist hoe je in galop moest aanspringen maar gelukkig liep Golden Dream achter een pony aan en sprong vanzelf in galop aan. Ik was helemaal blij Lachen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:16

De les kan ik me niet duidelijk herinneren, ik weet alleen nog heel goed dat ik op een schimmel mocht rijden, het was een merrie en haar
naam was Anja. Toen ik voor mijn 3e les kwam hoopte ik heel erg
dat ik weer op haar mocht rijden, helaas werd me die woensdagmiddag
verteld dat ze was afgemaakt, toen ik thuis kwam heb ik tranen met
tuiten gehuild zo erg vond ik het.
Kan je nagaan dat ik al na 2 lessen gehecht was aan dat paardje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:17

Ik kan het me ook nog goed herinneren. Ik was al wat ouder toen ik voor het eerst ging paardrijden.
Ik mocht rijden op Silver Starr. Een oud-wedsrijdpony van 17 of 18 [net zou oud als ik zelf toen was] die de klappen van de zweep kende. Toen ik mijn been iets aanlegde hapte Silver naar mijn been Haha! Toch heb ik me er niet door laten afschrikken en ben gewoon verder gegaan.
Het hoogtepunt waren wel de lessen op Rowan door Pascal Rosendaal en dan wel als Esther [ook hier op Bokt] hem eerst had gereden *LOL* Esther kon vreselijk goed rijden en daar keek ik huizenhoog tegenop. En als Esther Rowan eerst had gereden kreeg ik hem zo af en toe een beetje aan de teugel

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:38

ik was 9 of 10 en ik kan me er echt niks meer van herinneren

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:54

Ik was 6 ofzo, toen mochten we bij een kennis iedere vrijdagavond komen rijden op haar pony's, wat waren die toen groot zeg. Mijn favoriet was Natasja een schimmel. Ik weet wel dat ik nooit kon wachten tot het weer vrijdagavond was, en alles waar je op kon zitten deed ik net of ik aan het paardrijden was.

Enne ik kan idd zeggen dat ik aan de wieg heb gestaan van Jippie's paardrijcarriere, toch leuk dat 1 van je leerlingen van toen het nu zo goed doet. Party!! Haha! Schijnheilig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:30

Ik was een jaar of 6 en reed op Manta, het kleinste witte ponietje van de manege Haha!
Ik stapte door de bak en toen dacht Manta lekker te gaan rollen Haha! ik weet het nog precies.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:44

Ik was 7 en ik reed op Zaza, een al wat oudere bonte pony, is ong. een jaar daarna m'n lievelingspony gebleven, daarna ging ze van haar pensioen genieten Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:33

Ik was net 7 geworden. Daarvoor was ik bezig met zwemmen en ik moest eerst mijn diploma halen (A) voordat ik mocht paardrijden.

Mijn ouders en zus reden al, dus ik wilde zo graag. Had zeer snel mijn diploma Haha!
Toen mijn eerste les, ik kan me er nie alles van herinneren, maar weet nog wel dat ik eraf lag. Ik moest gelijk zonder stijgbeugels in draf, de eingenlijke instructrice gaf die dag geen les. Maar gelukkig weerhield mij er niet van om door te gaan.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:40

Ik zou voor m`n achtste verjaardag, onder paardrijden mogen..
Maar dat hing verder helemaal van de wachtlijst af.. die al afliep toen ik pas over 2 maanden Jarig was Haha!
Mijn eerste paardrijles.. wat was ik blij *LOL*
Ik stond daar ik m`n wandellaarzen, en m`n gloednieuwe paardrijbroek.. met zo`n grote cap op m`n hoofd Haha! zag er vast heel charmant uit.. ik stond voor de bakdeur te wachten .( die veel hoger was dan mij natuurlijk Haha!.. ik was gok ik de helft ofzo.. ik kon er dus zeker niet bovenuit kijken)
En ja hoor.. Eindelijk mocht ik naar binnen, ik kwam niet op m`n paard, ik probeerde wel.. en toen tilde iemand mee... en die duwde me er meer overheen.. dus ik belande op de grond, aan de andere kant van `t paard Nerd
er liepen kinderen naast onze poy`s.. maar dat wou ik helemaal niet Haha!
Ik wou alles zelf doen, dus toen we in draf moesten, en dat meisje naast me mee begon te rennen had ik zoiets van, mag ik ook nog iets doen ofzo?
maarja, veel meer kan ik me niet herinneren Lachen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:48

Mijn eerste les was op Claus, een klein paard, een bruine, hij is nu 18 of 19 en hij staat nog steeds bij ons op stal. Ik begon gewoon aan de longeerlijn, maar ik had alles al vrij gauw door, dus toen mocht ik al los (het is zo'n lief braaf beest, zal nooit een vlieg kwaad doen) Ik vond het helemaal geweldig! Ik was 7, dat is in augustus alweer 9 jaar terug... Ik ben nogsteeds helemaal gek op hem (ondanks dat hij mij getrapt heeft Haha!)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:04

Mijn eerste les was op Schimmeltje (zie profiel voor meer info) Voor dat ik er goed en wel opzat begon hij al te lopen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:24

De allereerste keer "echt" rijden (met cap en zweepje *LOL* ) weet ik nog wel goed. Op Sinbad, een schimmelponietje. Ze waren aan het werk met kranen en shovels en ik viel eraf Haha!
Daarvoor had ik wel vaak genoeg op een paard gezeten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:28

Ik was 7 en reed op Plastic, een (vond ik destijds) heeeel grote D-pony, een vos met een heel grote bles en vier witte benen. Gelukkig was ie erg braaf en kan ik met heel veel plezier terug denken aan m'n allereerste rit.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:29

Geen idee, ik werd op die dag 4 Haha!
Ik weet wel dat ik op een Shetje reed *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:32

Eerst op een camping mog ik er weleens op zitten heel leuk vond ik dat!

Mijn eerste les is nog maar 3 jaar geleden dus dat weet ik nog wel. Ik reed op Sunny een welsh van 1.10 ofzo. Ik weet nog dat ik niet iemand ernaast wou en dat het heel erg hobbelde Lachen En dathet moeilijk was om licht te rijden.
Mjn 2e les weet ik nog heeeeeel goed om dat ik toen op avanti Lovers mocht! Het ging super goed en dat kreeg ik ook van iedereen te horen! Lachen Echt een perfecht bij elkaar passend stel, dat weet ik nog heel goed alles ging helemaal top, en toen heb ik ook voor het eerst gegalopperd!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:32

Ik kan me wel nog de eerste keer op de manege herrineren hoe ik me voelde, daarvoor had ik ook weleens gereden maar daar kan ik me niks van herineren.
ik weet zelfs van op de manege nog precies welke kant ik op stapte enzo Haha!
Ik vond het heel raar, maar helemaal niet eng.
ik had m'n teugels vast, helemaal op het eind, en met afstappen had ik 1 voet nog in de beugel (auw!).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:44

Ik weet het niet helemaal precies meer, ik weet nog wel dat Gaby zei "je mag wel wat harder rossen hoor, wat je nu doet is voor haar aaien" Haha!

En natuurlijk steeds toen ik ging rijden, handen laag, hakken naar beneden, op je kont zitten...het grappig is wel dat Marilyn toen wel in uitgestrekte stap liep Haha!

Maar veel lessen kan ik me nog als de dag van gister herrineren, zoals voor het eerst springen, buiten rit maken dat ik bijna in de sloot lag, voor het eerst met de sulky, voor het eerst naar het bos...dat was wel grappig

me ma zei nou ik loop wel ff mee, maar er kwam een ander paard achter me aan, dus ik zeg nou ma ik ga ff wat harder want anders trapt mer naar dat andere paard, dus ik eerst draven, andere meisje kwam steeds dichterbij dus ik galopperen en me ma erachteraan rennen hahaha...(ik heb nooit op een manege gereden, heb op marilyn les gehad)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:54

Ik weet nog heel goed dat mijn eerste rijles was op Bas, een totaal blinde manegepony. Dat was echt een schatje..

Daarvoor geloof ik weleens in Ponypark Slagharen op een pony gezeten, maar daar weet ik niks meer van.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:49

Mijn eerst les herinner ik me nog goed. Ik was een heel klein ukkie van 6/7 jaar. Ik moest eerst helpen met poetsen. Het was in mijn ogen een heeeeel groot paard. Hij was wel heel lief. Xandor heette hij. Ik reed in een spijkerbroek en dat was erg pijnlijk , ik had er doorrij wondjes van gekregen. Na een paar weken werd dit dier verkocht.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:51

De eerste keer dat ik op een paard zat, was ik 2,5 jaar oud. (jong) Ik heb het laatst nog teruggezien toen de oude filmbanden van zolder werden gehaald. Dat was op de Gran Canaria, in een Cowboy dorp. Ik mocht voor op het zadel bij een echte cowboy door het cowboy dorp rijden! Helemaal geweldig natuurlijk, totdat ik doorhad dat mijn moeder niet meekon op het paard, toen wilde ik er snel weer af. Haha!

Mijn eerste rijles, 16 jaar geleden, kan ik me ook nog herinneren. Vooral de grote teleurstelling toen ik hoorde dat er een wachtlijst van 3 maanden was, voordat ik kon beginnen. Ik geloof dat ik in die 3 maanden tijd alle paardenboeken die er in de jeugd afdeling van de bieb te vinden waren over paarden, had gelezen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:53

Ik was 15 en het was op een schimmel die Z liep... hij heeft me achterwaarts de hele bak laten zien Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:17

Ik zou het echt niet meer weten. Ik greep elke kans aan om paard te rijden. Maar een van de eerste keren was op de shet van de buren (dumpie). Echt een kleine boef...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:18

uhhh naja echt rijden was het niet van mijn toen ...
Maaruh ik was 4 toen ik voor het eerst erop zat .. Ik had toendertijd een shet en je raad het al heeft nie lang geduurt precies uhh denk uhmmzzz 5 sec ?? of ik lag er weer naast Lachen LoL en een normaal kind begint te huilen wat doe ik als 4 jarige snotneus ren heel boos achter da beessie aan *blonddenkik* Lachen

Kiss Chan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:20

Esther schreef:
Enne ik kan idd zeggen dat ik aan de wieg heb gestaan van Jippie's paardrijcarriere, toch leuk dat 1 van je leerlingen van toen het nu zo goed doet. Party!! Haha! Schijnheilig

Zo zie je maar weer dat alles draait om de basis. Esther heeft een goede fundering gelegd.

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:33

hee das toevallig!!! Ik heb op dezelfde manege als jou leren rijden (rijd er nu nog steeds). Maar ik heb mijn eerste les op Miranda gereden. Ik was toen 8 jaar ofzo en ik ging met iemand mee om te kijken. Maar ik mocht meteen mee rijden en daarna mocht ik iedere week komen. Daarna heb ik ook op Cloé leren rijden. Wat een goed beginners paardje toch!!! Haha!