Pre-paid of abonnement

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Pre-paid of abonnement?

Pre-paid
24 (55%)
Abonnement
19 (44%)

Totaal aantal stemmen: 43


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Pre-paid of abonnement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 11:34

Ik vraag me zo eens wat af... Is pre-paid bellen eigenlijk wel goedkoper dan een abonnement?
Bij KPN moet je namelijk je beltegoed altijd met minimaal €20 opwaarderen. En dat moet je elk half jaar doen anders verloopt het tegoed en loop je kans dat je sim-kaart ook vervalt. Dus je bent in ieder geval €40 per jaar kwijt aan dat ding. Aangezien ik vergeleken met anderen heel weinig bel vind ik het heel duur.
Wat vinden jullie hiervan?



Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:40

Ik heb pre-paid gestemd....
Moet je Ben (of T-mobile Verward) nemen, daarmee kan je ook per 10 euro opwaarderen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 11:42

Volgens mij moet je voor het omschakelen ook nog heel veel betalen... maar bedankt voor de tip Knipoog ik zal eens informeren

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:49

Yolientje schreef:
Ik heb pre-paid gestemd....
Moet je Ben (of T-mobile Verward) nemen, daarmee kan je ook per 10 euro opwaarderen


maar ben heb je meestal heel weinig berijk..
zelf heb ik pre paid van hi (kpn dus)
bevalt me wel goed
alleen niet zo van dat 20 euro opwaarderen want zo raakt me zakgelds heel snel op Clown
maar met abonnement moet je elke maand een bedrag betalen toch?
en aansluitingskosten..
dus ik weet niet of dat wel zo voordeliger is..

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:55

Ik heb gewoon pre-paid en dat is voor mij het goedkoopst want dat krijg ik van me opa en oma Haha!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:57

Nou bij een abonement heb je toch altijd een vaste belbundel. En het lijkt me dat dat wel duurder is dan die €40,- per jaar voor die pre-paid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:24

Ik heb Pre-paid van KPN.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:33

Ik heb een abbo omdat ik veel via mobiel bel.
Als je niet zoveel belt is een prepaid voor jou beter. Bij een abbo betaal je een vast bedrag per maand, ongeacht of je je belminuten gebruikt. Bovendien kosten de meeste abbo's meer dan 20 euro per maand.

* To Belg, or not to Belg *

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:42

Ik heb zelf ook een abonnement, omdat ik veel bel en niet zo heel veel sms.
Je hebt nu wel smsbundels tegenwoordig en dan kun je een klein abonnement erbij nemen.

Je hebt al abonnementen van T-mobile (BEN) vanaf € 7,50 en dan kun je ook nog een smsbundel erbij nemen Lachen

Het leven is een gebakje!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:39

* Ellen * schreef:
Ik vraag me zo eens wat af... Is pre-paid bellen eigenlijk wel goedkoper dan een abonnement?
Bij KPN moet je namelijk je beltegoed altijd met minimaal €20 opwaarderen. En dat moet je elk half jaar doen anders verloopt het tegoed en loop je kans dat je sim-kaart ook vervalt. Dus je bent in ieder geval €40 per jaar kwijt aan dat ding. Aangezien ik vergeleken met anderen heel weinig bel vind ik het heel duur.
Wat vinden jullie hiervan?

40 euro per jaar is niets vergeleken bij een abonnement hoor, dat is volgens mij nooit goedkoper dan 40 euro per jaar, je betaalt namelijk een vast bedrag per maand (zoals je zelf vast ook al wist). Denk dat je supergoedkoop uit bent als je 10 euro per maand betaalt, wat uitkomt op 120 euro per jaar.

Dus prepaid bellen goedkoper als je weinig belt? zeker weten.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:42

Whaaaa....120 euro per jaar???? Ik betaal zo ongeveer 160 euro per maand!!!!!!! *Jaloers!!*

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 14:07

Misja schreef:
Whaaaa....120 euro per jaar???? Ik betaal zo ongeveer 160 euro per maand!!!!!!! *Jaloers!!*

ik verzon die 10 euro per maand ter plekke hoor, minder kan niet volgens mij en zelfs dan kom je dus al op veel meer dan 40 euro per jaar uit, dat bedoelde ik dus Knipoog

hehe Haha!

160 per maand is wel veel Bloos

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:08

Als je al een telefoon hebt met een sim (simlock vrij), dan kan je heel goedkoop een abbonement nemen.

Mijn oom is op het moment er mee bezig en maakt er een sport van om het voordeligste abbonement te vinden (en dan nog met een goede provider voor bereikbaarheid).

Vaak is het zo, dat je een 1-jarig abbonement uitzoekt, ieder maand een bedrag betaald en na een tijdje je een boel geld terug krijgt.
Het 2e jaar moet je wel voluit betalen, dus dan kan je de 9e maand een brief oid sturen om op te zeggen (moet 3 maand van te voren) en dan weer verder kijken.
Je kan dus onder de 5 euro per maand uitkomen, met een boel bel (en sms?) minuten.

Ikzelf heb prepaid en als ik mijn telefoon al langer dan een jaar had gehad en ik dat ding dus simlock vrij had kunnen maken, was ik misschien zelf ook wel gaan uitkijken naar een abbonement.
Maar ik bel meer dan genoeg om een prepaid kaart binnen een half jaar op te krijgen (uhm, half jaar eerder een maand).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 16:24

Misschien datp ik toch maar over op Ben Haha!
Heeft iemand enig id hoe dat moet? En hoe lang is het beltegoed dan geldig? Krijg je dan ook een nieuw sim-kaartje ofzo?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:36

Het beltegoed is volgens mij een half jaar geldig.
Bij Ben kun je per € 10,- opwaarderen.
Je kunt het beste naar een telefoonwinkel gaan (BelCompany ofzo) en dan kun je overstappen op ben. Volgens mij kun je ook je nummer behouden, maar anders moet je een andere simkaart kopen (als je telefoon simlockvrij is)
Die kosten doorgaans ongeveer € 25,- en daarvan is € 15,- beltegoed

Het leven is een gebakje!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:13

Ik heb nu een abbo van Debitel (met o2) met 50 smsjes in de maand, ben daarmee 16,- kwijt. Erg handig dus als je een sms-fan bent Tong uitsteken
De belkosten zijn ook erg laag, en het bereik is prima. Bij debitel krijg je trouwens je toestel gratis, plus dat je geen aansluitkosten betaalt.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:29

Clautje schreef:
Ik heb nu een abbo van Debitel (met o2) met 50 smsjes in de maand, ben daarmee 16,- kwijt. Erg handig dus als je een sms-fan bent Tong uitsteken
De belkosten zijn ook erg laag, en het bereik is prima. Bij debitel krijg je trouwens je toestel gratis, plus dat je geen aansluitkosten betaalt.


50 smsjes in de maand maar! Pff wilde dat ik zo weinig kon smsen.. ik heb nu prepay omdat ik het een beetje in de hand kan houden! zo €20,- in de week ben ik kwijt! echt erg met mij maar als ik abbo neem ben ik bang dat ik nog meer ga smsen.. dus.. vandaar dat ik prepay heb gewoon van Kpn... Ga maar niet omrekene hoeveel ik in het jaar kwijt ben..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:04

bij vodafone bv. hoef je ook niet perse vanaf 20 euro op te waarderen.
Als je het via de girofoon of rabofoon doet, kun je ook voor 10 euro opwaarderen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:12

Je bent eigelijk altijd goedkoper uit met een abonnement. Tenzij je bijzonder weinig belt. Maar dan lijkt me bereikbaarheid ook een overkombaar probleem.
Ik had vroeger met libertel rekeningen van boven de 200 euro. Gelukkig heb ik nu Ben, en scheelt het altijd de helft.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:29

MirageGidran schreef:
bij vodafone bv. hoef je ook niet perse vanaf 20 euro op te waarderen.
Als je het via de girofoon of rabofoon doet, kun je ook voor 10 euro opwaarderen!


ik waardeer altijd via girofoon op.. maar dat is ook vanaf 20 euro hoor.. Verdrietig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:50

Ik heb ook prepaid van Hi.Want ik bel niet zoveel dat een abbo goedkoper is.Maar voor de euro kon je ook beltegoedkaarten halen voor 25 gulden,en nu is 20 euro het laagst.
*zucht* natuurlijk... Boos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:14

Abo is natuurlijk altijd goedkoper, daarom zit er een contract aanvast. Prepaid zit je zonder contract maar moet je wel meer betalen. Ik heb abo van Dutchtone 40 allin.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:26

ik heb een abonnement van Ben, nog één van de goedkopen die 4 jaar geleden werden aangeboden. Ik betaal 18€ per maand voor 180 belminuten. Ik ben er nog steeds wel tevreden over.

Helaas zitten er geen smsjes bij die belbundel. Daar gaat toch wel veel extra geld in zitten, bij mij. Mijn rekeningen liggen zo rond de 50€ per maand, door die smsjes Frusty

זכור

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:39

Ik heb altijd prepaid gehad. Op het moment heb ik nog steeds prepaid van Vodafone. Pas wel een nieuwe telefoon gekocht (simlockvrij) met de "oude" sim-kaart erin.
Prepaid bevalt me wel goed.
Trouwens, bij Vodafone moet je minimaal één keer per jaar opwaarderen. (minimum € 20,=)

Geen onderschrift.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:34

ik heb een abbo
alles wat je niet op belt gaat mee
werkt prima !

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl