Argg ik krijg dat klikken echt niet afgeleerd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Argg ik krijg dat klikken echt niet afgeleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 00:58

Wie heeft dat mij geleerd? Scheve mond Knipoog

Als je op zo paard heb die daar super op reageert sta je er echt versteld van hoevaak iedereen loopt te klikken. Want daar reageert het paard weer jij op zit dan ook op. Zelf krijg ik dat echt nooit afgeleerd.

Hebben jullie ook zo klik tik?

Eeerst zat er een meisje die bleef dat maar doen en dan bij elke stap, dat is echt super irri zeg.....


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:07

Alleen in mijzelf als iemand zit te trutten op zijn paard...
Tijdens het rijden doe ik het nooit.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:10

Ja, zelf met rijden doe ik het ook niet echt vaak. Maar net als wat Sjuimpje zegt, wel bij iemand anders. En ook bij springen op tv ofzo... "Hij hoort het toch niet hoor" zeggen ze dan...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:52

Ik kan me er flink aan irriteren als ik in een volle bak rijd, Flair is nogal gevoelig voor klikken en schoppen en tikken die andere aan hun paard uitdelen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 02:50

Bedoel je met je tong klikken, ofzo? Dat doe ik eigenlijk nooit. Geen idee of Yorghos daarop reageert.
Naast de gewone hulpen gebruik ik wel altijd mijn stem bij het rijden van overgangen. Maar omdat ik meestal alleen rijd heeft niemand daar last van.

* To Belg, or not to Belg *

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:48

Ik gebruik wel mijn stem en een heel enkele keer een klik, maar niet echt veel. Maar ik rijd meestal alleen, dus niemand heeft daar last van, gelukkig.
Afleren van zoiets is niet zo makkelijk denk ik.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:55

Ik gebruik het alleen soms bij longeren. Ik kan me soms echt dood ergeren aan sommige mensen op de loolaan, dan halen wij José uit de bak, nadat ze lekker ff in het zonnetje heeft gestaan en dan staan de mensen naast ons bijv hun paard te longeren.

En maar klapperen met de zweep, maar José is daar echt bang voor en dat zien ze ook maar toch doorgaan! Als wij bezig zijn met de paardjes in de bak en er loopt iemand langs ga ik toch echt niet met de zweep klapperen.

Of zoals gister ik kwam terug van een buiten rit, loop ik voorbij een bak gaattie man ze paard opjagen, maarja 9 van de 10 keer wil mer dan mee doen, ik hou der wel in maar je kan toch rekening met iemand houde???

22 Januari verwachten we ons kleintje

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:56

ik zeg meestal komop of ik ga tegen hem praten als hij iets niet doet

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:11

Ik gebruik heel veel stemhulpen als ik rij. Vooral als ik met een nieuwe oefening bezig zijn om mijn paard eventjes attent te maken en later om hem te belonen [of te kalmeren als het mis gaat].
Ik vind dat eenp rettige manier en vriendelijke om te communiceren met je paard.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:12

Idd zitten ontzettend veel mensen te klikken op hun paard. Ik moet menigmaal -1 geven vanwege stemhulpen en vaak kun je nog niet eens alles horen in het juryhok Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:25

Mijn paardje reageert ook heel erg op klikken, maar gelukkig reageert hij het beste op mijn stem en trekt zich het niet altijd aan als anderen dat doen.
Ik klik nooit als ik op mijn paardje rijd maar zoals Jippie geef ik wel veel stemhulpen als ik dressuur aan het rijden ben.
Ik gebruikt het klikken vooral al ik hem aan het laten rennen ben in de bak los,longeren of in de wei ofzo, dan reageert hij ook goed op mijn stemhulpen.

Siësti van de Rythpluim

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:44

hahaha ja ik ken het!!!

Ik was gisterre me hond aan het uitlaten, komen we zo'n andere hond tegen waar die even blijft snuffelen, dus ik zeg zo amber kom!! *klik*klik* haha dat mens van die hond zat me echt aan te kijken wat doe jij nou Scheve mond Haha!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:57

Hahaha, dat heb ik ook wel eens met onze honden Haha!

Siësti van de Rythpluim

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 12:28

Ik zei het eerst zelf tegen mijn vrijden: kom *klik*klik* hoe erg is dat Scheve mond

Maar braaf enzo zeg ik wel vaak en goed net als Jippie en natuurlijk bij Bunny is altijd buitenrijden dus dan kan ik het heel hard zeggen Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:44

Ik gebruik het bij longeren als ze niet goed doorloopt.
Als ze in galop moet zeg ik gaaalop *klik klik* en dan een kikkergeluid erachter.
Als ik erop zit, reageerd ze er niet zo erg op.

Brabantse Fries ;)

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:51

Soms rijd er een meisje in de bak, die steeds haar paard toeschreeuwd dat hij om moet houden/door moet lopen en daar nog allerlei rare bij-geluiden bij maakt. Mijn paard wordt er bang en zenuwachtig van. Het is net of zij zich aangesproken voelt, dus ik stoor me er wel een beetje aan.


Als ik onder het rijden iets tegen het paard zeg, doe ik het zachtjes, ze hebben tenslotte toch goede oren.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:28

Toen ik vroeger bij de P.C. reed was er ook altijd een meisje die flink aan het "klikken"was. Ze reed dan altijd schuin achter mij.
Smook (mijn pony) werd er echt knettergek van. Plotseling stopte ze en wilde zo dat andere paard aanvallen meisje schrok zich rot Haha! .

Sindsdien heeft mijn pony dus echt een bloedhekel aan dat geluid. Als ik samen met iemand anders aan het buitenrijden ben en die doet dat "klik" geluid dan zal ze proberen die persoon in de knie te bijten.

Ik heb gewoon een klein monstertje

max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:51

ik heb het zelf ook een tijdje gehad, echt irri om er af te komen. Dan ben je aan het rijden en dan wil het niet helemaal lukken en dan gaat het weer klik, klik, en dan hoor je de instructrice weer, Probeer daar op te letten, als je een proef rijd krijg je daar min punten voor! en dan hoor je voor je weer van dat gezucht, wat ik me wel kan voor stellen!
Nu ben ik *afgekickt* en nu is het echt irri als een ander het doet!
Dan krijg ik van die Extreme duivel *piep* neigingen! doei

check; www.equidore.tk p.s Max is de allerbeste!

max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:53

ik heb het zelf ook een tijdje gehad, echt irri om er af te komen. Dan ben je aan het rijden en dan wil het niet helemaal lukken en dan gaat het weer klik, klik, en dan hoor je de instructrice weer, Probeer daar op te letten, als je een proef rijd krijg je daar min punten voor! en nu doe ik het niet meer en dan is het heel erg irri als een ander het wel doet.
echt irri,

check; www.equidore.tk p.s Max is de allerbeste!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:06

Ik doe dat ook altijd als ik iemand op tv zie rijden Lachen Ze kunnen het idd niet echt horen zeg maar Scheve mond Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:10

ligt eraan op wat voor een paard ik rij!
vandaag heb ik een springwedstrijd gehad op een slome pony die ALLES weigert nou dan zit ik maar te klikken Haha!
als ik aan het longeren ben doe ik het ook, als luck niet alleen luisterd naar bv. galop..
ik doe het idd ook als ik mensen zie die niet doorijden en ik me er aan irriteer Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:45

Tijdens het rijden wil ik nog wel eens klikken. Maar tijdens de proef doe ik het nooit. Ik had laatst wel een -1 voor het klikken omdat de voorlezer klikte. Goedbedoeld van hem maar jammer van die -1 voor mij!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 22:49

Ik doe het zelf eigenlijk nooit *LOL* maar net als Sjuimpje al zegt heb ik het wel als mensen zitten te miepen. Vandaag op een springwedstrijd geweest en dan hoor je mij vanaf de kant of kantine toch weleens klikken Haha! Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers