Wie beurt me op?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Wie beurt me op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 21:18

o.k. ik zal het hele verhaal proberen in het kort te vertellen.

In december heb ik een longontsteking opgelopen. Ik heb daarvoor medicijnen gekregen. Die hielpen niet echt dus daarna weer andere medicijnen. maar echt verbetering zit er nog steeds niet in. Ik heb nu dus al vanaf december elke avond verhoging. Tussen de 38 en 38.6

Bijna iedere week de huisarts gebeld die me allerlei poeders puffers etc heeft meegegeven want het bleek dat ik nu ook astma heb ontwikkeld.

Het rijden gaat steeds slechter. Niet door Karan want die is erg braaf en doet zijn best. Maar ik word steeds moeier.(moeilijk woord) ik ben nu al bekaf na een rondje draven. Dus ben ik maar veel aan het stappen met hem. Gelukkig heb ik een bijrijdster die hem een paar keer in de week wel goed rijdt.

Maar maandag moet ik nu dus naar het ziekenhuis om een longfoto te maken en om bloed te prikken. Als daar niets uitkomt dan moet ik opgenomen worden en krijg ik een infuus met anti-bioticum. Geen lekker vooruitzicht dus.

Maar woensdag begon Karan te hoesten. De rest van de week eigenlijk niet meer maar vandaag begon ie al te hoesten in stap. Ik moest even aandraven van mijn instructeur om te kijken of ie dan ook zou hoesten. En ja hoor na enkele meter begon hij al te hoesten. Natuurlijk ben ik meteen gestopt en heb hem even geknuffeld. Temperatuur opgemeten en die was precies 38 graden. gelukkig maar.

Hopenlijk knappen we allebei vlug op.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:22

Sterkte, dat is eigenlijk alles wat ik kan zeggen...

En geef Karan een jonge jenever, dat helpt erg goed tegen de hoest, dat is geen grap, ik meen het! Haha!

Ehmja??

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:28

Of jeneverbessen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:34

Mmm gaat niet echt lekker dus. Is wel erg hardnekkig.
Succes ermee!

:evaw:

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:40

Jeetje, het zit niet echt mee! Veel sterkte ermee!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:49

Sterkte. geef hem even de tijd. Geef je zelf ook de tijd. Beter een ziekenhuis opname en echte rust dat eht geneest dan een chronisch luchtwegpatient. Misschien kun je voro jezelf ook met homeopatische druppels of andere kruiden aan de slag?

Fiesta, freiberger, what else?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:24

heel veel sterkte!! Wat bij mij hielp is Benylin... das een hele sterke hoestdrank... smaakt naar drop (BAH!), maar binnen 1 dag ben je van het hoesten af... misschien dat het Karan ook helpt....

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:01

sterkte

So close,
no matter how far.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:13

Het schiet ook niet op bij jou zeg.
Heb je eindelijk weer een paard waar je mee kunt rijden, kun je hetzelf niet.
Gelukkig heb je een geweldige verzorger, dus komt Karan niets te kort.
Dus denk nu goed aan jezelf.
En misschien weten ze in het ziekenhuis snel wat het is en ben je er met het juiste medicijn zo weer boven op.

Sterkte!!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:28

Heel veel sterkte en beterschap!!! Hoop dat het allemaal snel weer opknapt. Gelukkig gaan we weer richting het iets warmere weer, dat scheelt ook vast wel!! Nogmaals beterschap!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:07

Heel veel sterkte allebei!
Hopelijk help het nu wel. Effe door de zure appel heen.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:41

Hè, gadver, dat is niet wat ik hoopte te horen natuurlijk...

Maar morgen kom ik je opvrolijken, hoor! Gaan we lekker wandelen met Karan. Lachen Je zou hem trouwens Fenegriek (Phoenegriek) door z'n voer kunnen geven, dat helpt erg goed tegen hoesten en je kunt het gewoon bij de drogist kopen, geloof ik. Jasper is er weer helemaal hoestvrij van geworden, terwijl hij toch flink kuchte zodra ik een drafje inzette.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 01:45

Ik vind Fenegriek ook een geweldig middel. Als Gwenn hoest (Gwenn de pony, niet Gwen, de bokker) Knipoog dan geef ik dat ook dagelijks en is ze er meteen van af.

Na al die tijd in het ziekenhuis vorig jaar lijkt het me voor jou echt vreselijk om weer naar het ziekenhuis te moeten maar als je er daarmee vanaf komt en weer verder kan is het wel heel erg de moeite waard. Sterkte, en misschien valt het mee. Ik hoop het voor je.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 02:32

Jeetje, dat gaat niet echt lekker.
Ik hoop dat jullie allebei weer snel op de been zijn. Heel veel succes iig in het ziekenhuis maandag. Ik hoop dat het toch nog meevalt.

* To Belg, or not to Belg *

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 08:38

beide veel beterschap ik heb ook net bronchitis achter de rug ofja ik zit nu in het staartje ze dachten bij mij ook eerst aan longontsteking omdat ik ook bloed had opgehoest maar viel gelukkig mee wel zit ik net als jij aan de medicijnen en puffers (nouja ben er van het weekend net mee gestopt)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:56

Beterschap en sterkte! En wat bij Sabientje hielp tegen het hoesten: echinacea, elke dag ongeveer 7 tabletjes door het voer (wel klein maken) en dan is het nar ongeveer 1 of 2 weken over! Wij hebben dit geprobeerd omdat het bij mensen ook hielp en Sabientje nogal kieskeurig is en dus niks van foenegriek wil weten...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:14

He bah dat klinkt allemaal erg vervelend ja... Nou hopen dat er iets uit die foto's komt waar ze wat mee kunnen, en dat jullie allebei snel weer beter worden.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:17

Jeetje, het lijkt wel of Karan solidair met jou wil zijn! Haha!
Dit is dus echt niet leuk wat ik nu allemaal over jullie lees...

Wat betreft infuus: valt hardstikke mee hoor.
Ik heb ondertussen zoveel soorten gehad, en echt, mocht deze jou goed kunnen helpen dan moet het maar even.

De lente komt er aan, je zult zien dat je zelf tijd nodig hebt maar zeker weten weer helemaal zult opknappen!
Op het moment heb ik hetzelfde als jij: een paar rondjes draf en ik ben kapot, terug naar stap... Frusty

Maar we houden vol, en Heike, samen vechten we ons hier doorheen oke?
Positief punt is: Karan is er voor je en vecht met je mee!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:21

shoot, nu heb ik je net g-p beet (leuk!) en nu lees ik dit. Nog even voor de duidelijkheid. Dat no-pressure zinnetje is ook zo bedoeld hoor!
Doe het rustig aan, eerst gezondheid dan paard!
Ben zelf ook nog niet helemaal lekker (zal het dadelijk wel op bokt zetten, mijn hele lanceerverhaal), dus ik weet hoe zwaar het kan zijn.

Veel succes hee meiss

gr. Joos

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, nick_en_ik, Riviera87, xVerax en 114 bezoekers