met springwedstrijd strak in pak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

met springwedstrijd strak in pak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 10:19

ik ga binnenkort starten met springen in de B maar moet je dan met rijjasje of mag je ook bijvoorbeeld in een witte rijbroek en een trui?
lijkt mij dat je gewoon in wedstrijdtenue moet maar ik zie wel vaker foto's van mensen dat ze op een wedstrijd gewoon een trui aan hebben....
weet iemand dit?


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:28

Je moet gewoon in tenue starten hoor. Maar je hoeft je paard niet perse in te vlechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:31

Volgens mij gewoon je hele apepakkie aan. En persoonlijk vind ik het wel mooier als een paard (ook voor het springen) ingevlochten is.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:34

Je mag in trui starten als dat je clubtenue is (dacht ik), anders gewoon een appepakkie aantrekken

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 13:42

denk je dat je in een kwpn trui mag springen?

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:05

dat durf ik niet te zeggen, misschien springruiters die hier meer vanaf weten??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:59

Ik denk het niet.
In clubtenue of in wedstrijdtenue, lijkt mij.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:04

lieke2 schreef:
Je mag in trui starten als dat je clubtenue is (dacht ik), anders gewoon een appepakkie aantrekken


ik geloof dat een trui als clubteneu alleen bij de pony`s mag. (zo is het althans wel bij dressuur)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:03

je mag altijd in verenigingstenue starten, maar ik ken geen enkele paardenrijvereniging die in trui rijdt. Dus netjes jasje-dasje *LOL*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:24

ik start met verenigingstenue en dat ik bij ons een kobalt trui met kol! maar als jullie geen voorschriften hebben dan moet je gewoon in jasje toch!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 21:15

ok nou dan doen we dat gewoon! sip..

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:53

Idd of wedstrijdtenue en als je vereniging een clubtenue heeft mag/moet je dat aan *LOL* Meestal hebben alleen ponyruiters een trui en die gaan ook steeds vaker over op jasjes...Knipoog

Ik vlecht trouwens nooit in en als ik mijn veiligheidsspeld vergeet blijft mijn plastron ook af hoor Haha!
Verder vlecht ik niet, poets ik mijn laarzen voor een springwedstrijd zelden en gaat mijn haar gewoon simpel in een paardenstaart *LOL* Kan dus niet zeggen dat ik me helemaal strak in het pak steek, maar mijn jasje heb ik wel altijd aan, zou ook niet weten waar ik anders mee moet rijden Verward Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 21:58

ik wil graag invlechten maar dat is makkelijk als je knotjes kan maken. ik heb er weer een met lange manen en met springen lijkt t me niet zo fijn voor m als ie een vlecht in heeft..lijkt me dat dat een beetje trekt..wat denken jullie?en ik haal ze dr niet af ! dus denk er niet aan om zo'n advies te geven! Lachen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 14:02

ik vlecht alleen voor grote wedstrijden in en daar hebben ze echt geen last van. Denk ook niet dat dat voor een hengstenvlecht geldt, maar eerlijk zou ik ze gewoon netjes borstelen en los laten (of nee, ik haalde ze eraf maar dat wilde je niet horen Knipoog)
Verder heb ik meestal wel mijn laarzen even simpel gepoetst (aparte wedstrijdlaarzen *LOL*) en zie ik er wel verzorgd uit, ook voor een springwedstrijd.

kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:59

oei..dat ziet er netjes uit!!!
Ik hoop dat het bij mij ook nog ooit eens zo word!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:06

Op de vlechtje na ziet het er bij mij ongeveer hetzelfde uit, maar dan met groen jasje *LOL*
Mijn laarzen poets ik niet, maar ik houd ze wel meestal even onder de kraan Haha! (rubberen laarzen hebben ook voordelen hoor Tong uitsteken )
Mijn haar krijg ik nauwelijks in een knot(te kort), met dressuur leg ik er meestal een nepknot in, maar met springen is dat me teveel werk Bloos Paardenstaart dus Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:12

haha ik zie er altijd tiptop uit! NOT, nee me laarzen poetsen meestal nog net aan! en als ik alleen meot springen dan vlecht ik niet, maar zomers rijd ik ook nog dressuur en 4-tal dus dan heb ik dat wel!
hier ikke in mijn verenigingstenue:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
gevlochten En in zomertenue!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:17

Bij de paarden is er meestal geen tenue in de vorm van een trui.
hoogstens de kleur jasje of kleur kraag.

In de tijd dat ik nog sprong had ik dus een keurig gevlochten paard en had ik een rij jasje aan. En mijn haren in een vlecht.
De paarden hadden een wit dekje met witte peesbeschermers.
Later heb ik een wit dekje gehad met een bordeaux rode bies en had ik ook bordeaux rode peesbeschermers.
Zo ook met een wit dekje met groene bies. met bijpassende peesbeschermers.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:47

Reddytobias: is die bovenste foto van zondag Verward
En is dat Edgar die zo braaf tussen die merries inloopt Verward (naast Jessica)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:54

nou volgens mij is het elisa hoor!!!!!!!
je eigen sussie!haha
ja dat was zondag! stomme foto he!? en die vrouw noemt zich nog fotograaf ook haha

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:50

Ik ben altijd met springen ook strak in pak! Witte rijbroek, gestreept blauw blousje, jasje aan, me haar in een staart (kan niks anders het is te kort), en me pony helemaal gewassen en ingevlochten! Ik vlecht hem meestal in omdat zijn hals dan beter uit komt.. ja hij heeft een beetje dunne hals en als je hem dan invlecht met dikke knoten lijkt zijn nek iets dikker! Ik was hem ookaltijd helemaal altijd zijn benen en staart en als het weer toe laat ook zijn hele lichaam verder.. Ik kan gewoon niet met een ongewassen pony op wedstrijd komen.. voel ik me altijd zo sloddervos! Ookal is het een kleine wedstrijd altijd Tiptop!.. Me laarzen (nouwjah chaps dan) ingevet.. zadel en hoofdstel mooi schoon en gevet.. en peesbeschermers schoon!... Ben een hele erge muts in zulke dingen maar ik kan er gewoon niet tegen als iets smerig is.. voor het dressuur (doe ik haast nooit maar toen ik het nog fanatiek deed) ging ik voordat ik de ring inging nog met de borstel heen en weer over me pony Haha! echt heel erg denk ik wel achteraf.. haha.. maar ik kan gewoon niet tegen smerig! Schaam me altijd dood als hij een iets minder wit beentje heeft... dus daarom zorg ik altijd voor dat het niet voorkomt!


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:02

Het is niet Elisa hoor Tong uitsteken Die herken ik wel Knipoog
Goldie is niet helemaal geschoren(benen en hoofd niet) en dit is ook een vosje volgens mij Haha! En Goldie kan niet zo dicht op een ander paard stappen...(is trouwens ook groter dan die van Jes *LOL* )

Ben er inmiddels wel achter dat het Edgar ook niet is *LOL* Die heeft een donkerblauw chabrak Haha!
Maar wie is het dan wel Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 14:02

Gekkemeid, je mag dus NIET springen met chaps aan, althans niet op een officiele wedstrijd. Lijkt me belangrijker dan invlechten, je kunt er nl door gediskwalificeerd worden.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 15:29

Ook die leren "chaps" niet, Lielle? Daar zie je ze toch regelmatig mee op wedstrijd verschijnen. Je ziet het ook bijna niet dat ze van die beenkappen omhebben in plaats van laarzen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:03

niet volgens het oude reglement iig.
Citaat:
Artikel 258 - KLEDING EN GROET.
1. Kleding.

Tenzij het verenigingstenue (art. 258.1.2) wordt gedragen dienen de deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:

- Een groene, grijze, zwarte of donkerblauwe rij-jas;
- Een overhemd met witte stropdas of een blouse waarvan de kraag en boorden wit van kleur dienen te zijn;
- Een witte, beige of gele rijbroek;

- Een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen of jachtlaarzen;

- Het dragen van handschoenen is toegestaan;
- Een zwarte, groene, donkerblauwe of grijze cap, met harde bol of een veiligheidscap of -helm, beide voorzien van een driepuntsveiligheidsvoorziening;


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers