4 Dagen naar Antwerpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

4 Dagen naar Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 18:21

Mijn vriend neemt mij volgende week 4 dagen mee naar Antwerpen! Ik heb hier zoooo verschrikkelijk veel zin in! Ik loop dit hele jaar stage (sph) 32 uur in de week en daarnaast nog mijn school. Dus ben hier ook echt aan toe. Mijn vriend heeft ook een weekje vrij want volgende week begint zijn nieuwe baan waardoor ik hem weer weinig zal zien. (ik werk 's middags en 's avonds en hij overdag) daarom ga ik hier extra van genieten!!!
Voor degenen die in Antwerpen zijn geweest... wat is mooi/leuk om te bezoeken...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:43

Wat cewl dat je daar heen gaat!
Ik ben er zelf nog nooit geweest.........
Heel veel plezier!!!!!!!!!!!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:57

tja! belgie he Haha!
kun je ook meteen naar de zoo gaan

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:22

Antwerpen:
als je een liefhebber bent: de zoo
de grote markt (met het standbeeld van Brabo)
het stadspark
de winkelstraten.......
stadswandelingen (boekje met route kan je ophalen bij de toeristische dienst, als je die wandelingen volgt kom je langs alle interessante plekjes)
dat wandelding aan de schelde (sorry, kan even niet op de naam komen)
enz.

kijk ook even op www.antwerpen.be en www.visitantwerpen.be

nog even iets vergeten te zeggen, Antwerpen is erg groot, maar je kan er voor € 3,00 een dagpas kopen, daarmee mag je een hele dag onbeperkt op bus, tram en metro

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:45

Wanneer ga je juist? Toevallig de week van 3 maart? Dan heb ik een hele week vrijaf, misschien kunnen we eens afspreken(metropolis ofzo?)?
Ik weet niet waar je je juist gaat overnachten?
Anders kan je misschien eens iets verder van de stad Antwerpen zelf ook nog iets bezoeken, vraag maar wat je interesseert, ik woon vlakbij Antwerpen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:41

De vogeltjesmarkt kan ik je in ieder geval afraden!!!

Verder... ik vind de Keiserley, Groenplaats erg leuk... leuke winkels.... en genoeg McDonalds... de zoo ben ik nog nooit geweest... maar dat is naast station Centraal...

Hotels... Astrid Park Plaza (tegenover station) is een tophotel, maar helaas ook erg duur... betaalbaarder is hotel Atlanta... dat zit naast de Elisabethzaal... en is schuin t.o. het station.... als je de Keiserley oploopt zitten ook nog wat hotelletjes....

Er is ook nog een overdekte winkelpassage... 1x links... die is vrij aan het begin... en 1x rechts.. dat is een stukje verder lopen....

Let trouwens wel goed op zakkenrollers... ik ben er dus eens gerold van mijn portemonnee.....

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:04

Maar op de vogeltjesmarkt vind je wel heeel veel! Alle kleine prulledingen(haarelastiekjes, sokken, knopen, alles gewoon Knipoog).
Maar het is wel lang geleden dat ik daar geweest ben, en ja, er zijn veel zakkenrollers.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:20

ik weet het Angelke... maar ik liep huilend weg daar over hoe slecht de omstandigheden van de dieren waren... er was toe (1997) 1 "tent" die de dieren "goede" omstandigheden bood... en dat was notabene een Nederlander!!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:13

Het is nu ondertussen ook verboden honden en katten te koop aan te bieden op openbare markten, dus dat is al wel iets...
Maarjah...

Veel plezier in ons stadje ! Tong uitsteken

Waar je natuurlijk alle winkels samen vindt, is op de Meir, de grootste winkelstraat in Antwerpen. Lachen

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:04

leentje schreef:
Antwerpen:

stadswandelingen (boekje met route kan je ophalen bij de toeristische dienst, als je die wandelingen volgt kom je langs alle interessante plekjes)
dat wandelding aan de schelde (sorry, kan even niet op de naam komen)
enz.



De voetgangerstunnel onder de Schelde door kan ik je aanraden.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 18:27

lekker es,
heel veel plezier met chris daar.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 19:00

we gaan morgen weg... en we zitten in hotel agora. Ik heb er zo verschrikkelijk veel zin in!!!! als het goed is zitten we idd dichbij de zoo dus als het weer een beetje mee zit.... Ik laat jullie wel weten hoe ik het gehad heb! Deze week ga ik met mijn vriend alleen Angelke, maar kan natuurlijk altijd een keer terug komen... is maar 3 uurtjes met de trein, doen we gewoon met een hele groep een lange dag antwerpen!!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:00

hotel Agora... zit dat niet op de Keiserley?? Heel veel plezier!!!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 22:25

Nou hier hier ben ik dan weer!!! ben vanmiddag terug gekomen en ik heb zoooooo'n super tijd gehad!! Het weer was erg lekker en heb allemaal leuke dingen gedaan!
Maandag kwamen we aan, het hotel zat echt gewoon bijna aan het centraal station vast dus was 2 min lopen... toen even lekker op de hotelkamer instaleren en teon zijn we er maar op uit getrokken en lekker de omgeving verkent. 's avonds zijn we lekker naar de film geweest in de bioscoop om de hoek. (naar the ring) en verder lekker vroeg naar bed! Dinsdag zijn we redelijk optijd opgestaan en eerst naar de Zoo geweest die tegenover ons was en daarna naar het diamant museum wat ook tegenover ons hotel was. Verder hebben we lekker in de stad rondgelopen van het mooie weer genoten! Woensdag hebben we weer heel veel gelopen en wat later in de middag hebben we de bus naar het metropolis genomen (bioscoop) en daar hebben we de film gangs of new york gekeken. Vandaag zijn we lekker wezen winkelen en hebben we ons laatste geld erdoorheen gejaagd! Je kan daar echt super winkelen en bijna alles is er nog goedkoper als in Nederland! En om kwart over 2 zijn we op de trein terug naar nederland gestapt.
Ik heb het er zo naar mijn zin gehad en zou echt gelijk terug willen!
Mijn vriend zei als als een belg je helemaal uitscheld zou je nog niet boos kunnen worden... het is zo'n leuk taaltje (geloof dat mijn vriend nu ook niks anders probeert dan belgisch praten hahaha) maar in iedergeval vond ik antwerpen een super stad waar je geweldige dingen kan doen (VOORAL WINKELEN) het was voor mij dus een geslaagde vakantie en nu weer hard aan het werk, maar ik weet wel dat ik daar zeker nog een keer naar terug ga!!! bedankt allemaal voor de tips en als ik foto's heb zal ik ze eens hier neer zetten!!!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:15

Jaja, zo zie je maar weer ! Lachen

Klinkt leuk hoor!