Vesins xx en Artilleur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Vesins xx en Artilleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 19:50

Kan iemand mij meer vertellen over deze hengsten??

Naar aanleiding van het andere topic waar Normann werd besproken, ben ik heel benieuwd geworden naar de verdere vaderdieren in de afstamming van mijn merrie Lotje. Zouden ze net zo lelijk zijn?? Haha!
Het zullen wel erg ouderwetse types zijn, hoewel Vesins xx een volbloed is...

Iemand info en foto´s??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:13

Artilleur
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:18

Ha ha ha Suzanne durf je nog meer te vragen Haha! Haha! Haha!

maten bijvoorbeeld Extreme duivel

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 20:20

sarabande schreef:
Ha ha ha Suzanne durf je nog meer te vragen Haha! Haha! Haha!

maten bijvoorbeeld Extreme duivel


Hoezo?? Waren het allemaal kleintjes dan??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:33

In die tijd waren ze allemaal klein hoor 1.60 was een gewone maat

Maar het was voornamelijk een grapje Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:51

Mijn vader heeft een vessins merrie gehad. Was ook maar klein, heel donkerbruin/zwart. Braaf maar vlug karaker.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:55

Artillieur heeft meen ik vn in de betuwe gedekt. Was een fransoos geloof ik. Mijn geheugen laat me een beetje in de steek. 'T is ook maar net hoe je de foto maakt trouwens he... Vriendin van me had een vesins. Zwart klein paardje. 1.61 was ze geloof ik. Helaas is het arme dier vorig jaar verongelukt in de wei.
Zal er nog wel een poosje over nadenken, misschien schiet me dan nog wel meer te binnen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:42

1 nakomeling van de moeder van mijn paard heet ouverture odina en is van vesins(v tarquin xx),zij is 1973 en idd niet zo groot namelijk 1.60 en is een vos.

Z1+4

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:54

Vesins was zelf 1.66, en in zijn afstammelingenrapport staat (1975) dat ze voldoende maat en massa hadden. Hij is in 1983 afgemaakt vanwege ondeugdelijk sperma Verward .......... De moeder van mijn merrie is een Vesins (nu eenjaartje of 26) en ongeveer 1.64; Fabienne zelf is 1.68m en inmiddels ook alweer 16.

Helaas is de foto in mijn kopie van het hengstenboek te slecht om in te scannen...........

Voor zover ik het op die vage foto kan bekijken is hij wel iets mooier dan Artilleur Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers